מכונה מיד 2

jafar1

New member
מכונה מיד 2

שלום,
אני מעוניין לרכוש מכונת קפה משומשת + מטחנה.

אני מבקש לקבל חוות דעת על מכונה מסוג רנצ'ילו סילביה ומטחנת קפה רנצ'ילו רוקי.

כמו כן, ראיתי גם מכונה מסוג גגיה, שלהבנתי היא איכותית במחיר של כמה מאות שקלים.

המטרה שלי לרכוש מכונה במחיר של עד 1,500 שקלים כולל מטחנה, כאשר מדובר במכונה שלא נהרסת בקלות ושאם יש לה בעיות לא יקר לתקן אותה.

וכמובן - המטרה היא להכין בבית את האספרסו האיכותי ביותר שיש עם אפשרות לקפה הפוך. (בגלל זה אני מוותר מראש על מכונה של קפסולות) תודה לכל העונים.
 
אם תחליט להשקיע עוד ממש טיפה ...

יש אצלי מכונת נימוקס אופרה כזו שהיא מכונה שיש בה מטחנה בילט אין, יד ראשונה ממנהל פורום קפה לשעבר.... 2000 ש"ח עם אחריות לתקינות המכונה ל3 חודשים...
&nbsp
לגבי הרנצ'יליו, המכונה מצויינת אבל.... במחיר הזה אני מתקשה להאמין שתמצא ציוד במצב טוב ולכן מציע לך לבדוק הייטב. אם בסיס המכונה או המטחנה חלוד או מפתח חלודה נפוחה, לא לגעת במכונה! אם בסיס מטחנת הרוקי חלוד, יש בסיס סגסוגת, אם הוא מלא קורוזיה לבנה כזו, ברגי הבסיס חלודים, לא לגעת! בכל מקרה אם תרצה תוכל לבקש מבעל המכונה להגיע אלי למעבדה בכדי להעריך את מצב הציוד.
&nbsp

 

jafar1

New member
תודה - איפה המעבדה שלך?

האם ניתן יהיה לנסות שם את המכונה ? גם את זו שלך וגם את זו שאביא לבדיקה ? יש לך שם גם פולים?
 

jafar1

New member
בהמשך לקריאת חומר - מספר שאלות

לגבי נימוקס אופרה לא הצלחתי לאתר חומר,

מה שכן מצאתי זו השוואה בין גאגיה קלאסיק לבין הרנצ'יליו והגאגיה קלאסיק נראית כעדיפה.

האם הנימוקס אופרה טובה יותר מגאגיה קלאסיק? במה זה מתבטא?

תודה
 
להגיד שגאג'יה קלאסיק עדיפה....

.... על רנצ'יליו סילביה זה, כמו להגיד " בשביל מה לי לקנות מרצדס... גם לדאצ'ה יש ארבעה גלגלים, מנוע , הגה וכיסאות.... אז עדיף דאצ'ה....



דוד 330 סמ"ק מפליז עם גוף חימום אקטיבי, לאומת דוד אלומיניום 180 סמ"ק עם גוף חימום פסיבי מבנה מקפלי נירוסטה בריתוכי נקודה או גוף ברזל יציב ומאסיבי עם חיפוי נירוסטה? שסתום תלת פארקר 1/4 אינטש גנרי, לאומת שסתום תלת 1/8 יחודי למכונה(שאגב נסתם כמעט תמיד או מאבנית או מפתיתי אלומיניום שמתפוררים מהדוד)?
בוא אני אשים לך את הקלפים על השולחן. הגרסה החדשה של גאג'יה קלאסיק משנת 2015 זו גאג'יה פיור עם מעטפת ניירוסטה של קלאסיק וזה ממש לא מה שהיה פעם..., גאג'יה קלאסיק של פעם בעיני היא מכונה שחוץ מהיסטוריה מפוארת וחוות דעת טובות, שלא מתבססות על האספקט הטכני אלא רק על התוצאה בכוס, כשהמכונה חדשה... אף אחד לא באמת מספר על תלאות התחזוקה הקפדנית שהמכונה הזו צריכה ועד כמה יכול לתסכל אותך לגלות שאם פעם אחת, בטעות הרתחת בה נוזל לניקוי אבנית, הדוד מתחיל להתפורר מבפנים וסותם לך כל שבועיים את התלת. תכלס, כשהפכו את המכונה הזו ב2015 לדוד ניירוסטה בלי שסתום תלת, עשו לנו טובה גדולה וגאלו אותנו מהקריזות של דוד האלומיניום הנוראי .... (פתחו חלון לתקלות אחרות שהיו נפוצות בסדרת קולור/פיור שתכלס יותר קל להתמודד איתן)
אם הבחירה צריכה להיות בין סילביה לקלאסיק דור ישן אין בכלל מקום לתהייה הסילביה טובה יותר. אם הבחירה בין קלאסיק דור חדש לאומת סילביה , עדיין הסילביה המקצועית יותר והעמידה יותר לוקחת.
לגבי הנימוקס אופרה, חפש ביקורות בהום בריסטה ותבין מהר מאוד שלא מדובר במכונה שנופלת בהרבה מהגלאסיק או הסילביה . למעשה ההיררכיה היא " ראשונה: סלביה, שניה:נימוקס, שלישית : קלאסיק, מתחת לקלאסיק כל סדרת הבייבי הרגילה והבייבי קלאס. הבאות הן סדרת הקולור/פיור ולאחריהן סאקו פואמיה/הרמוניה(שהן פשוטות ומצויינות למשתמש בסיס)
מכונה שאסור לגעת בה, גם אם נותנים לך מתנה או מכריחים אותך לקחת באיומי אקדח: גאג'יה ניו בייבי קלאס דוס עם מערכת ראפיד סטים! אם אתה לוקח אחת כזו אתה הולך לפרנס אותי מצויין...
אגב, במשומשות, יש לי גם ניו ביבי קלאס רגילה (מהסוג היותר טוב בלי הראפיד סטים) , זה אותו דוד אלומיניום עם אותו שסתום תלת כמו הקלאסיק, עם גוף מכונה מצופה חיפוי נירוסטה ושלד מסגסוגת. וגאג'יה אבולושן עם אותו דוד בלי תלת, שתיהן במחירים מגוחכים....
 

dts

New member
סלח לי שאני חולק עליך (גם היסטורית)

אבל מכונה מדוברת (יותר מידי לדעתי) כמו הסילביה שסובלת מלידתה מניהול משטר חום לקוי,
דבר שדורש תוספות כמו PID או עקומת לימוד בעייתית להרבה אנשים וארוכה לא מעניינת.
מכונה שבמבחנים השוואתיים שלה הערה כמו "איך אתה יכול לבחון אם אין לך נסיון עם סילביה"
מעידים לדעתי מאז ומתמיד על כישלון.
תכלס מנסיון ארוך ואינטרסנטי עם נמוקס
המכונה מפיקה קפה באותה רמה בקלות יחסית ללא כל הבעיות המובנות של הסילביה.
 

jafar1

New member
איפה ניתן לראות ביקורת על אופרה?

אני מסתכל על סיליביה ועל קלאסיק וישנן ביקורות רבות גם מצולמות וגם של צרכנים. אין בכלל חומר על נמוקס אופרה.

אתם יכולים להפנות לקישורים?
 

jafar1

New member
תודה רבה על ההתייחסות הרצינית, שאלה נוספת

אבקש לשאול שאלה נוספת, הנוגעת לאיכות האספרסו המופק:

האם בפועל יש הבדל תחת הנחה שעושים שימוש באותם פולים באיכות האספרסו המופקת?

מה לגבי המכונות הידניות לחלוטין? האם האספרסו המופק מהן הנו איכותי יותר?
 

milch

New member
איכות האספרסו המופק

בראש וראשונה זה תלוי בתכונות הקפה - סוגיו (תערובות), איכותו, קלייתו (עד כאן ענין של טעם אישי), איכות המים, מידת טחינתו, מידת דחיסתו וחליטתו.
אין לי נסיון עם מכונות רבות לכן לא אוכל להצביע על הבדלים מבחינה זו. יש כאלה שיטענו שיש הבדלים. אינני בטוח שהשותה הממוצע יבחין בהבדל משמעותי בין "שוטים" של אותו קפה ממכונות שונות.
מכונות הידניות לחלוטין: המכונה הראשונה שלי היתה LA PAVONI ידנית לחלוטין (עם מנוף) עוד בתקופה שבבתי קפה שלטו בכבוד מכונות מנוף של "LA FAVORITA" שלנו. זו מכונה שדורשת הכי הרבה נסיון ומיומנות. הטחינה חייבת להיות מדויקת ביותר והעיקרון הוא להפיק את הקפה בלחיצה אחת כלפי מטה. אינני זוכר שהצלחתי להגיע לזה אי פעם. המכונה עדיין ברשותי, היא זקוקה להחלפת מספר אטמים והיום שיש לי מטחנה מדויקת מספיק (ההיא שפרקתי מה-NEMOX), יש לי רצון לחזור ולנסות להפעיל אותה מחדש.
 
למעלה