אוף, אוףףף, אוווווף

מרב.

New member
בגדול את צודקת

ולמרות שאני פנאטית הנקה, אני חושבת שבגדול מה שטוב לאם- טוב לתינוק, כי אי אפשר להניק בכפיה או בחוסר חשק- זה צריך לבוא מבפנים. אבל, ככל שאני קוראת יותר על הנקה, וככל שאני מדברת עם חברות מסביב על הנושא, אני מבינה כמה צריך לרצות- אבל ממש- להניק וכמה צריך לדעת על הנקה. היה לי ברור שאניק, אבל ככל שהזמן עובר אני מבינה כמה צריך לדעת על הנקה. כיוון שהתחלתי להתעניין, אני שואלת חברות שכבר אימהות לילדים בוגרים האם הניקו. אני שומעת המון פעמים ש"לא היה לי מספיק חלב", והיום ברור לי למה זה, אבל כיוון שבד"כ (למרבה הצער) לא לומדים מספיק על הנקה לפני הלידה (וממש חבל שכך), אימהות צעירות נוטות לקבל את דעת ועצת האחיות (שלכאורה מנוסות ויודעות יותר) ופעם-פעמיים לא מצליחות להניק (בעיקר אם התינוק קיבל בקבוק)- ומוותרות. ככל שאני שומעת יותר סיפורים אני א. נחרדת מכמה ה"מערכת" השתלטה על הדבר שהכי שלנו בעולם- מה יותר שלך מאשר תינוק שזה עתה נולד? מאיפה הפטרוניות הזו לא להוציא ילד מהתינוקיה או לתת לו תחליף שלא בהסמת האם? ו-ב. מבינה כמה בת מזל הייתי שילדתי בליס- הגישה שם היא כ"כ פרו הנקה, שלי זה נראה אלמנטרי לגמרי, אבל כיום אני מבינה כמה כנראה זה לא! גם לי לא הלך להניק אותו בחדר לידה או בתינוקיה, ואולי אם לא היו שם אחיות שעזרו, זה היה קשה יותר (אבל על ההנקה לא הייתי מוותרת בשום מקרה) היום אני מתעניינת יותר גם לגבי הלידות שלי ושל בעלי, ונדהמת לשמוע את הסיפורים, בעיקר לגבי לקיחת התינוק בלי לתת לאמא לשהות איתו. היום זה מובן מאליו- אבל אולי לא לכל בתי החולים, וזה מצער עד מכעיס.
 
תפרידו בין שני דברים

בין חוסר התמיכה של המערכת לבין הנזק שנגרם / לא נגרם כתוצאה מתמ"ל. בגדול, המערכת לא תומכת וזה נכון. הנקות קמו ונפלו על תמיכה ועל הדרכה טובה ויעילה. אין לי שום ויכוח עם אף אחת בעניין הזה. בתנאים של היום צריך מאוד לרצות על מנת להצליח, אין ספק. אבל, בין זה ובין להתייחס לשני בקבוקים (אפילו אם הם ביממה הראשונה) כאל אלה שהורסים את ההנקה, המרחק גדול מאוד. יש ילדים שמעולם לא קיבלו תמ"ל ושלא תופסים נכון את הפטמה ויש כאלה שמקבלים מהיום הראשון גם בקבוק וגם יונקים ותופסים מצוין גם את זה וגם את זה.
 
מה שאמרה לי דר´ לייבוביץ´

בנושא של בלבול פטמות - יש תינוקות שכלום לא יהרוס להם את ההנקה, ויש תינוקות שפעם אחת מוצץ או בקבוק ויש כבר בעיות ושיקום הנקה במקום ביסוסה. כמובן שאת לא יודעת מראש איזה ילד "הגרלת"... השאלה אם את רוצה להמר בנושא כזה...? והמרכז להנקה באודים אכן סגור כרגע כי דר´ לייבוביץ´ נסעה לפוסט דוקטורט בני זילנד... וסליחה אם חזרתי על דברים של אחרות, עדיין לא קראתי את כל השרשור.
 

לאה_מ

New member
את יודעת מה מרגיז אותי? הפטרנליזם.

היומרנות של מישהו אחר (ויהא זה הממסד או רופא או אחות או כל אחד אחר) לקבוע עבור אדם בוגר (היולדת) ואחראי (האפוטרופוס הטבעי על הרך הנולד מכח חוק - האם רשאית להחליט האם להפקיד אותו בידי מטפלת או האם לפתוח לו חשבון בנק, אך לא נותנים כבוד להחלטה שלה לגבי התזונה שלו?????), וההתייחסות ליולדת כמי שהמוח שלה יצא ביחד עם השליה. לא מקובל עלי שהמוסד שבו אני שוהה לא יכבד את רצוני בכל הנוגע להזנה של בני/בתי (כמובן, כל עוד רצוני אינו מתנגש עם חובתו של הצוות הרפואי לשמירה על חייו ובריאותו של העולל). לא מקובל עלי, שהזכות להחלטה המאד בסיסית הזו תינטל ממני בדרך אגב ובאופן כביכול טבעי ושכביכול מסתתר מאחורי הכוונות הטובות והטהורות ביותר. תארי לעצמך שהיית הולכת לעשות קניות בסופר, והקופאית היתה מוציאה לך מהעגלה את הלחם המלא והעגבניות ושמה במקומן קרקרים וסלרי. האם זה היה נראה לך סביר? גם מסלרי וקרקרים ודאי שאף אחד לא ימות. אין כאן שאלה של חיים או מוות. יש כאן שאלה של כבוד לזכויותי הבסיסיות ביותר כאדם בוגר וזכותי להחליט איך יזון התינוק שלי בדיוק כפי שזכותי להחליט על המוצרים שאקנה בסופר - ומתן תמ"ל ללא ידיעתי וללא הסכמתי לתינוק שלי כמוהו בדיוק כהחלפת הלחם והעגבניות שלי בקרקרים וסלרי. אבל אם הקופאית בסופר תחליף לי את המוצרים בעגלה (בטיעון שאני עייפה מכדי לטרוח לעשות קניות או לסחוב את השקית עם המצרכים הביתה, או בטיעון שסלרי בריא יותר מעגבניות או בכל טיעון אחר) זה יחשב למעשה שלא יעשה, אבל משום מה זה נחשב בסדר גמור אם האחות בתינוקיה תחליט, על אף בקשתי המפורשת, לתת לבן שלי תמ"ל. גם מהקרקרים והסלרי אף אחד לא ימות. וגם לא משתי מנות תמ"ל. אבל נפגעת כאן זכות יסוד מאד בסיסית שלי, ומשום מה מתנהגים כלפי זה בסלחנות. ואם לא היה ברור - המקרה של החלפת ההנקה בתמ"ל חמור בהרבה מהחלפת המוצרים בסופר, משום שהמדובר ביצור קטן וחסר ישע, שנתון לאפוטרופסותי ולחסותי, וזכותי לבחור עבורו את התזונה שאני מאמינה שהיא הטובה ביותר עבורו (ושגם משרד הבריאות, שהוא המעסיק של אותה אחות בתינוקיה, מאמין שהיא הטובה ביותר עבורו), וזכותי לחשוב שגם בקבוק אחד של תמ"ל עלול לפגוע בהנקה - אולי הוא עלול ואולי לא, אבל ההחלטה היא שלי!!!
 

agur

New member
ועוד משהו../images/Emo26.gif

היחס הפטרנליסטי הזה מתחיל (לפחות ממה שאני חוויתי) מהרגע שאת מגיעה לחדר הלידה. כמעט כל דבר שאת מבקשת כיולדת, ושלא ממש תואם את הציפיות של הצוות הרפואי מהלידה שלך, זוכה להרמת גבה במקרה הטוב ולזלזול וחוסר התחשבות מוחלט במקרה הגרוע. ככה שאשה שבאה ללדת מתייחסים אליה כאל אחת שבפוטנציה "המוח שלה ייצא ביחד עם השיליה" (ציטוט ממך...).
 

הילהל

New member
אני אתכן לאה ו agur

רק אחרי שהייתי מאושפזת במחלקה אחרת בבית החולים הבנתי כמה היחס ביולדות היה לא תקין וסופסופ הבנתי מה היה כל כך משפיל בחוויה שעברתי שם. חוסר השיתוף של היולדת במה שנעשה לה/בה (במקום אתה) הוא מזעזע. צריך להתחיל מהפכה בבתי החולים! הלוואי שידעתי רק איך.
 
את המהפכה כבר התחילו את מוזמנת

להצטרף !!! תנועת "נשים קוראות ללדת" עושה בדיוק את זה - למען חופש בחירה בלידה. אגב, אני בחרתי ללדת בבי"ח שיש בו ביות מלא ואפשרות לבחור מיילדת פרטית בתשלום הרבה יותר סביר ממה שהיה בזמנו בתה"ש, וגם להביא דולה.
 
מה שקורה זה

לא כהכללה, אבל ברוב המקרים שהאחיות במחלקת יולדות הן עם פחות מוטיבציה. אחיות שרוצות לעשות יותר הולכות בד"כ למחלקות יותר "קשות". יולדות בד"כ לא צריכות עזרה מהאחיות. הבעיה היא כשכן צריך אותן. בין עם בעזרה בטיפול בתינוק, ובין עם בטיפול בעצמך. (הייתי אחרי ניתוח, אתן חושבות שהיה אכפת למישהו??)
 

ענבל30

New member
קרקרים וסלרי ../images/Emo6.gif אהבתי את ההשואה

ואני כמובן מסכימה ומזדהה עם כל מילה
 
מסכימה לחלוטין עם כל מילה

(אני בצד שלכן, זוכרת?
) לא אמרתי שום דבר שסותר את זה.
 

ציפי ג

New member
לא יודעת אם זה הורס או לא

אני יודעת שזה מקשה, לפחות על חלק מהנשים והתינוקות, ואני יודעת שאין לבית החולים זכות להחליט עבורי מה יעשה עם ילדי. גם לאיתי נתנו בקבוק, ואני מאוד כעסתי. ממש לא רציתי שהוא יקח בקבוק. הוא היה מאוד ישנוני וכמעט לא ינק ב-24 שעות הראשונות, ואז במקום לתת לי להניק אותו, נתנו לו תמ"ל מה שהרדים אותו לעוד שמונה שעות בערך. את יודעת איזה גודש היה לי אח"כ? את יודעת איך סבלתי? למה זה צריך להיות כך?
 
מסכימה שצריך פרופורציות

אבל לתת תמ´´ל בלי סיבה לתינוקות בתינוקייה שאמא שלהם רוצה להניק זה לא מקובל עליי, מצטערת. ולצערי, ברוב התינוקיות זה מה שקורה. אז לך היה מזל שבאמת בכורתך היתה תינוקת נוחה והסכימה גם להנקה וגם לבקבוק. ילדיי מעולם לא הסכימה ובחרו משהו אחד (הבכור, לצערי, את הבקבוק, הקטנים לשמחתי אך לעייפותי, רק הנקה.) יש רגליםם מאוד מוצקות להמלצה לא לתת אפילו בקבוק אחד אם הצלחת ההנקה חשובה. אז נכון שזה לא שחור לבן אבל זה העיקרון.
 

mishtal

New member
מסכימה עם כל מילה.

אני ממש מרגישה בדיוק כמוך (ואני עדיין מניקה). יש כאן לפעמים תגובות מיליטנטיות עד כדי "הסחפות פראית" בנוגע להנקה והשוואה לתמ"ל. באמת חשוב לזכור שלא כל בקבוק שניתן לתינוק גורם מיד לבלבול פטמות וכ´ו. יש תינוקות שבאופיים יסתגלו מהר לסוגים שונים של פטמות ויש תינוקות בעלי הסתגלות נמוכה יותר. (ייתכן שיש קשר גם לתכונה הכללית של הסתגלות) כל אמא עושה את הבחירות שלה ומוכנה "לשלם מחיר" שונה (אם בכלל) בשביל להניק. אבל אני לא במקום של לשפוט אף אחת. הדבר היחיד המצער הוא שבאמת הרבה אמהות לא יודעות עד כמה חלב אם בריא לתינוק פי מאה מהתמ"ל. ויחד עם זאת, אין זה אומר שתמ"ל הוא רעל. מה שאני מנסה לומר הוא שאי אפשר להציג את הדברים בשחור או לבן.
 

janineba

New member
באמת מעניין אותי לדעת

האם נגרם נזק כלשהו לתינוק מבקבוק תמ"ל? אני רק מניקה את מעיין אבל בחודש הראשון(כשעוד לא היינו מנוסות מספיק) היא קיבלה פעמיים תמ"ל ואני ישנתי קצת והתעוררתי חדשה. האם נגרם נזק כלשהו לטווח הארוך או שפשוט הפחד מבלבול פטמות מרתיע משילוב של בקבוק והנקה? אני יודעת מה הם היתרונות של ההנקה אך האם כל היתרונות האלו יורדים לטמיון כאשר משלבים גם תמ"ל (נגיד בקבוק ליום)?
 
למעלה