מתחזה

אספרסו2

New member
מתחזה

היום אישתי גילתה אבן קטנה בגודל 7 מילימטרים בין פולי הקפה.
תערובת של קימבו,למזלנו לפני הטחינה.תמונה נשלחה לקימבו בנאפולי
לפי דרישתם,מעניין איך זה יתפתח.
מישהו נתקל פעם במקרה דומה?
 
חצץ....

זה... ככה כמו שאתה רואה , יצא הבוקר מהתנור בקליטת קולומביה סופרימו....
אבנים בקפה הן לא דמיוניות. הן שם כי הקהל מיובש על הקרקע, כי הוא גידול חקלאי, כי בהליך השטיפה והקילוף מוסיפים אבנים בתוך השטיפה ובתוף הקילוף בכדי לגרד מעל התפוחים את קליפת הכסף ושאריות פאלפ.
בבית הקלייה , במיוחד תעשייתי הגדול כמו קימבו , יש מתקן נקרא דיסטונר שאמור להפריד את האבנים. המצאות אבן בקפה ארוז מצביעה על תקלה ברורה בדיסטונר ואי כיול תת לחץ השאיבה והתת לחץ חזק מידי. בשביל זה קימבו בקשו כנראה תמונה של האבן. במקורות שונים יש אבנים שונות. רמת הצפיפות של האבן משפיעה גם על יכולתה להיות סחיפת אויר וזיהוי האבן, עד כמה נשמע תלוש.... חיוני לצורך יולי בדיסטונר.

 

אספרסו2

New member
תודה על התשובה המהירה והמקצועית

האבן באמת ניראת לי במשקל סגולי נמוך,שטח פניה מחוספס וצבעה חום.
אני לא מעביר את פולי הקפה בדיקה כלשהיא כשאני שופך אותם למטחנה
האם אבן היתה גורמת לה נזק חמור?
 
תלוי .....

מכונות אוטומטיות, נזק ים תיכון..... במכונות עם בכין קרמית הסכין הייתה נשברת וציר המטחנה היה נקרע. במכונות עם סכין מתכתית ציר המטנה היה נקרע או המטחנה נתקעת.
&nbsp
במטחהנות עם גיר , כמו בראצה, לליט/אסקסו מיני/איסומק/נימוקס/איבריטל צ'לנג' הגיר שמורכב על ציר המטחנה היה נקרע והיה צורך בהחלפת ציר.
&nbsp
במחנות כמו רוקי/ נ.ס גרינטה/ אובל ג'וניור המטנה הייתה נתקעת ובזה זה היה נגמר, לאחר השחרור המטחנה חוזרת לעבוד רגיל, במקרים מאוד חמורים, ציר המטנה מתעקם והמטחנה יוצת מכלל פעולה.
&nbsp
מטחנות גדולות בעלות סכין גדולה וציר מאסיבי, למעט שחיקה נקודתית הסגינים, האבן הייתה מתפוררת. אבני צור (נפוץ בגווטמאלה או בקונה הוואי או בכל קפה שגודל באיזור געשי) גורמות למטחנה להעצר ולפעמים לנזק די משמעותי... צור נדיר יחסית בגלל משקל סגולי מאוד גבוהה, נדיר שאבני צור מצליחות לעבור דיסטונר...
 

אספרסו2

New member
הספק הגרמני פנה אלי

וביקש לרצות אותי בשני קילו קפה קימבו ,תופינים ורקיקים מארץ המגף.
כמובן שעניתי בחיוב.הבנתי לאחר הסברך המלומד שזו טעות שכמעט בלתי ניתנת למניעה.
 

dudi4321

Member
תחפש אולי תמצא עוד מטמון בקימבו שיגיע

ואז תפוצה בעוד 2 קילו וחוזר חלילה.
יאללה, תהנה
 
למעלה