להלן התשובות לשאלות הטריביה האחרונות

yosik11

New member
להלן התשובות לשאלות הטריביה האחרונות

שלום לכולם,

להלן התשובות. תודה ליובל

בהמשך לתשובות, שימו לב!. הרץ החייכן , היילה גבריסילאסי ,מעבר להיותו אגדת ריצה הוא גם ג'נטלמן אמיתי היודע להעריך ולשבח עמיתים למקצוע.

1. איזו רצה אמרה אחרי תחרות חשובה מבחינתה: "רצה שיכולה להתמודד עם צירי לידה כואבים, אינה צריכה להיתקל בבעיות, כשהיא יוצאת לריצת מרתון"?

פ
ולה רדקליף לאחר ריצת הניצחון במרתון ניו יורק. היא רצה במרתון ניו יורק לאחר שילדה את ביתה איסלה. היו כאלה שטילו ספק ביכולתה לנצח לאחר לידה. אבל היא הוכיחה לכולם שלא רק שלא איבדה את היכולת לעמוד בכאב ובמאמץ אלא גם את הרצון לנצח.

2. איזה רץ ותיק אמר, שצריך לעודד את הספורט בישראל כדי שיהיו פחות חולים?

הרץ המוכשר ציון נגר כשנשאל על המסר שלו לאומה. אין צורך להוסיף עליו כאן. כל מילה נוספת מיותרת.
3. איזה רץ מפורסם אמר "בוודאי... הוא המודל שלי, הוא מוכיח שאפשר לרוץ בכל גיל. בן כמה הוא, 50? אני מכיר אותו היטב, הוא חבר של. הוא דוגמא ומופת בעיני..." כתשובה לשאלה אם הוא מכיר רצים ישראליים שנולדו בארצו? למי הוא התכוון?

אגדת הריצה היילה גבריסילאסי בראיון ל"ספורט הארץ" הוא אמר זאת על הארץ הישראלי ממוצא אתיופי היילה סטאין

4. מי אמר למי? "אני מצטער, השיא הזה שייך לך" ובאיזה הקשר?

היילה גבריסילאסי לאחר סיום מרתון ברלין בסוף ספטמבר 2007. הוא קבע שיא חדש: 2:04:26 כמעט חצי דקה מהר יותר מהתוצאה של פול טגרט ב-2003. 10 דקות לאחר סיום המרתון הוא התקשר ואמר לו משפט זה. לא היה לו נעים לשבור את שיאו של חברו הטוב

5. מי אמר את המשפט "היהודים תמיד רצים"?

פרד ליבו, מייסד מרתון ניו יורק, כשנשאל מדוע הוא תמיד רץ. "אנחנו היהודים רצנו מאז ומעולם..."

6. מי אמר למי "אני יודע שדברים לא יהיו קלים לאלו שיבואו אחרי. אני לא מסוג האנשים שאומר לאנשים אתה יכול לעשות את זה, אבל שיאים נועדו להישבר..."?

אד ויטלוק ל- Yoshihisa Hosaka היפני, שיאן לקטגוריה צעירה יותרM60 2:36:30 כשפגש אותו בטורונטו.
הוא הוסיף שהוא מקווה ש- Yoshihisaואחרים ישברו אותם. יחד עם זאת הוא חושב שאת התוצאה שלו:54 2 הטובה ביותר לקטגוריה M70 יהיה קשה לשבור.
להלן דבריו במקור:
I know that things won’t be so easy for those who come after me. I’m not the sort of person to say, ‘Rah-rah-rah! You can do it!’ but records are there to be broken, and I hope to see Yoshihisa and others break them. I think the age-73 record, 2:54:49, will be the hardest

7. מי אמר ".. הוא האבא של כל הרצים האתיופיים והקניתים" ולמי הוא התכוון?

היילה גבריסילאסי כשנכנס להיכל התהילה של מרתון ניו יורק. התכוון לאבבה בקילה שניצח את המשחקים האולימפיים ב-60 ו-64 ושימש כמקור השראה לרצים בכל העולם

יום טוב
 

yuvalofer

Member
מנהל
ותודה לך , עמוס...

...חידות הטריוויה (עדיף על טריביה...) שלך
מסקרנות , מלמדות ומהנות.
תודה על מאמציך לרכז את החמרי
המענינים ולהגיש אותם יפה כל כך.
אני בטוח שאני כותב גם בשם גולשים
אחרים , גם אם אינם אקטיביים בפתרונות.

יובל עופר
 
הערות לתשובות לשאלות הטריויה מי אמר למי

ראשית רק לפני יומיים שמתי לב לשאלות והתכוננתי לפתור אותן (3 תשובות היו לי בזכרון מידי ) אבל בינתיים התפרסם הפתרון. בכל אופן אעיר מספר הערות לתשובות.
שאלה 1 . פולה רדקליף ניצחה במרתון ניו יורק 2007 זמן קצר לאחר הולדת בתה איסלה ( בסיום הריצה יש תמונה בה היא נושאת בידיה את בתה התינוקת ) .היא השתתפה בריצה מכיוון שכמה ימים לאחר הלידה חזרה להתאמן והשיגה זמנים מצוינים יחסית לרצה שלאחר לידה וגם השתתפה בריצת חצי מרתון וניצחה בה בתוצאה טובה ולכן החליטה עם המאמן שלה להשתתף במרתון ניו יורק באותה שנה. היא אמרה מה שאמרה לא רק בגלל הניצחון בניו יורק אלא גם שעמדה באימונים של ההכנות למרתון הזה.
שאלה 4 . המאבקים בין היילה גיברסילאסי לפול טרגט במרתון , בריצות 5000 מ ו 10000 מ נמשכו שנים באולימפידות ואליפויות עולם ומרתונים בינלאומיים. בדרך כלל וברוב המקרים ניצח היילה גיברסילאסי ..הם היו יריבים ולפי קטעי העתונות לא היו ידידים טובים כלל ועיקר ולכן המשפט נאמר אך היילה גיברסילאסי לא התכוון לכך ברצינות.
שאלה 5. פרד ליבוב המייסד ומארגן מרתון ניו יורק הוא יהודי ושמו המקורי פישל ליבוביץ. יש לו משפחה בישראל. ראשי איגוד האתלטיקה התיעצו אתו לפני שהוחלט על ייסוד מרתון תל אביב 1981 . כמו כן ביקר בארצנו בתחרויות המכביה בתחילת שנות התשעים..
שאלה 7 . כל אתלט ורץ ממוצא אתיופי המשתתף במרתונים וריצות למרחקים ארוכים יענה לך אותה תשובה של היילה גיברסילאסי ויגיד לך שהוא ממשיך את המורשת שהשאיר אחריו אבבה ביקילה ז"ל שיאן העולם במרתון 1964 והאלוף האולימפי במרתון 1960 ו 1964.
בברכה
יצחק סימקוביץ
 
שיא עולם במרתון בוטל בניו יורק 1981 ואושר בפוקוקה 1981

שתי פעמים נשבר שיא העולם במרתון בפוקוקה . בשנת 1967 קבע האוסטרלי דרק קלייטון במרתון פוקוקה שיא עולם (אז זה נקרא התוצאה הטובה ביותר במרתון ) בזמן 2.09.37 ש .. במאי 1969 הצליח דרק קלייטון לשפר באנטוורפן בלגיה את שיאו העולמי במרתון בזמן 2.08.34 ש. השיא הזה החזיק מעמד עד שנת 1981 . בנובמבר 1981 במרתון ניו יורק ניצח אלברטו סלזאר האמריקאי בזמן שיא עולם חדש 2.08.13 אבללאחר בדיקה הסתבר שמסלול מרתון ניו יורק היה קצר ב 173 מ מהנדרש 42.195 ק"מ . המרחק הקצר גרם לפסילת השיא של אלברטו סלזאר . בדצמבר 1981 ניצח במרתון פוקוקה ביפן רוברט (רוב) דה קסטלה האוסטרלי וקבע שיא עולם חדש 2.08.18 ש.
כן רבותי היו ימים שאוסטרלים היו שיאני עולם במרתון
 
למעלה