דברים שאמר ויטלוק על הישגו כשפגש שיאן אחר יותר צעיר בטורונטו

yosik11

New member
דברים שאמר ויטלוק על הישגו כשפגש שיאן אחר יותר צעיר בטורונטו

שלום לכולם,

בהמשך לפוסט הקודם "האם שיאו של אד ויטלוק יישבר?"
כשאד ויטלוק פגש את Yoshihisa Hosaka, שיאן יפני בקטגוריה 60, במרתון טורונטו הוא התיחס להישג הנדיר לקטגוריה 70: 2:54:48 ובכלל על האפשרות לרדת מ-3 לקטגוריה זאת. מתוכן הדברים המילים שאמר, ניתן להסיק על צניעותו מצד אחד ועל מקצועיותו בהערכת הישגים מצד שני.
הרי הדברים במקורם, כתגובה למה שאמר Yoshihisa Hosaka שעל הישגו 2:54:48 יהיה קשה להתגבר והתרגום שלהם.

Well,” replies Whitlock, “unlike people such as you who are facing quite tough records and have to think in terms of a few seconds or 1 minute, I have the comparative luxury of having a margin of 30 minutes when I try to set a new record, so it’s not much of a hurdle.” He adds, with a smile, “I know that things won’t be so easy for those who come after me. I’m not the sort of person to say, ‘Rah-rah-rah! You can do it!’ but records are there to be broken, and I hope to see Yoshihisa and others break them. I think the age-73 record, 2:54:49, will be the hardest, but even so it is somewhat surprising that nobody else over 70 has come along and broken 3 hours since I did it. You never know what is going to happen. Clive Davies ran well through his 60s and should have run sub-3 in his 70s but never did

תרגום:
"ובכן" עונה ויטלוק. "שלא כמו אנשים כמוך (Hosaka) שעומדים לפני משוכות קשות וחושבים על שיפור במונחים של שניות בודדות עד דקה, לי יש את הפריבילגיה היחסית של שיפור בטווח של 30 דקות כדי להגדיר שיא חדש. אז המשימה הזאת לא כל כך קשה" הוא הוסיף בחיוך . "אני יודע שהדברים לא יהיו כל כך קלים לאלו שיבואו בקטגוריה. אני לא מסוג האנשים שאומר לאנשים 'אתה יכול לעשות זאת(לשבור שיא)' אבל שיאים צריכים להישבר ואני מקווה ש- Yoshihisa ואחרים ישברו אותם. אני חושב שאת השיא הזה 2:54:49 יהיה הכי קשה לשבור. למרות זאת זה קצת מפתיע שאף רץ בקטגוריה 70 לא שבר את מחסום 3 השעות מאז שעשיתי זאת. הרץ Clive Davies(הוזכר במאמר) רץ מרתון בקטגוריות 60 בפחות מ-3 שעות, אבל בקטגוריה 70 לא ידוע אם עשה זאת."
 

yuvalofer

Member
מנהל
שיאו העולמי של הוסקה : בגיל 60 - 2:36:30 ש' למרתון

...מכיוון שעמוס הזכיר את יושיהיסה הוסקה היפני ,
כדאי להזכיר את שיאו המדהים לעיל.
In February 2009 at age 60 he took nearly two minutes of the world M60+ record with a time of 2:36:30 at the Beppu-Oita Marathon.

כתוספת לנושא , מומלץ לקרוא את הכתבה הבאה :
[URL]https://canute1.wordpress.com/2014/08/18/the-training-of-yoshihisa-hosaka/[/URL]
אין ספק , חומרים מענינים לרצים מזדקנים ומקצוענים.

יובל עופר
 

yosik11

New member
בהמשך לקריאת המאמר בקישור על Yoshihisa Hosaka

שלום לכולם,

מה ששכתוב במאמר שבקישור מחזק את מה שנכתב בפוסט הקודם, שיש להסתכל על הקטגוריות הצעירות יותר מקטגוריה 70 לדוגמא זה של היפאני
Yoshihisa Hosaka כדי לחזות אם ניתן לשבור את שיאו "המרעיש" של אד ויטלוק ב-2004 לקטגוריה 70. המאמר מגיע למסקנה שזה קשה מאד, כמו שכתוב במשפט הסיום:


So it will be very interesting to see how well Hosaka can hold his form over the next few years, and in particular, to see whether or not he moves to lower intensity long training runs. But whatever he does, the records that Ed set in his early 70’s are going to be very hard to beat.

תרגום:
לכן זה יהיה מאד מעניין לראות איך Hosaka יוכל להחזיק בשנים הקרובות הבאות ובפרט לראות אם הוא עובר לאימוני ריצה בעצימות נמוכה יותר. אבל לא משנה מה הוא עושה/יעשה, את ההישגים של אד לקטגוריה 70 יהיה קשה מאד לשבור.

מכאן שמשימת שבירת שיא זה, שקולה לדעתי למשימת שבירת מחסום השעתיים במרתון או המשימה שכבר בוצעה: שבירת השיא בקפיצה לרוחק של בוב בימון במכסיקו 68
 
למעלה