אירוח - אילת שלו

שמעתי שהמחקר הזה

נעשה על ידי תשאול אמהות מניקות לשעבר, ככה שהוא לא מספיק רציני. כי ימ זוכרת בכלל מה היא אכלה לפני חצי שנה ואיך אפשר לדעת האם זה באמת עשה לתינוק גזים? זה מה שטובה קראוזה אמרה.
 

T noki

New member
דווקא אני הבנתי שמדובר במניקות

בהווה... אבל צריך לקרוא כנראה את המאמר השלם ולא את התקציר כדי להבין בדיוק מה היו שיטות המחקר. היא דיברה ספציפית על המחקר הזה? בכל אופן, בשאר המאמרים שהבאתי כנראה מדובר גם במניקות בהווה. השיטה הכי טובה לחקור את זה היא לדעתי לתת לאם המניקה לנהל יומן של מה אכלה ומתי התינוק סבל במיוחד מגזים ולנסות למצוא קשר (או לשלול קשר) בכל אופן, לפי מה שראיתי בשנים האחרונות לא פורסמו בכלל מחקרים בנושא. אז הנה נושא טוב למחקר עדכני- אפשר להציע לד"ר ליבוביץ, לא?
 
יש בעיה נוספת

חייבים לשלול בעיות הנקה נוספות, שגורמות לגזים, כמו תפיסה שגויה או ניהול הנקה גרוע (הנקה לפי שעון וכתוצאה חלב קדמי רב מדי וחלב אחורי מועט מדי). אחרת הגזים עלולים להיות בכלל לא קשורים לתזונת האם. לכן בלי השתתפות פעילה של יועצות הנקה מוסמכות כל מחקר כזה לא יהיה שווה שום דבר, אאל"ט.
 

T noki

New member
אני מסכימה וגם על זה יש מאמרים...

כמובן שקודם כל צריך לשלול בעיות הנקה נוספות, בדיוק כמו שציינת, ובטח יש בעיות נוספות שלא חשבתי עליהן בשעה זו של הלילה... לכן אמרתי ברצינות שצריך להציע לד"ר ליבוביץ לעשות מחקר כזה - בשיתוף עם יועצות הנקה. הן גם במגע עם האוכלוסיה המניקה הגדולה ביותר.
 

אילת 1234

New member
וצריך לקחת בחשבון גם גזים הנובעים

ממשהו רגשי וכמו כן כאלו הנובעים מלחץ מסוים על הגולגולת בזמן ההריון ובתוך תעלת הלידה. חשוב להתייחס לכל הגורמים הנקה, תזונה, גזים רגשיים, וגזים הדורשים טיפול של קרניו- סאקריאל. ואגב גם במחקרים שנעשו ושללו את הקשר בין התזונה לגזים עדיין לא נבדקו כל הדברים הגורמים לגזים באופן אינדיבידואלי אצל כל אמא. אין אפשרות לקחת קבוצות של מזונות ואותם להשליך על כל קבוצת האימהות שבמחקר מבלי לבודד כל מזון באופן אישי ולראות מה מתאים לכל אם. מחקר כזה העובד על קבוצות מזון אחידות לכולם בודאי לא יכול לתת תוצאות מדויקות. לפעמים התבוננות והבנה של מה שקורה בשטח יכולים לתת תמונה מעניינת ושונה לגמרי מתוצאות של מחקרים. ואולי הסיבה שלא תמיד נמצא הקשר למזון היתה שלא חשבו להוריד אורז ובננה????? האם מישהו מוכנה להרים את הכפפה ולעשות מחקר על פי הנתונים שיש לי מ-800 אמהות? ניתן יהיה לערוך כאן מחקר סביבתי מאד מעניין...!!! לילה טוב אילת שלו
 

T noki

New member
חייבת לומר שמענין אותי - מה זה גזים

הנובעים ממשהו רגשי? (את יכולה לתת דוגמאות?) ועוד יותר מענין אותי - מה הקשר בין לחץ על הגולגולת בזמן הלידה ובין גזים? (כי אני לא מכירה קשר כזה...) הבעיה בלבודד כל מזון באופן אינדיבידואלי ולא עפ"י קבוצות מזון היא שבאופן מחקרי יהיה בלתי אפשרי להגיע למובהקות סטטיסטית, מכיוון שהקבוצות עצמן של המניקות הן גם ככה די קטנות, אז אם יפלגו אותן לכל כך הרבה תתי קבוצות לא תהיה אפשרות להגיע למסקנה סטטיסטית. מחקר יכול להיות מאד מענין, אבל כפי שציינתי כבר בהודעה קודמת, צריך לחשוב על כל האספקטים של גזים, ולערוך אותו במקביל ליעוץ הנקה. בנוסף חשוב לראות איך מסודרים הנתונים של 800 האימהות שלך - צריך אחידות בדיווח ותנאים נוספים (שלא אפרט כאן כי זה משעמם ולא רלבנטי) ע"מ לקבל מחקר רציני ונכון מבחינה סטטיסטית ומדעית-מחקרית. כמובן שאשמח לשמוע ולראות נתונים (אגב, קיבלתי את המסר, פשוט אינני יכולה להחזיר מסר, משום מה תפוז לא מאפשר, מקווה שיסתדר מחר)
 

Shellylove

New member
ולי הפריע המינוח

"פגיעה באיכות ההנקה". החלב שלנו תמיד איכותי. בודאי יותר איכותי מהאלטרנטיבה. אז אם את מניקה, שותה משקאות מוגזים, מעשנת קצת ואוכלת ג'אנק פוד- שלא תחשבי שהחלב שלך לא איכותי! (אם כי ההרגלים האלה לא טובים במיוחד לא לך ולא לתינוק?).
 

kby

New member
אני מרובת שאלות- אלכוהול וקפה

האם פרט למה שאנחנו יודעות על נזקיהם יש להם גם השפעה על גזים?
 

kby

New member
ועוד אחת- שילוב מזונות שונים-

היתכן מצב בו מזון כשלעצמו לא גורם לבעיה אך שילוב של מזונות שונים כן? האם תבלון מסוים עשוי לגרום בעיה עם מזונות מסויימים ועם אחרים לא?
 

אילת 1234

New member
אני לא חושבת שנפגשתי במקרים

ששילובים של מזונות הם שגרמו לגזים.אני רואה בצורה מאד ברורה ומדוייקת שמזון מסויים שאסור אותו אם הוא מופיע בתוך האוכל התינוק מגיב אליו בין 12 ל-24 שעות מהרגע שאמו אכלה אותו. גם תבלינים לרוב הבעיתיים הם החריפים מאד וברגע שהם מופיעים יש תגובה!!!
 

אילת 1234

New member
נכון נכון, צודקת....איך שכחתי...

אכן כן החיבור בינהם יוצר התססה בבטן ואכן התינוק עלול לסבול. אבל צימעס, חיבור זה הוא לא אצל כולם בעייתי. אלו שמותר להן פירות הדר יכולות גם לשתות לימונדה.(כך לפחות ראיתי עד היום).
 

rnati

New member
אצלי מותר פירות יבשים

כל אחד בנפרד אבל לא בערבוב
 

צימעס

New member
אנסה לחדד את שאלת אכילת מזון מוצק -

האם יש קשר בין רגישות למזון של האם ובין רגישות למזון שאוכל התינוק? כלומר - האם תינוק שרגיש יותר ליותר סוגי מזון שמאו אוכלת יהיה צפוי להיות רגיש יותר גם למזון שהוא אוכל? (או - האם הוא יטה להתחיל לאכול מוצקים מאוחר יותר?) האם הוא יהיה רגיש לאותם סוגי מזון (להם הוא היה רגיש "דרך" אמו)?
 

אילת 1234

New member
אני לא ממש חושבת או לפחות לא באופן

גורף כי הרי בסביבות גיל 3 חודשים האם יכולה להתחיל לאכול מזונות אותם לא אכלה קודם והתינוק כבר מגיב להם ללא כאבי בטן. בכל מקרה לא מרגישה שיכולה לענות על השאלה הזו באופן מוסמך כי נראה לי שזה דורש מחקרים שהם כבר חורגים מהתחום שלי המצטמצם לשלושת החודשים הראשונים.
 

צימעס

New member
ואללה.

(זה רק אצלינו שהגזים המשיכו יותר זמן...). בעצם - זה מעלה אצלי עוד שאלות: האם את עושה איזשהו מעקב אחרי התינוקות שאת רואה, כשהם גדלים? האם יש לך מידע על קשר בין "אלרגיות במשפחה" ובין קוליק אצל תינוקות?
 

אילת 1234

New member
נושא מעניין בפני עצמו...

לא אין לי מידע וזה כבר לא שייך לתחום ההתמחות שלי....וחוץ מזה הרי אמרתי שאני לא באה מרקע מדעי והנקודות שאת מעלה כבר שייכות בעיני לסוג של מחקר מדעי.
 
למעלה