מכונות קפה - המלצות על מים לשימוש

xslider

New member
מכונות קפה - המלצות על מים לשימוש

כן, זה נראה כמו כותרת מוזרה, אבל קניתי מכונת קפה חדשה והבנתי שאני צריך להקפיד על כמה דברים לטובת חיי המכונה. אשמח לשמוע המלצות של משתמשים לגבי איזה מים להשתמש. אני גר בתל-אביב כך שהברז בורך במים רווי מלחים ("מים קשים"). מה לשים מי-עדן, בריטה, תמי-4 ???? בהוראות ממליצים על בריטה אבל הבנתי שזה לא טוב בגלל השילוב בין הפחמן הפעיל לתהליך ההרתחה....
 

angert

New member
זה תלוי בסוג המכונה.

במכונה עם מחליף חום עדיף להשתמש במרכך. במכונה עם דוד אחד שעובד בשני מצבים - או קפה או קיטור - אפשר להשתמש בבריטה ולנקות אבנית מדי פעם בתנאי שהדוד לא מאלומיניום. בגלל האבנית עדיף לא להשתמש במים מינרליים. בכל מקרה, צירפתי לינק למאמר על מים למכונות אספרסו.
 

angert

New member
נראה לי כי יש להמנע ממי בריטה

הנושא כבר עלה בפורום והמומחים אמרו כי מי בריטה חומציים ממיסים את חלקי האלומיניום וזה לא ממש בריא. האמת כי בעבודה שלי כבר שנים משתמשים במים מינרליים באותה מכונה ולא מסירים אבנית והמכונה עדיין מתפקדת. אם בכל זאת אתה לא רוצה הרבה אבנית יש להשתמש המרכך חיצוני כמה בקישור. אולי תמי-4 מתאים, כדי להתייעץ איתם או עם נספרסו...
 

xslider

New member
ידוע לי שנספרסו ממליצים אבל...

אפילו יש להם הסכם עם בריטה כך שאפשר לרכוש פילטרים דרך המועדון במחיר מוזל יותר. הבעיה היא אחרת - הבנתי שמבחינת בריאות המכונה - בריטה טובה אבל (!) מבחינת בריאות שלנו, להשתמש במים מבריטה (=מים שסוננו במסנן פחמן פעיל) בשילוב עם הרתחה יוצר ריכוזים של חומרים שלא בריאים לנו. על-כך תהיתי אם מישהו מבין יותר בעניין ואם יש לו המלצות לכך.
 

slarti

New member
למיטב ידיעתי, מבחינת בריאות שלנו

הבעיה היא לא בהרתחה של מי בריטה, אלא יש בעיה ספציפית בקומקומים חשמליים שבהם מי הבריטה באים במגע ישיר עם גוף החימום - משהו שקשור לחומר של גוף החימום והמגע של מי הבריטה איתו. בהרתחה בקומקומים מודרניים מהדור החדש שבהם המים במיכל שיושב מעל גוף החימום (אתה יודע, העגולים שהחיבור שלהם לחשמל הוא למטה), אין בעיה במי בריטה. לא יודע איך המכונה של נספרסו מחממת את המים, אבל למיטב ידיעתי בקומקומים בעלי גופי חימום שנוגעים ישירות במים מי הבריטה לא רק לא בריאים לנו אלא גם לא לקומקום, ולכן לא סביר שימליצו לנו לעשות משהו שמפרק את המכונה. אני בכל מקרה שלחתי להם מייל בנושא ומחכה לתשובה.
 

xslider

New member
אשמח לשמוע את התגובה של החברה לנושא

אני גם אברר בדיוק את הסוגיה אצל אנשים שמבינים דווקא בכימיה - נשמע לי הגיוני מאד מה שאתה מציין לגבי מגע ישיר עם גוף החימום (וגם שכמובן שנספרסו לא ימליצו על משהו שיקצר את חיי המכונה...). נחכה לעדכון/נעדכן.
 

slarti

New member
קיבלתי עכשיו הודעה קולית מהם

הם אכן ממליצים על מי בריטה
 

angert

New member
הסכנה הבריאותית היא לא בגלל פחם

אלה בגלל מחליף יונים שגורם למים להיות חומציים ובמכונות עם דוד אלומיניום ממיס את המתכת. ראו קישור לדיון בפורום לפני זמן מה.
 

ניגם

New member
אני ההיתי צריך שרות פעמים בחמש שנים

באחת היה צריך להחליף גומיה במכונה, פעם שניה עשתי טעות המים ירדו לללא הפסקה עד שהמשאבה הלכה (זה קרא בגלל שהפעלתי את המכונה עם שעון שבת, והצויץ של המים היה פתוח). בנוסף אני מגיע הרבה להתיעצויות בנושא קפה וטחינה ותמיד מקבל יחס מצוין. ניגם
 

xslider

New member
אז אני לא מבין...

אם טיהור בפילטר בריטה לא בריא לבריאות שלנו כי בתהליך ההרתחה חלק מהמתכת של הדוד מתפרקת למים שאנחנו שותים קפה מהם אח"כ, אז למה NESPRESSO ממליצים על זה? הרי זה בסופו של דבר גם מזיק לגוף החימום (אמנם מונע אבנית אבל...).
 

coffeeaddict

New member
קשיות המים

לפני 3 חודשים הצעתי שטיפה של פילטר בריטה בתמיסת מלח מרוכזת כדי שיוסיף יוני נתרן במקום יוני מימן שמחליפים את יוני הקשיות האופייניים סידן ומגנזיום. הצעתי וגם ביצעתי, ומאז אני שוטף את אותו פילטר בריטה בתמיסת מלח. היום החלטתי לבחון את טיב המים והנה התוצאות: לקחתי סט לטיטרציה של יוני סידן ומגנזיום המורכב מ-eriochrom black T ו-sodium EDTA (דברים המצויים בכל בית בישראל) תמיסה במים מזוקקים נותנת צכע כחול עמוק. חילקתי לשני כלים בכמויות זהות. הוספתי לאחד 20 סמ"ק מי ברז, הצבע הפך סגול(תגובה אופיינית לקשיות) הוספתי לשני 330 סמ"ק מים מהבריטה המטופלת במלח, וצבעו נותר כחול. הקשיות בטיפול הנ"ל היא לפחות פי 16 פחות ממי ברז. רצ"ב תמונה של שני הכלים. לכל החוששים זהו תהליך רגיל של ריענון מחליף יונים ואין לו תופעות לוואי וטעם הקפה במים ניטרליים עולה על זה שבמים חומציים.
 

mdiamant

New member
שאלתי אותך פעם ושואל שוב

אם בריטה מזיקה למכונה היא לא מזיקה לקיבה שלנו??? ואחרי הטיפול????
 

coffeeaddict

New member
מי בריטה

המים כשלעצמם לא מזיקים כשהם מעט חומציים (בריטה אורגינלית) וכשהם מנוטרלים (בריטה מטופלת) הבעיה היא כשמים חומציים בטמפרטורה של 95 מעלות או מעל מאה בקיטור באה במגע עם אלומיניום או ניקל. זה ממיס מעט ואינו תורם לא לבריאות ולא למכונה. המים המנוטרלים לא מזיקים לא למכונה ולכן לא גוררים לגופנו מתכות מיותרות.
 

angert

New member
גם כרום וניקל?

חשבתי ש כרום וניקל הרבה יותר עמידים מאלומיניום. אגב, אם מים חומציים זו סכנה בריאותית אז יש אותה סכנה במים מינרליים עקב חומציות גבוהה? או שאני מתבלבל בין חומציות ו-PH?
 

coffeeaddict

New member
כרום וניקל

אמנם נתקפים פחות מאלומיניום אבל ניקל בריכוז מיזערי הוא חומר מסרטן, ומזה היה כל הסיפור עם גופי חימום גלויים בקומקומים ומי בריטה שממיסים אותו. כרום לפחות אינו מסוכן אלא דרוש לגוף בריכוזים נמוכים. מתכות עמידות הן סגסוגות פלדה בלתי מחלידה 304, 316 וכו.
 

slarti

New member
האם אתה יודע מאיזה חומר עשויים

החלקים במכונה של נספרסו? כי אם זה באמת ממיס את המתכת, הרי שזה לא בריא למכונה ולא הגיוני שנספרסו ימליצו על זה... ואם זה לא ממיס את המכונה - אז זה גם לא לא בריא. כמובן שנשאר עניין הטעם. אתה יכול להסביר יותר בפירוט את עניין המלח? איך עושים את זה? מה זה עושה, ואיך מונעים מהמים להיות מלוחים אח"כ?
 

coffeeaddict

New member
טיפול במלח

הפילטר של בריטה מכיל שני רכיבים: פחם פעיל לסילוק כלור ושרף מחליף יונים להסרת יונים חיוביים במים. היונים החיוביים (סידן, מגנזיום, נתרן וכו') מוחלפים על ידי פרוטון, יון מימן שהופך כל חומר ניטרלי שהיה במים לחומצה. לדוגמה דו פחמת הסידן שהיא חומר נייטרלי הופכת ע"י הסרת הסידן והמרתו במימן לחומצה פחמתית (חומצה חלשה ולא אגרסיבית אך עדיין חומצה)באופן דומה כלוריד הנתרן הופך לחומצה מלחית שהיא חומר אגרסיבי וחומצה חזקה. אמנם בריכוז נמוך אך עדיין חומצה. כדי להמנע מכל זה אני ממיר את יוני המימן במחליף היונים ביוני נתרן. שתי כפות מלח בישול בחצי כוס מים דרך הפילטר, ולאחריו שני ליטר מים לשטיפה והסרה של עודף המלח (4 פעמים חצי ליטר עובר ושוטף).תכונת השרף מחליף היונים היא שריכוז גבוה של יון מסוים מחליף את היון היושב באתר החלפת היונים. ניתן לשטוף עם חומצה ואז השרף יחליף הכל ביון מימן. אני מעדיף לשטוף במלח ולקבל מים נייטרלים. נושא הפחם הפעיל לא נבדק על ידי כי אני משתמש במים שסוננו דרך פילטר פחם ביתי. בברכה אדי קט
 

mdiamant

New member
סליחה על הבורות

אבל מלח בישול הכוונה למלח הרגיל שאנחנו קונים ושמים על השולחן לאורחים או מלח אחר?? NaCl?? האם משמעות הדברים שכשארתיח את המים בפינגן לא תהיה אבנית???
 
למעלה