פינת השאלה הקטנה

שאלה על הנקה ביום כיפור

חברה ביקשה שאשאל את המומחיות. היא אם לבן כשלושה חודשים שיונק בלבד (כמובן...). היא רוצה לצום מלא, גם בלי לשתות. האם מותר ? אמרו לה שהדבר היחיד שיכול לקרות הוא שיום אחרי כן התינוק יצמד אליה יותר מהרגיל. אקרא בצהרים את התשובות ואעביר אליה. תודה מראש.
 
שאלה דחופה

שלום לכן. אני חדשה בפורום הזה. אמא של יובל בת השלושה חודשים שיונקת בלבד מהיום שנולדה. אתמול בלילה אכלתי קצת טונה שהיתה כמה ימים במקרר ועשתה בי שמות במהלך הלילה. הרגשתי זוועה, הקאתי ושלשלתי. אני ממש לא יודעת מה לעשות עכשיו. בבוקר אבא של יובל נתן לה חלב שאוב שלי ועכשיו שאבתי ע"מ שלא יהיה לי גודש. השאלה אם זה בסדר להניק אותה או שהיא תרגיש גם כן לא טוב. אני יכולה לתת לה עוד חלב שאוב כי יש לי במקפיא אבל גם אם כן, מתי אני יכולה להמשיך להניק. אשמח אם תוכלו לעזור לי בנושא. הדבר האחרון שהייתי רוצה עכשיו זה שהיא תתחיל לשלשל ולהקיא. תודה רבה!
 
הרופא אמר לקחת 5ml ? = 5cc או 0.5ml

או שזה אומר 5 טיפות (הסימון במזרק) סורי על הבורות... מי יכולה לעזור?
 

בלינקה

New member
בטח שלהניק

הטונה עשתה *לך* קלקול קיבה. אין לך שום זיהום/חיידק/וירוס שזורם בחלב, או בדם, או בנשימה. את לא יכולה להשדביק אף אחד. וגם לו יכולת להדביק, מומלץ להמשיך להניק (למעט במספר מצומצם ונדיר של מחלות).
 

ענתש

New member
CC זה CUBIC CENTIMITER

(בטוח יש לי שגיאת כתיב) שזה אומר ס"מ מרובע שזה אומר מ"ל. 1 CC = 1 מ"ל.
 

צימעס

New member
להיניק להיניק!

תקפידי לשתות הרבה. אם לא תניקי ותתחילים עם גודש, כאבים, סתימות וענינים - זה לא יעזור לה בכלום. טונה מקולקלת, סביר שזה חידק ולא וירוס, ואלה לא עוברים בהנקה.
 
תודה. אעביר את התשובות הלאה. מסתבר

שהאינטואיציות של אמא תמיד כמעט עובדות. היא אמרה שאין בעיה לצום מלא ובעלה אמר לה לצום עם שתיה. אז אגיד לה מה שכתוב.
 
למעלה