שרשור רפואי.

משחה אנטיביוטית

אני צריכה יעוץ במשהו חשוב: יועצת הנקה המליצה לי לשים על הפטמות הפצועות שלי משחת באקטורבאן היא אמרה שזה לא מזיק לתינוק אלא רק נכנס לקיבה בלי להתעכל ויוצא בקקי. שאשים רק מעט בלי לשטוף, רק פעם ביום במקלחת. (המים מזיקים לפצע). בבית מרקחת נתנו לאמא שלי משחת מופירוסין ואמרו שזה אותו דבר רק תוצרת הארץ וזה בחצי מחיר. וכן אמרו לה שחייבים לשטוף את הפטמה לפני הנקה כי זה מכיל קורטיזון. רציתי להבין שני דברים: 1. מי צודק? האם צריך לשטוף לפני הנקה או לא? 2. האם מופירוסין זה בדיוק כמו באקטורבאן? תודה רבה וסליחה על האורך..
 
מופירוסין זה בדיוק החומר הפעיל שבבקטרובאן

ולכן אין איתה שום בעיה ואפשר להיניק איתה. גם עם משחת קורטיזון אפשר להיניק ולא צריך לשטוף לפני הנקה. אני ממליצה למרוח את המשחה מיד אחרי הנקה כך שעד ההנקה הבאה הרוב ייספג, וכמו שייעצה לך היועצת למרוח מעט ולא יותר מידי - רק כמה שצריך
אני מקווה שגם עברתם על טכניקות חיבור טובות ונכונות כדי להמנע מפצעים נוספים וכאבים. תרגישי טוב! אגב, המידע שלי מתבסס על תומאס הייל, מחבר הספר MEDICATIONS AND MOTHERS MILK. כמו כן אני יועצת הנקה
 
ללא נושא

תודה רבה לך! אני רצה לשים את המשחה! הזכרת לי שהיועצת אמרה לשים את המשחה מיד אחרי הנקה.. וכן, למדנו שיטות חיבור טובות, אבל אני צריכה עוד הרבה להתאמן עד שאשלוט בזה היטב.
 

nubi

New member
רוני, זה בדיוק מה שגורם

לפיטריה בפה (אגב פיטריות): גם אנטיביוטיקה וגם סטרואידים.
 

nubi

New member
מופירוצין ובקטרובאן

זה אותו דבר. זו אנטיביוטיקה (ולא סטרואידים, ואינו מכיל קורטיזון) אבל חייבים לשטוף את הפיטמה לפני שהתינוק יונק אחרת תהיה לו פטריה בפה ושאר תופעות לוואי של אנטיביוטיקה. חוץ מזה, ממתי יועצת הנקה נותנת אנטיביוטיקה?!
 

בלינקה

New member
../images/Emo41.gif*|שימי לב!

נובי העלתה שתי נקודות חשובות - הראשונה, איך יועצת הנקה רושמת משחה אנטיביוטית (אלא אם מדובר ביועצת שהיא גם רופאה). השניה, אנטיביוטיקה גורמת לפטריות, לא מדכאת אותן.
 
היא כנראה לא "רשמה" אותן

אלא המליצה עליהן. את המרשם אפשר לבקש מרופא המשפחה. ואנטיביוטיקה לא "גורמת" לפטריות. היא כן משנה את האיזון בין חיידקים לפטריות ולעיתים יכולה לעודד את אוכלוסיית הפטריות, אבל אי אפשר להגיד שהיא גורמת להן, וזה גם לא קורה בהכרח.
 

She Dolphin

New member
היא כתבה שהיועצת *המליצה*

לא רשמה. ודבר שני, המשחה הזאת זו משחה שגם ד"ר ליבוביץ' רושמת לנשים במקרה של פטריה - ליתר דיוק תערובת של שתי משחות בֵּטַאקוֹרטַן + בָּקְטרוֹבַן (שם נוסף - מוּפירוֹצין) . הקוקטייל הזה של שתי המשחות מומלץ ע"י ד"ר תומס הייל ונפוץ מאוד וכמובן מותרבשימוש בהנקה ללא צורך בשטיפת הפטמה לפני כל הנקה. עד כמה שידוע לי לפעמים יש צורך במריחת משחה אנטיביוטית על הפטמה אם הפצע מגיע למצב של זיהום.
 

nubi

New member
אבל זה במקרה של

זיהום חיידקי. אם יש פצע הוא יכול להזדהם ע"י חיידק ולכן הטיפול הוא אנטיביוטי בשילוב של סטרואידים. אבל! חשוב לקחת בחשבון שאחת מתופעות הלוואי של הטיפול הזה היא פטרת.
 
אז מה אפשר לעשות

כדי שהפצע יתרפא ולא תתפתח פטרת? הבנתי שהלנולין לא מספיק יעיל. אז אין פתרון?
 
למרוח את המשחה,לאוורר את הפטמות כמה שיותר

כמה שפחות חזיות ופדי-הנקה. כאמור, לא תמיד מתפתחת פטרת.
 
בקטרובן מדכא פטריה

הוזמנתי לדיון הזה ואני רוצה להבהיר - בקטרובן (=מופירוצין) זוהי משחה אנטיביוטית, אך נמצא במחקרים שהיא גם נוגדת פטריה טובה מאד, ולכן שימוש בה אינו מעודד פטריה, וזו בדיוק הסיבה שהיא משמשת בהנקה. גם כאשר יש פטריה ברורה - בקטרובן הוא טיפול טוב מאד, כי לעיתים מאד קרובות יש זיהו משולב של פטריה וחיידק. הבטקרוטן הוא אכן סטרואיד, ולכן השימוש בו מומלץ לתקופה קצרה בלבד, יחד עם בקטרובן. במצבים של פטריה קשה לעיתים מומלץ להוסיף משחה נוספת נגד פטריה, אבל בקטרובן כשלעצמו מספיק ברוב המקרים. הטיפול הזה מקובל במרפאות הנקה ברחבי העולם, ארה"ב, קנדה ועוד, שמים שכבה דקה מאד אחרי הנקה, אין צורך לשטוף, ולא דווח עד היום על עליה בשכיחות פטריה בפי התינוק עקב כך, למרות שימוש נרחב למדי מזה שנים. כמובן שכמו עם כל תרופה - צריכה להיות סיבה מתאימה למתן הטיפול, ולא כל כאבים או פצע בפטמה מצדיקים את הטיפול התרופתי הזה.
 

S h a r l e e n

New member
../images/Emo122.gif פטמות אדומות.

הפיצקית בת 5 חודשים. עד היום הכל הלך חלק עם ההנקה. שלשום אחת הפטמות האדימה, והרגשתי עקצוץ עם היניקה. היום כבר האדמומיות גלשה מהפטמה קצת אל העטרה (ככה קוראים לזה?), וגם עבר לפטמה השנייה .יש לה שוליים עם קילוף עור דקיק. מישהי יודעת מה זה?? בהנקה הקודמת היתה לי פטריה וזה היה כאבי אימים, אבל אני זוכרת שלבן שלי היו נקודות על הלשון, והפטמות לא ממש החליפו צבע, רק קצת. לפיצקית אין נקודות לבנות על הלשון. מה זה יכול להיות? תודה!
 
למעלה