הקרמה יוצאת דלילה ומתפוגגת מהר

ronlotann

New member
הקרמה יוצאת דלילה ומתפוגגת מהר../images/Emo35.gif

ברשותי מכונת אוסקאר . ככלל אני מרוצה מביצועי המכונה. היא מוציאה אדים ברמה של מכונה מקצועית . רכשתי מהיבואן קהולי קפה מסוג קרמה דאורו וטחנתי אותו טחינה דקה. הבעיה שהקרמה מתפוגגת נורא מהר והקפה יוצא קצת דלוח. לעומת זאת לאחותי יש מכונת נספרסו C150 עם קפסולות . אצלה הקרמה יוצאת במרקם קטיפתי ונותרת יציבה לאורך זמן. כשהבאתי את המכונה ליבואן , כן יצא קרמה בקפה ברמה סבירה . מה יכולה להיות הסיבה שאני לא מצליח להוציא קפה ברמה סבירה ? אודה לכם על סיועכם.
 

RannMarom

New member
טריות הקפה?

הי רונן בהנחה שהשתמשת באותה תערובת טחונה בעובי דומה בשני המקומות, אז ייתכן שמדובר בטריות הפולים. עם האוסקר שלי אני רואה ירידה משמעותית בכמות הקרמה עם הזדקנות הפולים מעבר ל8-10 ימים לאחר הקליה. בתור ניסוי אולי כדאי שתנסה פולים מתאריך קליה ידוע, בני 3-4 ימים או אפילו פחות. בארקפה קל להשיג כאלה, והם יאמרו לך את תאריך הקליה. קח חבילה פולים בני יום (טעם חזק מאד/מדי), נסה אותם, ואז נסה אותם שוב אחרי 3-4 ימים ו-10 ימים ותראה אם יש הבדל בעובי הקרמה ובצבע שלה.
 

XXXX היחיד

New member
נסה

לטייב את המים להשתמש בקפה עם אחוז רובוסטה גבוהה יותר לשחק עם הטחינה
 

RannMarom

New member
גם תערובות 100% ערביקה

נותנות קרמה מעולה - 3-5מ"מ לאחר התייצבות, ומחזיקה מעמד עד אחרי לגימה הראשונה ולפעמים עד סוף הספל. אין צורך להתפשר על טעם/איכות לקבלת קרמה, וממילא הטעם חשוב יותר מהקרמה. הקרמה היא רק סימן להצלחה, היא אינה המטרה בעצמה. בהצלחה!
 

carmonle

New member
רובוסטה אינה מילת גנאי, קימים זני

רובוסטה שהינם יותר יקרים ואיכותיים מערביקה. תערובת עם רובסטה אינה אמורה להיות פשרה שכן במרבית המיקרים היא עולה באיכותה ובטעמים על תערובת 100% ערביקה. ערן
 

שור3

New member
לא מסכים

לא הכרתי רובוסטה שטובה מערביקה למרות שכן מסכים כי קיימות רובוסטות נקיות ומתאימות לשתיה.
 

אור ז

New member
תשובות להעדר קרמה

1. קפה לא מספיק טרי ו/ או איכותי 2. טחינה לא מתאימה הנ"ל הנן הסיבות המרכזיות כל השאר זה השערות. תשחק עם עובי הטחינה ותחליף סוג פולים ואז תקבל קרמה יפה. בסה"כ גם במכונה פשוטה מאד, ויש לי כזו במשרד, כשהקפה איכותי + טחינה מתאימה מקבלים קרימה מכובדת!!!
 

sopermen1

New member
קרמה?

סליחה על הבורות אבל מישהו יכול להסביר לי מהי קרמה? תודה
 

מני.ת

New member
תשובה ../images/Emo13.gif

קרמה היא שכבה שומנית (נטולת קלוריות כמעט) שמכסה את נוזל הקפה המוכן. היא נוצרת על ידי מיצוי השומנים שבפולי הקפה. ישנם כמה סימנים לקרמה משובחת (שמעידה על מיצוי נכון של הקפה , איכות הפולים וטריותם) 1.הקרמה צריכה להיות בעובי של 3-5 מילימטרים 2.הצבע שלה יהיה חום כהה אדמדם (שיא השיאים של הקרמות) או חום כהה שמעיד על טמפרטורת מיצוי נכונה, קרמה בהירה מעידה על טמפ' מיצוי נמוכה מידי. 3.ושיהיה לשכבה הזו כוח להחזיק חצי כפית סוכר לשניה או שתיים לפני שהסוכר יטבע. קפה ללא קרמה טובה יכל להיות עדיין קפה נהדר אבל הקרמה מוסיפה מימד בחלל הפה ומראה העיין וגם מעידה על איכות המיצוי ואיכות הקפה וטריותו. פולי ערביקה נותנים קרמה פחות חזקה מפולי הרובוסטה, אבל זה שייך כבר לנושא אחר.
 

ludwig cafe

New member
אם כבר מחלקים ציונים

יש הבדל בין קרמה שמפיקים מערביקה וזאת המופקת מרובוסטה. עם כל הכבוד לנסיונך, אני כן משתמש בתערובת המכילה רובוסטה איכותית (מאוד, כזאת העולה יותר מערביקה), השאלה היא לא אם היא קיימת, אלא כיצד להשיג אחת כזאת...
 

שור3

New member
מוכן לגלות מהי?

לא כל מה שעולה שווה... ולא יודע מה למה אתה משווה אז אם תגלה אולי אפשר יהיה ללמוד ממך. תודה
 
למעלה