יועצות הנקה

קצת ../images/Emo45.gif וקצת ../images/Emo31.gif...

מסכים מאה אחוז שלא רק יועצות IBCLC יכולות לעזור וגם הן (מניסיון) לא תמיד מצליחות והכימיה האישית מאוד מאוד משחקת פה תפקיד.
- ברור שלא צריך לפסול מי שלא IBCLC אבל לנו כהורים חשוב לקבל את הטוב ביותר וכמו שלא היינו רוצים שמתמחה יעשה לנו קיסרי או אפידורל גם היינו מעדיפים יועצת IBCLC... מה שחשוה הוא שלא כל אחות שראתה סרט הדרכה על הנקה תכתיר את עצמה בתואר יועצת הנקה וגם מדריכות הנקה יבהירו זאת להורים ואם לא הולך שיעלו את האופציה לפגוש יועצת IBCLC. בדיוק כמו הפניה לרופא מומחה. הרי לא "נסתפק" ברופא משפחה אם הוא לא מצליח לפתור לנו בעיה ספציפית אלא נפנה ישר לרופא מומחה בתחום...
 
good point Clara, BUT

yOu mentioned doctors, or brain surgeons who are students and learning......they are not out there on their own practicing on patients who think that they are doctors, are they? They are learning in a hospital setting with senior doctors guiding them and making sure that they are doing as they should. It takes them years to work on their own. I worry about some of those students who "learned" breastfeeding in some simple basic course, or even a one day seminar, had NO clinical hours, and are out there working with mothers and doing damage. Of course there are better and worse IBCLC's, as in any profession, and you will notice that out of the 30 in Israel, I refer to only a few. I also send moms to some who have finished Batya Davis's course, and have not yet passed the exam becuase I know that they are well trained to know their limits. And I know that there is someone they have to answer to or can refer to if they get stuck. I want you mommies to get the best help that you can, and not everyone can give that. Are you taking Batya's course next year?​
 
רציתי להעיר משהו

האמת, קצת התלבטתי אם לכתוב זאת בשרשור זה, או כתגובה להודעה של עדי (הודעה נהדרת, אגב). רציתי לחתום על כל מילה בהודעה, חוץ מענין אחד. אני מרגישה שלפעמים אנחנו בפורום מזדרזות מדי להפנות נשים שיש להן בעיה ליועצת הנקה. ברור, שיש מקרים אקוטיים, בהם האם עלולה לאבד לחלוטין את ההנקה ללא פנייה ליועצת הנקה, או עלולה לסבול ייסורים קשים בהנקה, יחד עם העולל כמובן. במקרה כזה הפנייה ליועצת הנקה מוצדקת ושווה כל שקל. עם זאת, יש לזכור שיש מקרים רבים בהם עם מספיק מידע מתאים, לאם יש יכולת לתקן את תנוחת ההנקה בעצמה, ולחסוך את הכסף הזה. ואני אגיד קצת בציניות, שלא כל מי שיש לה גישה לאינטרנט, יש לה גם יכולת להוציא 200 שקלים ומעלה ללא סיבה. כמובן, ההחלטה אם לגשת ליועצת הנקה או לא היא של האם, ואולי תפקידנו בפורום הוא להציג בפני אמהות מתקשות בהנקה את האופציה הזו. עם זאת, אני חושבת שבאפשרותנו גם להציג לאם המתקשה מספר שאלות מנחות שיאפשרו לה לדעת האם קיים קושי בתפיסה או לפחות להפנות לגלריית הlatch בפורום של אסתר, כדי לנסות ולתקן את תנוחת ההנקה בכוחות עצמה. אני אגב נעזרתי מאוד בגלרייה זו עם רחלי, כשהייתה בת 5 חודשים, לאחר 32 חודשי ניסיון בהנקה.
 

הילהל

New member
ומצד שני

כשאני התחלתי את ההנקה לא היה לי מושג שיש חיה כזו "יועצת הנקה". סבלתי מפצעים וסדקים, נשכתי שפתיים כדי לא לצרוח מכאב בכל הנקה והנקה. היו לי תמונות של תפיסה נכונה, הסברים, סיוע מאחות ט"ח שעברה קורס והיתה מלאת רצון טוב, אך חסרת ניסיון. ואכן - הדבירם הסתדרו ללא יועצת, אבל עם דם יזע ודמעות (ולא מטאפורית) וזה לקח משהו כמו חודשיים. היום אני יודעת שאם היה לי המידע, הייתי בשמחה מוותרת על כל מיני מתנות דביליות ויקרות שאנשים נתנו לי ומבקשת ביקור של יועצת במקום (הבנות במשרד, למשל, השקיעו הרבה במתנה הרבה כסף ובטוח היו שמחות לתת לי מתנה שכזו). ולגבי מי שאין לה כסף או מישהו שיתן לה ביקור במתנה: אני לפני כמה ימים ביקשתי עזרה עבור אישה במצב כזה, ועדי וקלרה המקסימות הגיעו אליה עוד באותו יום ועזרו. אני מאמינה שאם נפנה מישהי ליועצת והיא תכתוב שזה גדול עליה, תהינה כאן מי שיחלצו לעזרתה.
 

shi2

New member
מסכימה איתך, במקרה שלי...

אחרי הכשלון הראשון קראתי כ"כ הרבה ולמדתי מה שיכולתי על הנקה ותפיסה, בנוסף, הנטורופטית שלי הייתה מדריכת לה לצ'ה בארה"ב אז גם היא הנחתה אותי,כך שעם איתמר, עזרו לי אמנם בבי"ח המון, אך בהמשך בבית הסתדרתי לבד... בסה"כ נעזרתי באחיות בי"ח, אחות ט"ח , רופאת הילדים המקסימה והנטורופטית שלי בטלפון וכל זה ללא תשלום...
 

אפרת+

New member
ואצלי...

אחרי שדיי נכשלתי בפעם הראשונה ( וגררתי את ההנקה שלושה חודשים), היו לי 3 שנים ללמוד, לקרוא, להבין,לשלוט איפה טעיתי, והרגשתי מוכנה לחלוטין ואופס...אחרי שלושה ימים מהלידה השניה הכל התחיל להתפקשש שוב. יועצת ההנקה העלתה אותי על דרך המלך ולימדה אותי דברים שלא ידעתי ולא רשומים בשום אתר, פורום וכו,. אגב היא לא יועצת מוסמכת מן הסוג שנרשם למעלה אלא מדריכת הנקה מדהימה שמבחינתי היוותה את הבינגו.
 

Shellylove

New member
אבל

אם ההנקה לא תצליח, היא תוציא הרבה יותר כסף על תמ"ל, לא? זה אולי נשמע כמו טיעון דמגוגי, אבל הוא נכון. תראי, מטרת הפורום היא לעזור ולתמוך ונדמה לי שאנחנו משתדלות לעשות כמיטב יכולתנו (וירטואלית ולפעמים גם לא). קשה מרחוק לדעת מה הבעיה ובעיני, שווה שתבוא יועצת ולו רק כדי להרגיע את האמא ולהגיד לה שהכל בסדר. נכון, זה אולי הרבה כסף רק בשביל לקבל "גושפנקא", אבל שוב, גם תמ"ל עולה כסף. אני מסכימה איתך ברמה העקרונית שלא כל אחת צריכה ישר להגיע ליועצת. אנחנו (ואסתר עוד יותר מאיתנו) נותנות פה את כל המידע שיש לנו ושאנחנו יכולות להציע. אנחנו מפנות לגלריה ולטופס המעקב (שנותן אינדיקציה אם יש בעיה) וגם ליועצת. כל אחת תבחר בסוף במה היא רוצה להשתמש.
 
../images/Emo45.gif

בדיוק מה שהתכונתי, כרגיל ניסחת זאת טוב יותר
אם כי תחושתי האישית היא שהאופציה השניה לא תמיד עולה בתגובות, וחבל.
 

justmom

New member
וגם בפגישה פנים אל פנים,

אני אישית, עם ניסיון מצטבר של עוד מעט 3 שנות הנקה של 3 ילדים (שזה אומר יונקים שונים עם טכניקות שונות ובעיות שונות), יכולה לומר שכבר ראיתי מקרים שפשוט היו "גדולים עלי" - ושבלי ייעוץ מקצועי ההנקה היתה מתחסלת. אני גם חושבת שבייעוצים הווירטואליים בפורום עדיף לנהוג מנהג בית שמאי - ואיפה שנשמע שמשהו לא תקין, להפנות לייעוץ מוסמך יותר. מוטב להחמיר מאשר להסתכן בקלקול הנקה או בנזק לתינוק, חס וחלילה. כשמישהי מדווחת על פצעים ודימום בפטמות - ברור מאוד שמשהו בתפיסה מאוד לקוי, וכמו שיעידו כמה מהמיניקות ארוכות-הטווח כאן, ייעוץ נכון פנים אל פנים יכול לחסוך לאימא חודשים של סבל (גם אם לא מביאים בחשבון את החיסכון באי רכישת תמ"ל).
 

3שושו

New member
האם יש קורס כזה בירושלים?

אם מישהי יודעת על קורס למדריכות הנקה בירושלים ו/או סביבותיה אשמח אם תפנו אותי
 

3שושו

New member
תודה!

את יודעת על קורס שהיא פותחת בקרוב או שבאופן כללי היא מעבירה קורסים למדריכות הנקה? שיר
 
למעלה