תעזרו לי לעבור את האסון הזה

../images/Emo7.gif../images/Emo7.gifתעזרו לי לעבור את האסון הזה

אולי זה לא נורא כמו אסונות אחרים, אבל בשבילי זה אסון... מחסן החלב השאוב שלי ירד לטמיון
יש שם המון המון חלב שצברתי במשך חודשים, המון שקיות, המון בקבוקים, המון כוסות עם חלב. מן מחסן כזה שכל פעם שאני צריכה להשאיר את הקטנה בבייבי סיטר, אני יכולה לשלוף ארוחה. בקרוב אני אצטרך להתחיל להשאיר אותה אצל מטפלת, וזה היה חלק מעניין הצבירה של החלב. אני פנאטית הנקה, ולא מוכנה לתת טיפה של תחליף. לא רוצה לחשוב מה זה יעשה לה ליציאות וכו. בקיצור, מה שקרה זה ש...
השארנו בטעות את דלת הפריזר פתוחה לדי הרבה שעות - כמעט חצי יום. הכל הכל הפשיר לגמרי... ממש נוזל... עכשיו אני לא יודעת מה לעשות. אפשר לתת לה מהחלב הזה? לזרוק הכל (ממש כואב לי הלב). בנתיים סגרנו את דלת הפריזר, וזה מתחיל לקפוא מחדש... מה לעשות????
 

העדשים

New member
../images/Emo201.gif הדברי היחיד שאני יכולה לחשוב

זה להשתמש ב-24 שעות הקרובות במה שהפשיר ובמקום זה לשאוב ולהקפיא. הכל מקרה, אני חושבת שאסור להקפיא שנית מה שהופשר (אבל לא בטוחה).
 

אפרת_ח

New member
האם הפשיר לחלוטין או שנשאר לב קרח?

אם בכל מיכל נשאר לב קרח, סביר שטמפ' החלב כולו נשארה קרוב לאפס מעלות (מקרר מוגדר עד ארבע מעלות).
 
הכל הפשיר לגמרי לגמרי...../images/Emo10.gif

אוףףףףףףףףףףףף ומאוד מאוד קשה לי לתת לה מהחלב המופשר כשאני בבית והציצי זמין, אבל אולי בכל זאת אעשה את זה. וגם יש לי רק משאבה ידנית, מסטולית עם מצב רוח... עכשיו אני צריכה לקנות משאבה נורמלית
 
../images/Emo201.gif אוי, זה באמת אסון ברמה

האישית. באמת מן המקרים בהם בוכים (ועוד איך) על חלב שנשפך. משתתפת בעצב שלך. לעתיד, אם יש לכם אפשרות (הן פיזית והן כלכלית) אולי שווה לקנות דיפ פריז ולשים שם חלק ניכר מן הכמות, וככה גם לפצל סיכונים וגם להנות ממקום מעט בטוח יותר. שיטה נוספת היא לאפסן חלק מן הכמות אצל קרובים קרובים (כלומר, קרובי משפחה שגרים קרוב) וככה יש מחסן גיבוי נוסף (כמובן, זה גם מגביר סיכונים כי הסיכון שמישהו היכן שהוא ישאיר פתוח גדול יותר, אבל הכמות שאבד קטנה יותר.
 
מקפיא עמוק

כלומר, מכשיר שרק מקפיא (לא משולב עם מקרר). הטמפרטורה בו נמוכה יותר ועל כן ניתן להקפיא בו לטווחי זמן ארוכים יותר.
 

העדשים

New member
דיפ-פריז - הקפאה עמוקה. לשמירת מזון

לזמן רב יותר. חלב אם ניתן להקפאה עמוקה יותר מ-3 חודשים - אאל"ט אפילו 6 חודשים. יתרון נוסף הוא שלא פותחים כל הזמן את נדלת כך שהטמפ' נשמרת יותר טוב ויש פחות חשש לתקלות מהסוג שקרה לך.
 

mamamalone

New member
את הבעיה צריך לפתור מהשורש../images/Emo168.gif

למרות שאני גבר אני מבין לליבך. אשתי נאלצה לשפוך די הרבה חלב שאוב שביתי סירבה לקחת מבקבוק (בגלל הבקבוק, לא בגלל החלב) ובכל פעם שזה קרה היה לאשתי מבט כזה שקשה לשכח. אני יוצא מתוך הנחה שהעובדה שהצלחת לאחסן כמויות גדולות של חלב נובעת מהעובדה שאת מאחסנת אותו זמן רב (לא סביר שהצלחת לצבור כמות כזו של חלב בשבוע). בכל אופן, לדעתי הפתרון שלך הוא לא מקרר חדש, אלא גישה חדשה. עד כמה שידוע לי, לאחסן חלב שאוב לתקופות ארוכות זו פשוט טעות. גם בגלל מה שקרה לך, אבל בעיקר כיוון שהרכב החלב שלך משתנה כל הזמן, החל מהרכב הנוגדנים שיש בו, וכלה באחוזי השומן. חלב אם תמיד מתאים את עצמו לצרכי התינוק ההולך ומתפתח. ולכן, למרות שהיום הטכנולוגיה (למשל דיפ פריז) מאפשרת לאחסן חלב למשך כמה חודשים, מתן חלב שאוב לתינוק בן 6 חודשים, כאשר החלב עצמו נשאב כאשר היה בן 3 חדשים, החלב פשוט לא מתאים כבר לתינוק מבחינת ההרכב שלו. גישה חדשה, הווה אומר - לאחסן לכל היותר כמות שנצברת במשך שבועות בודדים, נראה לי שזה צריך להספיק לצרכים שתארת (לשימוש המטפלת וכו'). ואם את לא מסכימה, אז בהצלחה ברכישת המקרר.
 
זה לא לגמרי נכון

אמנם, חלב מתאים לצרכי התינוק כעת, אבל עדיין, עדיף חלב מפשר מלפני 3-4 חודשים מתמ"ל. אגירת סטוק היא דווקא רעיון נפלא שמאפשר גיבוי במצבים לא צפויים. למשל, כאשר המופלאה היה בן 8 חודשים, אבא שלו התאשפז בהפתעה (שבר מרפק) ונעדרתי בפתאומיות מן הבית לשעות רבות ורצופות. הוא אכל חלב ששאבתי 3-4 חודשים קודם. זה היה לי הרבה יותר קל מאשר המחשבה שהוא אוכל תמ"ל ולו, כמובן, זה היה הרבה יותר בריא. נשים שיודעות שהן עתידות לצאת לעבודה בעוד חודשיים שלושה עושות בתבונה רבה כאשר הן בונות סטוק לעתיד, בו שגרת היום תקשה עליהן לשאוב בכל יום את הכמות למחר.
 

אפרת_ח

New member
גם אני לא נותנת בקבוק כשאני בבית

ומכיוון שעברתי לאפסון בצינצנות, יצא לי לזרוק חלב שנשבר
אז אני חושבת לא ברמת החיסכון אלא ברמת התזמ"ז: תרומת השאיבה המוגברת בימים הקרובים לייצור החלב (את יודעת לשאוב ידנית במקביל ליניקה - זה הכי קל).
 
מזה בדיוק אני מפחדת...

שאני אתן לה בקבוק ובמקום זה אשאב, ובגלל זה תרד לי כמות החלב...
 

העדשים

New member
מיום שאיבות אחד אני לא חושבת שיש

סיכון לירידה ממשית. ירידה קטנה תוכל להתאזן במהירות ע"י יניקה יותר צפופה. הסיכון שיותר מטריד הוא שאולי תעדיף בקבוק.
 
זה אין סיכוי שיקרה

היא כבר בת ארבעה וחצי חודשים, מאוהבת בציצי בטירוף, שונאת בקבוקים מושבעת...
 

אפרת_ח

New member
כך אני עושה ../images/Emo98.gif

כשהוא יונק מצד אחד אני שואבת מהצד השני, ויוצאת כמות יפה, שילוב של המלאות טרום-הנקה עם רפלקס השחרור שמפעיל התינוק. אח"כ מחליפים צדדים ויוצאת כמות פחות יפה, אבל עדיין הרפלקס מועיל. אם הוא מפסיק לינוק לפני שגמרתי לשאוב אני נותנת לו לרדת לשחק וממשיכה לשאוב בלעדיו, בשאיפה עד שכבר לא יוצא ועוד קצת, לעידוד התפוקה. קצת אימונים על הקורדינציה ותצליחי לעשות את זה וגם לגלוש בפורום.
 
למעלה