מילוי יתר ספונטני של דוד

  • פותח הנושא dimab
  • פורסם בתאריך

dimab

Member
מילוי יתר ספונטני של דוד

שלום לכולם.
בשבוע האחרון התגלתה בעיה חדשה (לי) במכונת ה-HX שלי: לעיתים - קרה 3 פעמים בשבוע האחרון - המכונה מתחילה למלא מים בדוד, ולא מפסיקה עד שאני לא מכבה אותה. כשכיביתי, רוקנתי קצת ידנית, והדלקתי מחדש - הכל חוזר לעבוד כתיקונו.
היום פתחתי אותה, הוצאתי את פרוב רמת המים בדוד, וניקיתי את קצהו, שהיה מצופה משהוא שחור (ציפיתי לאבנית, אבל זה לא נראה לי ככה).
במהלך 10 השנים שיש לי את המכונה עשיתי את הנקיון הזה רק פעם אחת בעבר, כך שככל הנראה זאת הבעיה שהיתה.
העניין הוא שבינתיים אני מפחד להשאיר את המכונה ללא השגחה, כי אולי זאת לא הבעיה היחידה - אולי גם הבקר (של GICAR) כבר זקן מדי.
איך מאבחנים הלאה?
תודה מראש על התשובות.
 

dimab

Member
לצערי, מאז שניקיתי את הפרוב, זה קרה עוד פעם אחת


 
עם השנים , קורים כמה דברים...

חוטי החשמל עוברים התיישנות ואלו מתחילים לייצר התנגדות, בגלל לחות, שינוי במבנה גבישי של המתכת, קורוזיה וכו'...
הדבר השני שקורה הזונדה(פרוב) מתחיל לשנות את התנגדותו, הדוד משנה את התנגדותו ומתחיל לצבור משקעים וגם איכות ההולכה של ההארקה הולכת ופוחתת.
גם איכות התפקוד של הכרטיס ניהול גובה המים, הולכת ופוחתת עם השנים , מאותן הסיבות.
כיוון שניהול גובה המים קשור להולכה של הארקה, הייתי אומר לך לנסות לחבר חוט הארקה ישיר בין הדוד לבין חיבור ההארקה שבכרטיס הניהול, הייתי מחליף את הזונדה בחדשה ואת חוט החשמל שבינה לבין הכרטיס, אם אלו לא פטרו את התופעה, אתה יכול למסור את הכרטיס חלאלקטרונאי שמתמצא בכרטיסים הללו או לרכוש כרטיס חדש שכזה, רק שאינם גנריים בהכרך...
באיזו מכונה מדובר?
 

dimab

Member
תודה אמיר, מדובר ב-Quick Mill Vetrano

מצאתי בקר כמו שלי בקטלוג של תבור, וכמובן בכל מני אתרים בחו"ל (לא אצל אברהמי). השאלה היא האם יש דרך טובה לאבחן בקר תקול? כי קצת חבל לי להזמין בקר בכמה מאות שקלים אם הבעיה היא במקום אחר - מה גם שזה יאריך את "תקופת היובש" בבית

אגב, שמתי לב שבדרך כלל הבעיה קורת כשהמכונה מחוממת היטב כמה שעות טובות - אף פעם לא בשעה-שעתיים ראשונות לאחר הדלקתה (לפחות בינתיים זה לא קרה). אולי זה יגיד לך משהוא?
 
נסה את ההצעות שהצעתי מקודם...

בכל מקרה כל מה שיש בתבור תוכל למצוא גם אצל אברהמי ומה שחסרק תמיד ניתן להזמין רק להזהר לבוא לאברהמי לאחר שעשית שיעורי בית ואתה יודע בדיוק דגם של כרטיס
 

dimab

Member
התפתחויות: פתחתי אתמול את המכונה, ועברתי עם מולטימטר על כל..

...קווי החשמל שלה. הכל בסדר: איפה שצריך להיות מוארק - מוארק, ואיפה שצריך להיות נתק - מנותק. בדקתי גם מגעים וחיבורים (תודה שי) - ללא ממצאים מיוחדים.
בדקתי את הבקר (סוג של בדיקה), וכאשר אני מנתק את החוט שלו מהפרוב, הוא מתחיל למלא, ואם אני סוגר את החוט בחזרה או סוגר הארקה ידנית למגע הבקר - הוא עוצר מיד.
בדקתי גם התנגדות בין הדוד לפרוב: נתק מוחלט כשהדוד לא מלא, וקרובה מאוד לאפס כשהדוד מלא, ובכל מקרה בסדרי גודל קטנה מה-300K - שזה הסף של הבקר.
מה שכן, מאתמול השארתי את המכונה עובדת פתוחה, ולא קרה המילוי הספונטני אפילו פעם אחת - מה שמחזק אותי בדעה שככל הנראה הלך הבקר: כשחם לו מדי במכונה הסגורה, האלקטרוניקה מתחילה לזייף.
נראה לי שאם זה יעבוד יום-יומיים פתוח ללא אירועים חריגים, ויחזור לתקלה כשאסגור את המכונה - זאת תהיה האינדיקציה הכי טובה של כרטיס בקר תקול.
 

dimab

Member
ובכן, לאחר 3 ימי עבודה ללא תקריות במצב פתוח, סגרתי את...

...המכונה, ותוך חצי שעה שוב קרה מילוי היתר.
עם התסמינים האלה, אני לא יכול לחשוב על משהוא אחר חוץ מהבקר. אחליף אותו בשבוע הבא ואדווח שוב.
 

shayar48

New member
התישנות רכיבים וחיבורים

&nbsp
רכיבים אטומים וחוטים עמידים בתנאים הללו, הבעיה בדרך כלל היא בחיבורים הלא מוגנים: ברגי הידוק של מגעים חשמליים, מחברים , פרובים, תרמוסטטים, תרמיסטורים , כולם מושפעים מתנאי סביבה לחים וחמים, שם נוצרת הקורוזיה היוצרת התנגדות חשמלית ותרמית. בקיצור, עבור על כל החיבורים, בדוק, נקה והדק.
 
למעלה