שלום אנשים !

שלום אנשים ! ../images/Emo13.gif

מה שלומכם ? למרות שנכנסתי לכאן למטרה אחרת, אני רוצה לפני הכל לנצל את ההזדמנות ולהגיד תודה רבה לאביגל שראיתי שסיימה את תפקידה כמנהלת. המון תודה אביגל, אני חושב שיש לך המון מניות באיך שהפורום הזה נראה ולאן שהוא הגיע, ומעבר לתרומה הנפלאה שלך לפורום ולגולשים - מדהים איך הצלחת להעביר את התקופה כאן בלי כמעט מריבות או עימותים, כל הכבוד והמון תודה ! ובנוסף תודה מיוחדת גם לרמי על הזמן והמרץ שהקדיש כאן על חשבון זמנו ועל הפעילות המבורכת... וכמובן המון בהצלחה לשני בתפקיד החדש (שהיא בעצם כבר מכירה), יש לי הרגשה שהולך להיות כאן צוות מצוין בניהול...
ועכשיו לענין - פנו אלי לא מעט אנשים מהפורום בקשר לנושא בחירת הציון (גבוה או אחרון) בתעודת הבגרות, וזאת בעקבות כל מיני שמועות והודעות סותרות שהופיעו כאן בפורום או בבתי הספר. אז לטובת כל הצדדים אני מצרף לכאן סקירה קצרה של הנושא כדי לעשות סדר סופי בענין. אני רק אציין מראש שלא חל שום שינוי בנהלים בשנים האחרונות וכל מה שנכתב בעבר ב"שאלות הנפוצות" שריר ותקף, למעט אולי כמה חידושים טכניים באופן התעבורה של הציונים בין משרד החינוך לאוניברסיטאות, אבל זה לא משנה במאום את התשובה עצמה. ההסבר מצורף בהודעה נפרדת, כדי שהמנהלות יוכלו להעביר את זהבאופן מסודר ל"שאלות הנפוצות", וזה ישמש גם את השואלים בעתיד. בהצלחה לכולם !
 
../images/Emo88.gif הגבוה או האחרון ../images/Emo35.gif

"הגבוה או האחרון" ? מסתבר ששאלה זו הפכה בשנים האחרונות לשאלת הקיום האנושי הכי מהותית מאז צעק המלט לפני 400 שנה "להיות או לא להיות" ? השאלה מתייחסת לתלמיד שניגש פעם שניה (או יותר) לאותו שאלון בגרות בנסיון לשפר את ציונו, ותוהה אם הוא עלול להפסיד מהעסקה, כלומר אם בתעודת הבגרות יופיע הציון הגבוה מבין השניים או שמא האחרון. ניתן לענות על השאלה במשפט אחד ופשוט : לתלמיד יקחו תמיד את הציון הגבוה מבין השניים, למעט מקרה של "נבחן משנה" שאין לו זכאות לבגרות. אבל בכל זאת אני ממליץ לקרוא את ההסבר במלואו, כי יש כאן מספר הסתייגויות ודגשים שכדאי לא לפספס. ראשית נדגיש שכל הנכתב כאן מתייחס אך ורק למקרה בו התלמיד ניגש פעם נוספת לאותו שאלון בדיוק. אם התלמיד ניגש לבחינה עם סמל שאלון שונה ואפילו באותו מקצוע- יחולו עליו כללים אחרים שמשתנים ספציפית לפי המקצוע והמקרה ומופיעים בחוזר מנכ"ל. (לדוגמה תלמיד שניגש לאותו מקצוע אבל במספר שונה של יחידות לימוד, או תלמיד שניגש לאותו מקצוע אבל לתכנית לימודים שונה מזו שניגש בעבר וכו') עתה נפריד לשני מקרים : א. תלמיד תיכון (אינטרני או אקסטרני, לא משנה) תלמיד תיכון יקבל תמיד את הציון הגבוה מבין שתי ההבחנויות באותו שאלון ; זוהי החלטה מפורשת של משרד החינוך והיא תקפה לכל המקצועות (חובה, בחירה וכו') ואף לכל סוגי המועדים (קיץ, חורף, מועד ב' וכו'). ב. נבחן משנה (מי שסיים תיכון) כאן התשובה מתחלקת לשניים, והיא תלויה בשאלה האם יש לנבחן זכאות לבגרות מלאה או שאין לו עדין כזו (למשל בגלל מקצועות חסרים, נכשלים וכו'). אגב, לגבי התנאים לזכאות מלאה - ניתן לקרוא תשובה נפרדת שכתבתי ב"שאלות הנפוצות". אם לנבחן כבר יש זכאות לבגרות מלאה- הוא זכאי לציון הגבוה מבין ההבחנויות. נסביר כאן למה הכוונה "זכאי". לאחר בדיקת ופרסום הציונים מקבל הנבחן "ספח" עם ציון הבחינה. היה והציון נמוך יותר מהקודם - הוא רשאי להתעלם מהספח הזה, והציון הקודם (הגבוה) ישאר בתעודה. אין מקום לחשש - אף אחד לא יעדכן את הציון הנמוך החדש מבלי שהנבחן ביקש זאת במפורש. לעומת זאת אם הציון החדש גבוה יותר, הנבחן זכאי לבקש לצרף אותו לתעודת הבגרות. אבל מכיוון שתהליך כזה יקח המון זמן עד שיתבצע במשרד החינוך, חשוב לדעת שכיום כל המוסדות להשכלה גבוהה ללא יוצא מן הכלל מקבלים ומאשרים הגשת הספח יחד עם תעודת הבגרות, והם מתייחסים לציון שבספח (הגבוה יותר). לסיכום - הנבחן תמיד יכול לבחור את הציון הגבוה מבין השניים. ואם אין לו זכאות לבגרות ? במקרה כזה הנבחן יקבל את הציון האחרון. מעניין גם לציין שלאט לאט חלק מהמוסדות כבר מקושרים באופן ישיר למחשב משרד החינוך (כרגע האוניברסיטה העברית ותל-אביב), כך שכבר לא נחוץ להגיע עם הספח ולהציגו; סביר שבשנים הקרובות רוב המוסדות אם לא כולם כבר "ידעו" את ציוניו של התלמיד כשיבוא לבקש להירשם בשעריהם.
 

דניאל101

New member
הי רון ../images/Emo118.gif

מה שלומך? נחמד לראות 'פנים' מוכרות פעם במאה שנה שנכנסים לפורום :)
 

bhnadav

New member
הו הו, אהלן../images/Emo70.gif ../images/Emo13.gif

בדיוק שאלתי עליך היום את אפרת.. תודה רבה על המאמר, הוא יהיה לעזר רב כמו שאר המאמרים המוצלחים שכתבת. נשמח לראותך כאן מדי פעם
 

אביגל ג

New member
רון../images/Emo70.gifהתגעגעתי../images/Emo24.gif

מה נשמע? מה שלומך? מזמן לא שמענו ממך! יו...איך אני שמחה לקרוא פה הודעה שלך..בדיוק לא מזמן חשבתי עלייך (למה לא חשבתי על מליון דולר?
) מקווה מאוד שההודעה הזו היא סוג של הודעת חזרה לכתיבה יומיומית בפורום
ו...תודה
 

onix 88

New member
תודה רבה על התשובה!

זה בדיוק המקרה שלי כרגע (נבחן משנה, זכאי לבגרות), ובאמת ענית לי על התהייה באופן ברור.
 

כיח

New member
שלום אנשים (2)

מה שלומכם? בעקבות אי פניות רבות מצידכם, להלן מאמר נוסף: מועד ב'-למה חשוב לעשות את זה? פעמים רבות, אתם לומדים ולא הולך לכם . מועד ב' יכול להציל מכל הבחינות , במיוחד בסוף י"ב, והנה ההסבר: אם תמיד חלמתם להתקבל לעתודה , ורק צריך ממוצע 90, ויש לכם 89. אם תמיד חלמתם להיות בקורס מסוים בחיל מסוים, שדורש ציונים "עוברים". במילא, מועד ב' לא לרעתכם: אין תשלום למועד ב' (נכון לרגע זה) הציון הגבוה מבין השניים נחשב. וגם כי במילא-זה הבגרות האחרונה שתהיה לכם לחופש/לסיום הלימודים התיכוניים, אז למה לא לנסות שוב? מועד ב' יכול להיות לא רק לבגרות, גם בבית ספר. אם הייתם חולים או באירוע משפחתי עצוב או שמח והבאתם אישור -תוכלו לעשות את המבחן, במועד שנקבע בבית הספר. אסור לתת לכם אפס, גם במתכונת. בסופו של דבר: מועד ב'-זה הדבר הכי טוב שעשיתי במהלך לימודיי התיכוניים (אם היו כאלה)
 

blomerin

New member
היי, זה לא קשור כל כך אבל

כמה זה אין- סוף חלקי אין סוף?
 

Wish Master13

New member
נשמע הגיוני

כל גודל חלקי עצמו = 1. ולשואל השאלה, נסה בפורום מתמטיקה הם בטח ידעו.
 
אינסוף חלקי אינסוף

הפעולה אינסוף חלקי אינסוף איננה מוגדרת במתמטיקה (כפי שכבר ענו לך כאן), מכיוון שאינסוף איננו מספר מקבוצת המספרים. עם זאת, הרבה פעמים משתמשים ב"סלנג" לתאר פעולה מהסוג הזה, כשמדברים על [URL='http://']גבולות[/URL] של פונקציות (או סדרות). כלומר ביטוי אשר שואף לאינסוף חלקי ביטוי שני אשר שואף לאינסוף. אבל במקרה כזה מדובר על הגבול או על ה"שאיפה" של השבר הזה. התוצאה יכולה להיות שווה למספר רב של אפשרויות, כולל אינסוף, 1 ועוד, הכל תלוי בביטויים עצמם. זה תלוי איזה משני הביטויים הוא בעל "עוצמה" חזקה יותר של אינסוף. אם למשל הביטוי במכנה הוא בעל אינסוף "חזק" יותר, השבר ישאף לאפס. אם כבר למדת על גבולות - אשמח להפנות אותך לקישורים בנושא זה, קשה להסביר את הענין על קצה המזלג... בכל מקרה הנושא נלמד בתכנית הלימודים לבגרות במסגרת חקירת פונקציות (חשבון דיפרנציאלי).
 
למעלה