מרתונים במשחקים האולימפיים - תשובות לשאלות הטריביה

yosik11

New member
מרתונים במשחקים האולימפיים - תשובות לשאלות הטריביה

שלום לכולם,

רצ"ב תשובות לשאלות הטריביה. תודה ליצחק

1.מי היה הרץ שהגיע למקום שני בריצת המרתון באולימפיאדה הראשונה בעת החדשה ומה היה זמנו?

באולימפידת אתונה 1896 סיים במקום שני במרתון היוני צרילאוס(הרלמבוס?) וסילקוס בזמן 3.06.03 ש

2. החל מאיזו אולימפיאדה הונהג המרחק המרתוני המוכר לנו כיום בלי שינויים?

המרחק במרתון 42.195 ק"מ נקבע החל מאולימפידת לונדון 1908. האישור הרישמי למרחק אושר רק מאולימפידת פאריס 1924 .

3. באיזו אולימפיאדה קבעה מרתוניסטית ישראלית שיא ישראלי חדש בריצת חצי מרתון? מי היא הרצה? מה הייתה התוצאה שלה בריצת המרתון? איזה שיא ישראלי לחצי מרתון היא קבעה?

זהבה שמואלי קבעה באולימפידת לוס אנגלס 1984 שיא ישראלי בחצי מרתון בזמן 1.17.01 ש במהלך המרתון האולימפי.היא סיימה את המרתון במקום 30 בזמן 2.42.27 ש. זה היה המרתון האולימפי הראשון לנשים והמנצחת הייתה האמריקאית גואן בנויט סמואלסון.

4. באולימפיאדה מסוימת הביא רץ ישראלי לא כ"כ צעיר כבוד לישראל ואפילו העלה את ריצת המרתון ישראל בכמה רמות אל על? מי הוא הרץ? באיזו אולימפיאדה? מה הייתה תוצאתו באותה תחרות?

הרץ הוא היילה סטאין שסיים במקום 20 במרתון האולימפי אתונה 2004 בזמן 2.17.25 ש. בהתחלה הוא מוקם במקום השלישי לאחר שביצע הקפה מיותרת, היות ואולי לא הבין את ההוראה של הבחורה בסיום לגשת לעמדת המים.אחרי תהליכי ערעור הוחזר לו המקום ה-20.

5. באיזו אולימפיאדה היה דו קרב הרואי בריצת מרתון בין אירופי לאמריקאי? מי הוא האירופי ומי האמריקאי? מי הוכרז כמנצח ראשון ומי הוכרז כמנצח אחר כך? מדוע הוכרז מנצח אחר באותה תחרות?

אולימפיאדת לונדון 1908. באיזו שהוא שלב הוביל איטלקי, פייטרו דורנדו, סוחר ממתקים מהאי קפרי. ההובלה תבעה ממנו מחיר כבד. כ-350 מטרים לפני הסיוםהוא נפל על המסלול תשוש. לאחר עזרה מהרופאים וסיוע אנשי מסלול בריטיים וצופים איטלקיים הוא קם על רגליו והגיע בעזרתם לקו הסיום עם תוצאה של 2:54:46 שעות. יריבו האמריקאי, ג'וני הייז, היגיע אחריו בזמן של 2:55:18 שעות. לכאורה דורנדו ניצח. אבל לחץ אדיר של הצופים האמריקאים על צוות השיפוץ גרם לכך שג'וני הייז יוכרז כמנצח. הטענה, שאומתה לאחר מכן ע"י עדים,הייתה שפייטרו דורנדו לא היגיע לקו הסיום לבדו.

יצחק כתב:
אולימפידת סנט לואיס 1904 נערך מרתון קשה במסלול קשה ומזג אויר גרוע ובין הרצים היה האמריקאי תומס היקס והצרפתי אלברט קוריי . בתחילה הוכרז המנצח האמריקאי פרדריק לורז אבל אחר כך נפסל בגלל שהוברר שבחלק מהדרך נעזר ברכב ממונע והתואר המנצח נתן לתומס היקס.

6. אלוף אולימפי בריצת מרתון מוכשר- חייו נגד עו באיבם כמה שנים לאחר האולימפיאדה עם תאוריות הגובלות בקונספירציה.
מי הוא האלוף ובאיזו אולימפיאדה הוא ניצח?


סמואל וואנגורו הקניתי ניצח במרתון ביגין 2008 בשיא אולימפי 2.06.32 ש ונחשב דאז למרתוניסט הטוב בעולם וזה שישבור את שיא העולם
במאי 2011 התבשרנו על שהלך בטרם עת ולא ברור עד היום מה קרה . האם רעיתו שחזרה לביתם מצאה אותו במצב אינטימי עם גברת אחרת ולא ברור אם קפץ/נדחף ממרפסת ביתו

7. האם נעילת נעליים בריצה עזרה לרץ האתיופי, אבבה בקילה, לשפר את תוצאתו בריצת מרתון באולימפיאדה?

אבבה ביקילה ניצח כשהוא יחף ללא נעליים בכלל במרתון האולימפי ברומא 1960 בזמן 2.16.16 ש וזה היה שיא עולם ובשנת 1964 באולימפידת טוקיו רץ הפעם עם נעליים ושיפר את שיאו העולמי 2.12.11 ש.
 
למעלה