שאלות טריוויה - מרתונים הזכורים עקב אירועים שהתרחשו בהם

yosik11

New member
שאלות טריוויה - מרתונים הזכורים עקב אירועים שהתרחשו בהם

שבוע טוב,

הרבה מרוצים נערכים בשנים האחרונות בארץ ובעולם. הרבה מהם זמן מה לאחר סיומם נשכחים. ייתכן שפרטים זוכרים מרוצים, בהם השתתפו, עקב היותם מיוחדים בשבילם אם מבחינה של מרתון ראשון או שיא אישי. יחד עם זאת ישנם מרוצים שיזכרו הרבה שנים לא תמיד בשל השיא שנקבע בהם, אלא בשל אירועים מיוחדים שאירעו בהם וחלקם מכוננים לגבי האירועים הבאים. הפעם אתמקד באירועים כאלו.

1. באחד מהמרתונים שנערכו בארץ נדהמו הרצים כשגילו "שיפור" דרמטי בתוצאותיהם.איזה מרתון זה היה? באיזו שנה? ומה הסיבה ל"שיפור"?

2. מצד שני, באחד מהמרתונים שנערכו בארץ נדהמו הרצים כשגילו "איטיות" משמעותיתבתוצאותיהם.איזה מרתון זה היה? באיזו שנה? ומה הסיבה ל"איטיות" הבלתי צפויה והמשמעותית של כמה רצים?

3. באיזה מרתון סיימה רצה ישראלית ראשונה כשהיא עוברת את המטרים האחרונים בהליכה עקב תש ישות ובסופו של דבר תואר אליפות ישראל נלקח ממנה לטובת ישראלית אחרת? לאיזה רצה הועבר כתר האליפות?

4. עקב איזה אירוע הוחלט במרתון מסוים בצעד חריג לפטור את הרצים המשתתפים בהוכחת עמידה בזמני מקסימום כדי להשתתף במהדורת המרתון שנערכה כשנה לאחר מכן?


5. איזה מרתון זכור עקב ניסיונו של אחד ממארגני המרוץ להרחיק בכוח את אחת המשתתפות מן המסלול? במה נחשב מרתון זה כמרתון מכונן?

6. באיזה מרתון טעות בניווט של האופנוע המוביל גרמה לרץ מקומי לנצח בו רצים מובילים?
 
למעלה