תשובה לטריבריצה שפורסמה בערב רה"ש

yosik11

New member
תשובה לטריבריצה שפורסמה בערב רה"ש

שלום לכולם,

הבאתי את הטריבריצה סמוך למרתון ברלין שהיה בתחילת השבוע. עלילת הסרט נסובה סביב מרתון זה.

הסרט נקרא "בחזרה לחיים" סיפור מרגש על אדם די ותיק פול אברהוף, גיבור הסרט(השחקן - דיטרה אל רוורדן), שהיה בשנות ה-50 אלוף מרתון. יום אחד אשתו נפ לה מהסולם באמצע ביצוע עבודה כלשהיא והבת החליטה להעביר את הזוג לסביבה יותר מוגנת. הבית עצמו עמד למכירה. פול שבעצם טבעו נחוש ובעל יוזמה מתקשה להסתגל למצב החדש שנוגד את אופיו. בצר לו הוא רוצה לבצע פעילות שהיה נוהג לעשות כשהיה יותר צעיר ולרוץ במרתון ברלין. הוא מתחיל להתאמן, כשאשתו משמשת לו כמאמנת. הסובבים אותו חלקם לועגים לו, וחלקם דווקא די מעריצים אותו. בהתקרב מועד המרתון הוא בא להירשם ונאמר לו למגינת ליבו שהמקומות כבר אזלו (דבר די מוכר במרתון זה), אבל אם יש לו תוצאות מהירות ממרתון קודם, הדלת עדיין פתוחה. הוא אומר למארגנים את תוצאותיו שהשיג כאלוף. המארגנים משתוממים משהו ושואלים, מתי תוצאות אלו הושגו. כשנוכחו לדעת שהמבקש להירשם הוא לא אחר מאשר פול אברהוף(מסתבר ששם זוכרים אלופים) , הם רושמים אותו לתחרות. חלק משכניו למגורים החדשים נוסעים לברלין כדי לעודד את פול. הוא משתתף בתחרות ולפי הסרט נראה שהוא די מסתדר. ואחרי כמה שעות, כשמושמע ההמנון של קניה הוא מגיע. הכרוז מכריז על הגיעו והוא זוכה לתשואות...
 

yosik11

New member
המסר של הסרט - אולי בעיה חברתית

שבוע טוב וחג שמח,

לדעתי הסרט אולי מציג בעיה חברתית מסוימת שגם לי קצת מפריעה: החברה אולי נוטה לא להעריך, כמו שצריך את האנשים הבוגרים. כאילו הם ומה שהם עושים לא כ"כ נחשבים.

לדעתי במציאות זה נראה נכון. התקשורת מייחדת מקום רב להישגי אלופי העולם ולאלופי ישראל: ראיתי שהישגו של אליהוד קפצ'וגה בשבוע שעבר תפס כותרות ב-ynet וב"ישראל היום" (יכול להיות בעוד מקומות). דוגמא נוספת: שבירת שיא ישראל במרתון ע"י מארו טפרי באליפות אירופה השנה ושבירת שיא מרתון טבריה ב-12' זכו לכותרות במקומות שאינם מתעסקים רק בספורט. לעומת זאת, כמעט ולא ראיתי התייחסות לרצי הקטגוריות ובעיקר הגבוהות ביותר החל מ-50.על ההישגים מבחינת איכות התוצאות של דניאל אורן ואת Gene Dykes אנו יודעים, ממה שפרסם יובל בפורום. גם קראתי שמישהו אמריקאי כתב כתגובה להישגו של Dykes

I understand that this is Boston week, but the first American over 7 0 sto run a sub-3:00 and there has been no mention on the front page?

הקטגוריה אולי זוכה לפרסום רק כשיש משהו מיוחד בה ולא בשל ההישג בצידה. ב-11' פורסם באמצעי התקשורת, שרץ בריטי ממוצא הודי בקטגוריה 100 סיים את מרתון טורונטו. משהו היכן שהוא בין שיא לבין קטגוריה לא זכה לאותה תשומת לב. אני מתכוון להישגו האיכותי של אד ויטלוק, הצעיר יותר מאותו רץ, בקטגוריה 80 - 3:15. כאלו זה לא כ"כ משמעותי.

אני מנסה לעניין את הסביבה שלי באמצעים שונים בחדשות חשובות מעולם האתלטיקה. אחת התגובות שקיבלתי כשציינתי את הישגם של אורן ושל Dykes, משהו כמו :"עזוב אותך מהישגים של מבוג רים... שלח אלינו משהו יותר.."

לסיכום, לדעתי יש להתייחס ולכבד כל קטגוריה ואת ההישגים שלה. חשוב לזכור, שמאחורי ההישגים באשר הם עומדים בני אדם, שהשקיעו את מיטב זמנם באימונים ואת מיטב כספם כדי להגיע אליהם.
 
למעלה