אנגלית - אנסינים לכיתה ז'

supergirl13

New member
אנגלית - אנסינים לכיתה ז'

שלום אני עולה לכיתה ח' ואמרו לנו שבתחילת השנה יהיה לנו מבחן הקבצות באנגלית על פי החומר של כיתה ז' רציתי לדעת אם יש באינטרנט אנסינים לרמת כיתה ז' כדי שאוכל לחזור ולתרגל איתם תודה
 
קח בספריה

שני ספרים באנגלית וקרא אותם עד סוף החופש. שווה יותר מכל האנסינים שיכולים לתת לך. ברגע שתשתלט על אוצר מילים מינימלי תוכל לענות על כל השאלות בכל אנסין אפשרי.
 

edirz

New member
לא מומלץ מהאינטרנט...

כדי ללכת לסיפרייה או לקנות ספר אם תוכל שמרכז אנסינים וגם שיהיו שאלות. מה שכן, מניסיוני האישי לא יכולתי לגעת באנסינים והאנגלית שלי ממש לא הייתה בשמיים בכיתה ז', עד שלקחתי את עצמי בידיים החלטתי להתחיל לתרגל אנסינים, לענות על כל השאלות, להכיר מילים חדשים ובסיסיים בכל הנוגע לאנסינים (כמו השאלות המוכרות). תתרגל כמה שיותר אנסינים, ככה תכיר את מבנה השאלות, את השאלות האפשריות, תפתח טכניקות של עצמך. בעקבות התרגולים אני כעת ב-5 יחידות עם 100 בתעודה באנגלית ועולה ל-י"א. (מקווה שהדוגמא שלי תעודד אותך גם להצליח ותראה שתוכל)... בהצלחה
 

Shirley808

New member
תוכל לקנות

ספרים שהם כביכול מיועדים לרמה של 3 יח"ל אנגלית לתיכון, שזה הרמה של כיתה ז', לא?
 

tttttttttt1

New member
תלוי מה הרקע שלך באנגלית, ומאיזה נקודת מבט

אתה מסתכל.... אתה יכול לפתוח בגרויות קודמות בשאלונים A-B-C ולראות את הרמה...אם אתה לומד 5 יחידות, אני מניח שהרמה תראה לך מאוד קלה, יש כאלה אבל שזזה יכול להיות קשה להם... נקודת ציון - אני לא אכנס כרגע למי ומה - אבל כשאני לפעמים עוזר למישהי שאני מכיר באנגלית, בכיתה ז' [עוד מעט ח'] = לפעמים אני נותן לה אנסינים שהיו בבגרויות של שאלונים A-B לפתור....בנוסף, יצא לי לראות כבר שבכיתה ז' - ח' מקבלים בבית ספר חוברת עבודה באנגלית, ולא פעם ראיתי שחלק מהאנסינים שיש שם לקוחים גם מבגרויות אחרונות.... בוא נגיד ששאלון A הוא בהחלט יכול להינתן לתלמידים בכיתה ז', ברמה טיפה יותר מתקדמת משאר התלמידים...[לא כיתה של מתקשים באנגלית..לפחות - לפי איך שנראה לי..אבל תלמידים שיש להם קצת רקע באנגלית - יכולים להתמודד עם שאלון A]...לגבי שאלונים B-C - מבחינת אורך האנסין, תלמידים יכולים בתור מטלת בית, עם מילון והכל, להתמודד עם אנסינים של שאלון B.[כי אורך האנסין קצת יותר ארוך, אולי קצת יותר קשה לתלמידים בכיתות האלה לכן צריכים יותר זמן ממה שניתן בכיתה..] ..לגבי שאלון C - עוד לא יצא לי לבחון את העניין... לתלמידי כיתות ח' - ט' - אני חושב שהשאלונים ברמה טובה בשבילם...[במיוחד כיתה ט'..] סה"כ, להגיד לך את האמת, הבעיה בשאלונים האלה היא בכלל לא רמת הטקסט - אלא הניסוחים הבעייתים של השאלות...לא חסרים תלמידים גם באמת 5 יחידות שמבינים מעולה את האנסין, ואת השאלות, אבל לעשות את החיבור בין הקטע לשאלה - החיבור שאליו כיוונו מחברי הבחינה - זה הקטע הלפעמים בעייתי...וזה קורה כמעט כל מועד....
 

snier1991

New member
למען האמת עשיתי את שאלון C

אומנם אני בחמש אבל עזרתי לילדים בכיתה נכנסתי לבחינה עשיתי את האנסין(וסיימתי תוך 20 דקות) ועזרתי למי שצריך אבל חשבתי שA-B יהיו בערך על אותה רמה אם היא לא אותה רמה ועוד האנסינים קצרים יותר אז תסלחו לי לפני שהם נוגעים בבעיות של 3 יחידות מתמטיקה שיבדקו טוב טוב מה הם עושים עם אנגלית כי עם כל הכבוד למתמטיקה אנגלית הוא מקצוע קצת יותר חשוב
 

tttttttttt1

New member
הבהרה קטנה - נכנסת

באמצע מבחן בגרות ועזרתה לאנשים? או שזה היה סתם מבחן כיתתי ואתה נכנסת לענות על שאלות? את דעתי בכלל על רמת 3 יחידות אני לא אגיד, כי באמת די עצוב מה שקורה פה..ועכשו באמת נעזוב את מתמטיקה - ששם אולי באמת לתלמידים קשה.. אנגלית היא שפה חשובה מאוד לחיי היום יום, ולדעתי צריכה להיות רמת מינימום בארץ ללימוד אנגלית. ובאמת בלי פטורים מיוחדים לאוכלוסיה גדולה של אנשים [ובאמת שאנחנו לא קונים את זה שלכל כךךךךךךך הרבה אנשים 4-5 יחידות אנגלית קשה...]..היה מאוד מועיל אם רמת המינימום בארץ הייתה 4 יחידות באנגלית..כי זה באמת מקצוע שחשוב לדעת... מה שכן, הבגרות במתכונת הנוכחית היא על הפנים...היא לא בודקת אנגלית בכלל [אולי רק הקטע של חיבור..שגם אותו לפעמים קוטלים מאוד]...הקטע של האנסין על הפנים...משרד החינוך חושב על תשובה אפשרית, ולפעמים מאוד קשה להגיע לתשובה שהם רצו, למרות שקטע הקריאה ברור מאוד, וגם השאלות....מבחן הבגרות הפך להיות יותר מבחן של היגיון, מאשר של ידע באנגלית...פעם הבגרות באמת בדקה אנגליה [היה פרק דקדוק למשל..אז גם תלמידים למדו יותר ברצינות דקדוק אנגלי, ולא סתם למדו לענות על אנסינים שלא לומדים מהם כמעט כלום...]
 

tttttttttt1

New member
הבעיה עם הבגרויות היא שיש חוק

שקובע שכל תוכנית לימודים חדשה בנכנסת לפעולה - משרד החינוך מחוייב להפעיל אותה לפחות ל-5 שנים [או בסביבות 5 שנים...כדי למנוע החלפת תוכניות לימודים כל שניה]...זה יוצר בעיה כי כשרואים שתוכנים מסויימת לא עובדת כמו שתיכננו - הם לא יכולים לשנות אותה כ"כ מהר....מזה אומר? ש-5 שנים של תלמידים נדפקו עם תוכנית מסויימת....ואחרי 5 שנים מחליפים תוכנית, ששוב, היא תוכנית שמנסים אותה על התלמידים, ואם היא לא עובדת כמו שצריך - אבל חבל לכל תלמידי המחזור מאותה שנה והלאה 5 שנים.... [לא שזה קרה בצורה כזאת דרמטית עד היום...אבל תוכניות הלימוד הישנות שרדו הרבה יותר זמן, וכנראה היו יותר טובות, מאשר של היום - כמו שרואים על תוכנית השאלונים במתמטיקה - התוכנית הוכנסה בשנת 2004 אם אני לא טועה, וכבר היום [עוד מעט 2008] יש כבר תיכנונים לשנות אותה [יותר בכיוון של לבטל את תוכנית הצבירה ולהחזיר את התוכנית הישנה..אבל עוד לא ברור מה יהיה עם זה...].... לדעתי משרד החינוך באמת צריך לחשוב על "רענון" שיטת ההיבחנות באנגלית....
 

snier1991

New member
אז למה לפני שבודקים על תלמידי כל הארץ

שלא יריצו פיילוט בחלק מבתי הספר(אפילו לצד המתכונת הרגילה של הבגרויות ולא לבד)?
 

tttttttttt1

New member
לפי מה שאני יודע יש פיילוטים על בתי ספר

אבל לך תבין את הקריטריונים שלהם להבחנה בין "תוכנית טובה" ל"תוכנית לא טובה".... יש סיכוי שבקרוב התוכנית במתמטיקה תשתנה, ואישית אני לא אתפלא עם גם באנגלית....כי מאוד יפה שבסה"כ יש מועדים קלים וכולם מקבלים ציונים טובים, אבל היא לא בודקת אנגלית [אבל שוב, לך תבין...יכול להיות שבמשרד החינוך רואים שסה"כ יש ציונים טובים במתכונת הזאת באנגלית אז רוצים להשאיר אותה כדי לכסות את התחת שלהם, ולא בשביל לבדוק את רמת האנגלית בארץ...]
 

snier1991

New member
בגרות בגרות

אמרתי שלא נרשמתי כי שכחתי(מועד ב') ונתנו לי מהרזרבה עשיתי צ'יק צ'אק עניתי לכל מי שרציתי לענות ואז אחרי 20 דקות(שמותר להגיש בלי שייבדקו) נתתי וידאתי שזרקו לפח וגמרתי עם זה זה היה בדיוק אחרי שאלון E שחזרתי עליו וביקשו ממני אז לא היה איכפת לי להיכנס
איזה שכונה נהיה מהבגרויות כשחושביפ על זה אני לא יודע אם לצחוק או לבכות מהעובדה שיכלתי להיכנס לבגרות בלי מגן שאני לא להיכנס שלא בהקבצה שלי בלי להירשם ואף אחד(כולל כמה אנשים כמו הסגנית מנהל שממש מפחדים מהעתקות) לא שם לב!
 

tttttttttt1

New member
זה לא הפאק היחידי במערכת

מעניין אם שווה לחשוב איך תראה המדינה עוד כמה שנים עם כל השטויות האלה שיש כיום.... ולגבי לצחוק או לבכות? אולי לטווח קצר מאוד זה יכול להצחיק [למרות שזה מאוד עצוב שזה קורה]..לטווח ארוך - ימים יגידו? אגב, לכל החברים החכמים שלך שעזרת להם - רק שידעו שיש שתי גרסאות באנגלית, כך שאם הם העתיקו את הגרסא הלא נכונה - די בקלות הם יוכלו לקבל 50 או חשד להעתקה.... אגב, הבוחנת שהייתה אצלך לא הייתה בסדר, כי היא הייתה אמורה לרשום שאתה בכיתת הבחינה ולסמן את המחברת שלך במספר [גם אם לא הגשת בסוף את המבחן]...ותקווה שלא תהיה בעיה עם זה אחר כך, אם במקקרה במקרה הם עושים השוואות בין רשימת הנבחנים לפי תעודת זהות, לבין שאר השאלונים שנבחנת בהם, או משהו בסגנון.....ממש קשה לי להאמין שאין בכלל ביקורת על הדבר הזה, ואם זה ככה - זה ממש ביזיון.....
 

tttttttttt1

New member
אגב, יהיה מאוד מעניין פעם לבדוק את השאלה הזאת

לתת לתלמידים בכיתות ז'-ט' סוגי אנסינים שונים מרמות שונות בבגרויות, ולראות מה המגמה...כמובן, לא בתור מבחן שיוכל לקלקל להם את הציונים, כי בסופו של דבר - קשה לנבע מה יהיו התוצאות בפועל.....אבל זה נושא מעניין שנחמד יהיה לבדוק...[וכמו שציינתי, כבר ראיתי בחוברות עבודה של כיתה ז' קטעים שנלקחו מבגרויות בשאלון A, כך שהעניין של הרמה של השאלון, שהיא לתלמידי כיתה ז', כנראה לא לגמרי שגויה...]
 
למעלה