חוות דעת מקצועית

היי

תודה על התגובה
אני שותה את הקפה כטורקי בפינגאן או מים רתוחים,אני אקח את המטחנה היא מספיקה לי לבית ,אני צריך טחינה מאוד טובה 0 ,לגבי זני פולי קפה שיתן לי טעם מתמתק ופחות מריר ,איזה זנים כדאי לקחת קלויים?
 

dimab

Member
לפי ספר ההפעלה - זה לא לטורקי

בספר ההפעלה של המטחנה כתוב "This appliance is not suitable for grinding
espresso beans". טורקי דורש טחינה דקה אף יותר מאספרסו. משמע - לא מתאים לטורקי.
אגב, בוץ זה לא טורקי. לבוץ זה ככל הנראה יתאים.
 
חוות דעת מקצועית

היי מה דעתכם על המטחנה הזאת לבית ?
תודה לכם

 
רציני?

אצלי טורקי זה קפה בפינגן או במים רתוחים מהקומקום מה עלי לעשות ?יש לה טחינה מס 0 נכון?
 

dimab

Member
שתי תשובות: מספור דרגות הטחינה הנו אקראי לחלוטין וכשלעצמו

אינו אומר דבר. מספר 0 מתוך 10 במטחנה אחת יכול לטחון זהה למספר 18 מתוך 46 במטחנה אחרת. אני כבל לא אדבר על מטחנות עם כיוונון רציף - ללא מספור בכלל. אבל אם היצרן אומר שהיא לא תטחן לאספרסו, אז לבטח היא לא תטחן גם לטורקי.
עכשיו לבלבול הנפוץ בין בוץ לטורקי. קפה טורקי חולטים זמן ממושך יחסית במה שבמקומותינו קרוי פינג'אן (מה שגם מוטעה, כי השם הנכון הוא ג'זווה, אבל נשאיר את זה להסבר אחר). להכנת טורקי דרושה טחינה דקה כאבק שבתרבויות הקפה המקוריות הייתה מושגת ע"י מכתש ועלי, ובימינו אנו - ע"י מטחנה טובה ולא זולה. בוץ לעומת זאת מכינים ע"י הוספת מים רותחים לקפה טחון - בדומה לפרנץ' פרס, רק ללא הבוכנה המסננת. הטחינה של פרנץ' פרס הנה טחינה גסה - הרבה יותר גסה מזאת של אספרסו. זאת בד"כ גם הטחינה של שקיות הקפה הטורקי של עלית וכד' שאפשר לקנות בסופר. אפשר כמובן להכין בוץ מכל טחינה שהיא, אבל טחינה גסה עדיפה. מצד שני, טורקי אמיתי אי אפשר להכין משום טחינה מלבד הדקה ביותר.
מקווה שהסברתי מספיק בשביל לא ליצור בלבול נוסף
 
היי

תודה רבה לך טוב שלא קניתי ..
אז על מה אתה ממליץ מטחנה טובה גרמנית ולא יקרה לבית וטחינה לטורקי הכי דק ?
 

dimab

Member
מטחנה טובה (ולאו דווקא גרמנית) תהיה זולה רק בגרסה ידנית.

אין נסים: בשביל לטחון לאבקה דקה ואחידה במטחנה חשמלית צריך מנוע חזק ואבני רחיים עם דיוק מאוד גבוה - שלא ישתפשפו אחת בשניה, אך עדיין תהינה קרובות מאוד. שני הדברים הנ"ל הם לא זולים בכלל: בארץ לא תרד הרבה מאלף ש"ח, וגם באירופה תרוויח אולי עוד 100-150 - לא יותר.
לעומת זאת כל מטחנה ידנית מבית סוזן הטורקי - למשל זאת ב-100 ש"ח כולל משלוח (https://www.ebay.com/itm/Traditiona...fee+grinder&_from=R40&rt=nc&LH_TitleDesc=0|0) - תעשה את העבודה בצורה נפלאה, אך גם תפתח לך את שרירי הידיים

לחלופין, תטחן בחינם בחנות, אך אל תקנה יותר מכמה ימים קדימה - שלא יאבד מטריותו. אם יש לך חנות קפה ליד הבית - זה הפתרון היעיל ביותר.
 
היי

תודה לך על התגובה תן לי המלצות עד 1000 שח כולל שירות טוב אם צריך תיקונים וכו
 

dimab

Member
שמחתי לעזור


זאת הכי זולה בארץ: https://www.zap.co.il/model.aspx?modelid=895165
לגבי השירות לא יכול להעיד. אומנם יש לי דגם אחר (מאוד דומה) של אותה החברה, אבל בקרוב לעשור שיש לי אותה מעולם לא הזדקקתי לשירות.
אופציה אחרת: https://www.zap.co.il/model.aspx?modelid=896819
לדעתי יש לשתיהן את אותן אבני הרחיים ובערך אותה עוצמת המנוע, כך שהשוני הוא בעיקר קוסמטי.

נ.ב.
אגב, לא משנה מה ואיפה תקנה, תבקש הדגמה והדרכה בחנות: הכיוונון של המטחנה לטורקי הוא הכי מסובך כי צריך להביא את אבני הרחיים כמעט לנגיעה, אך בשום פנים ואופן לא לנגיעה של ממש.
 
למעלה