יועצות הנקה

tonti

New member
נדיה, אני חושבת שמאוד תלוי מה הבעיה

אחרי הלידה (אלק לידה) של מתן היו לי כאבים איומים. שכנה שלי שמניקה 7 שנים רצופות ויש לה טון ידע הסתכלה ואמרה בבטחון שהכל בסדר. אח"כ הגעתי לבתיה דיויס שתיקנה לי את התפיסה. רק היום אני מבינה את ההבדל בין הכשרה עם שעות קליניות וכזאת שבלי. ביום שישי עזרתי לחברה עם פטמות פצועות ברמה שלא ראיתי בחיים. אחרי שיצאתי משם חשבתי לעצמי שעם כל הידע שיה לי בעולם, עם כל התמונות וההסברים שראיתי, בחיים לא הייתי יכולה לעזור לה בלי השעות הקליניות של הקורס. ואני עוד רחוקה מרחק קילומטרים מלהיות יועצת! ואני בכלל לא בטוחה שעשיתי את זה כמו שצריך. אולי בכלל לא עזרתי לה, נראה איך ילך. תלוי מה את מגדירה מקרים קלים. תפיסה יכולה לפעמים להיות בעיה קלה שניתנת לתיקון בקלות ולפעמים לא. אל תשכחי גם שזה מייאש לעבור כל כך הרבה ידיים. ואחרי שאמא פגשה מדריכה שלא הצליחה לעזור לה, כבר לא בא לה לראות יועצת כי מה כבר ההבדל? (בעיני האמא כמובן). <ואני תוהה איך בכלל אפשר לעושת את השעות האלה אם כולם מעדיפים וממליצים יועצת.<
 

zimes

New member
שאלת השאלות

איך צוברים את השעות??? לכן, לדעתי, יש מקום למדריכות - כן חשוב שישולבו שעות קליניות בקורס שלהן. אחת האפשרויות (אפשרות חדשה) - שגם מקטינה את כמות השעות הנדרשות לפני שניגשים לראשונה לבחינה (ל - 500 בלבד), היא לעשות את זה תחת פיקוח של יועצת מוסמכת ותיקה.
 

tonti

New member
צימס יקירתי!

כרגיל את צודקת. ודיברנו על זה כבר שבעיני ה-500 עם יועצת צמודה שווה פי "אי אפשר לאמוד את זה" כמה.
 

אמממאאא

New member
ההבדל הוא בשעות הקליניות

יש מדריכות הנקה שלמדו תיאורתית במרכז הישראלי ואין להן שעות קליניות! הם שולחים אותן למפגשי לה לצה שזה בהחלט לא שעות קליניות. גם מדריכות לה לצה מתוקף ההכשרה לא עוברות שעות קליניות אבל... גם מדריכת לה לצה וגם מדריכה של המרכז הישראלי יכולה להתקדם לעשות קורס כמו זה שטונטי עשתה אצל בתיה (ורד בוקעי בכובע אחר היא מדריכת לה לצה והרבה יועצות התחילו כך כולל אסתר!) אז הענין הוא בניסיון הקליני וד"א מי שנסיימת קורס קליני היא אכן יועצת אבל לא IBCLC כי עדין צריכה לצבור שעות. ועוד דבר יש נשים שכבר שנים בתחום ולומדות ולא עשו תעודה של ibclc אבל הן מעולות כמו חנה לדווין . אחרי שדוריס לא רצתה לבוא לאיזור השרון קראתי לחנה לעזור לפגית בת 3 חודשים שחזרה הביתה במשקל 2 ק"ג לאחר שנולדה 800 ג"ר בשבוע 26. עד אז אכלה רק שאוב וברגע שבאה הביתה האם התעקשה להניק. תוך 3 הנקות התינוקת למדה לינוק והיא עושה זאת עד היום בגיל שנה וחודש (כרונולוגי..)
 

lulyK

New member
טונטי, כל כך מדבר אלי מה שאמרת

אצלנו ההנקה הלכה גרוע מההתחלה (חוץ מהנקה אחת מוצלחת בחדר לידה), ילדתי בערב חג שבהמשכו שישי שבת, כך שעד שהגעתי לאסתר בבוקר יום א', סחטו אותי עשרות (אני לא מגזימה) ידיים. הפגישה הבאה שלי אחרי השחרור היתה עם מדריכת הנקה, שבדיעבד הטעתה אותי (להניק רק משד אחד כל פעם, לנתק אחרי 45 דקות....). קשור או לא קשור לעצותיה - השקילות הראו ירידה במשקל, מה שהוביל לעוד פגישה, הפעם עם יועצת מוסמכת. כשהענינים לא הסתדרו גם אחרי הפגישה הזו, והיועצת הספציפית היתה בחופשה בחו"ל - מבחינה נפשית כבר לא יכולתי לראות עוד איש מקוצע ולתת לעוד ידיים לגעת בי. כך קרה שבתום שלושה שבועות סיוטיים עברתי לשאיבות (כבר חודש וחצי של שאיבות....)ולתוספת פורמולה. יכול להיות שהיה יכול להיות אחרת
 
קצת רגישות, קצת גודש, סתימה קלה,

קצת חוסר ביטחון... זו שאני מדברת אליה במקרה היא כבר הרבה שנים בתחום ויש לה המון ניסיון והיא עזרה לי מאוד גם בהנקה הזו (הרביעית). אבל עוד אין לה את התואר, אני יודעת את זה כי אסתר אמרה את זה פעם. אני יודעת, שאסתר היא אלופת הארץ בקטע של ללמד אותם תפיסה נכונה, אבל יש לי חברה כאן שלתינוק שלה כמעט בטוח הייהת בעיה עם תפיסה, והיא לא רצתה להגיע עד אסתר כי זה רחוק לה ולא היה לה כוח. בקיצור, ברור כי יועצות עם התואר הן הכי מומחיות, אבל אין כל-כך הרבה, אז אני מקווה שבקרוב אלה שעדיין בלי התואר יעשו תואר (לפחות כמה מהן) והבעיה תיפתר מעצמה
 
They have no clinical expericence

YOU cannot learn in theory. I can explain to you how to swim. I can tell you exactly how to put your arms and legs, but that does not make you a swimmer until you have anough practice to swim. and you certainly cannot go and teach others how to swim. any course without clinical hours is not worth anything. Some of these ladies do not know how to tell if the baby is getting milk or not, and that is the central issue of helping a mom breastfeed...recognizing milk transfer. There was a baby who was 5 months old and only 300 grams over her birth weight who had been told by a madricha hanaka that the baby was breastfeeding well. This baby had a terrible latch and was not getting milk even though she was sucking on the breast day and night. Imaleh!!!​
 

Shellylove

New member
מאד חשוב שתקראו את זה!

עדי - תודה שהבאת את זה לפה. ההודעה הוכנסה גם לטאג והרשימה לקישורים.
 

Almost me

New member
ולי הקטע הזה עדיין

נראה לא כל כך טוב, אם כולן תלכנה ליועצות מוסמכות איך מדריכות הנקה שיש להן הרבה רצון ויכולת תהפוכנה מוסמכות בעצמן? קחו למשל את שרון (סליחה מראש שרון) אם אף אחת לא תיוועץ בה איך היא תשלים את 2500 השעות שהיא זקוקה להן?
 

ronnieyuval

New member
צריך לעשות את זה כמו שעושים פה

(בארה"ב) ומכיוון שגם אני ב-PROCESS אני יודעת איך זה נעשה. מי שסיימה רק קורס הדרכה אסור לה בשום אופן לעבוד באופן עצמאי!!! היא חייבת להתחיל לרכוש שעות דרך גוף מאורגן כמו בי"ח, או מרפאת הנקה, או כל מרפאה אחרת בה עובדת יועצת הנקה מוסמכת IBCLC שהוסמכה בשנית (כלומר - היא יועצת מוסמכת יותר מחמש שנים, שאז עושים RECERTIFICATION). רק יועצת כזו יכולה לחתום לאותה מתלמדת על השעות הדרושות לה. יש מסלולים מסודרים של סטאז'ים בני מס' מוגדר של שעות וכשמסיימים אותם אפשר להתחיל לעבוד ממש בשכר, אבל גם אז לא באופן עצמאי! רק תחת פיקוח, עד שמשלימים את כל 2500 השעות וניגשים למבחן ההסמכה. אני מכירה מישהי שלאחר שסיימה סטאז' בבי"ח בפילדלפיה התקבלה שם לעבודה של ממש בשכר! כך שזה אפשרי בהחלט אם את טובה. נכון, אולי לא עושים מזה כסף בכלל ואולי מעט מאוד. אבל לא בשביל זה אנחנו נכנסות למקצוע הזה. אם הייתי רוצה לעשות כסף הייתי הולכת להיות ברוקרית של מניות בבורסה... אבל זה לא באמת עוזר לאנשים ולא הופך אותי לאדם טוב יותר בשל זה (אולי רק בעיני מרתה סטוארט...).
 

justmom

New member
באמת? אז אולי כדאי שתקראי את

ההודעה הזו בפורום של אסתר, כדוגמה למה שקורה בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות. בדיוק כמו פה, נשים מציגות את עצמן כיועצות הנקה ומחלקות עצות בלי פיקוח, בלי הסכמה, בלי כלום. ועוד מפנים אליהן ממרפאות. מה שתיארת הוא אולי הרצוי, אבל בהחלט לא המצוי.
 

א אוהל

New member
יש את ד"ר צימרמן

שהיא רופאת ילדים ויועצת הנקה מוסמכת IBCLC - לא יודעת אם היא דתיה או לא
 
אני מכירה רק את בתיה דייויס

והיא דתיה. אולי היא תסכים להגיע במוצאי שבת? אני מצרפת לך את הטלפון שלה בכל מקרה: 5325383. אני גם שולחת לך במסר את הטלפון שלי. אני לא יועצת ואל מדריכה, אבל יש לי קצת נסיון בהנקה ואולי אצליח להרגיע קצת את חברתך עד צאת השבת? אשמח לעזור!
 

Shellylove

New member
אפרופו יועצות - למי שפספס

את ההודעה של תינוקי, שנכתבה כנראה מאוחר מדי והשרשור (על המכתב ב"להיות הורים") כבר לא קפץ. כדאי לדעת!
 

מאיטאי

New member
אני פוחדת שמא נעשה עוול ?

למדריכות הנקה ותיקות, טובות ועם המון ניסיון ? מניסיון שלי כאן בפורום, גם יועצות הנקה מוסמכות נכשלות לפעמים בתפקידן. למה ? לאו דוקא בגלל שהן לא מקצועיות או יודעות את העבודה, אלא בגלל שלא היתה כימיה בינה לבין הנועצת, בגלל שהגיעה אליה מאוחר מדי כשכבר הצטברו המון בעיות לתיקון ולפעמים בגלל שהמוטיבציה של האם להניק היא לא בשיאה (ולא משנה מה הסיבות). אותם כשלונות אפשר לייחס גם למדריכות הנקה. ואני לא מגינה כאן על מתחזות למיניהן, אלא על שמן הטוב של רבות וטובות שלא מגדירות עצמן כיועצות (אלא שהאמהות לא מבדילות בכלל בהגדרות השונות) ועושות עבודתן נאמנה, לפעמים בתשלום נמוך הרבה יותר מהנדרש על ידי יועצות הנקה מוסמכות ולפעמים בהתנדבות. כך שכמו בכל דבר, צריך לסמוך על כאלה שיש להן מוניטין ולא לפסול את כל מדריכות ההנקה בגלל שהן לא יועצות הנקה מוסמכות, כי אחרת איך הן תגענה להיות מוסמכות בעצמן ? תחשבו על זה שגם מנתחי מוח היו פעם סטודנטים ומתמחים..... אז אני לגמרי מסכימה שלפני שמישהי הולכת לתת יעוץ (ובטח ובטח בתשלום), עליה קודם לקבל את ההכשרה הטובה ביותר, כולל ניסיון קליני, אך אסור לעשות עוול ולפסול את כל מדריכות ההנקה בגלל שהן לא הוסמכו ובגלל שלא הלך להן עם מקרה אחד. מישהו בודק את אחוזי ההצלחה של כל יועצת הנקה מוסמכת ? עד כמה שאני יודעת זה לא חלק מההסמכה של ה-IBCLC ויתקנו אותי הבנות אם אני טועה.
 

א אוהל

New member
מסכימה עם קלרה

שמעתי על מקרים של יועצות הנקה מוסמכות IBCLC שנתנו ייעוץ נוראי בסיטואציה נתונה ואני מכירה מדריכות-הנקה שעזרו מאוד במקרים לא קלים. IBCLC זה לא תמיד ערובה לאיכות, ושימו לב שמתוך הרשימה של יועצות ההנקה המוסמכות שגם עוסקות בכך (עדי האלילה נתנה פה קישור לרשימה באתר של אמנות הלידה) יש מעט שמות שחוזרים על עצמם בהמלצות, גם של אסתר וגם של משתתפות הפורום. מי שמכירה אותי יודעת עד כמה אני מכירה בחשיבות ההכשרה וההסמכה אבל מנסיוני יש בהחלט מקרים שבהם מדריכת הנקה תעשה עבודה מספיק טובה ובפחות כסף להורים הטריים. הטריק הוא - בכל מצב לא רק של הנקה - למצוא את נשות המקצוע הישרות שאולי לא יקחו את מלוא הסכום המגיע להן אם הן רואות שאינן יכולות לעזור ושיפנו בלב שלם למי שכן תוכל לעזור.
 

justmom

New member
הבעיה האישית שלי היא לא עם מדריכות

כי אחרי הכול, יועצות הנקה מוסמכות היו פעם מדריכות עד שצברו את השעות שלהן, ובלי השלב הזה אף אחת לא תהיה יועצת אף פעם. מנוחה אידל המופלאה מבילינסון, למשל, היא מדריכת הנקה - והיא נהדרת, עם המון ידע וניסיון, והכי חשוב, טונות סבלנות לאימהות טריות. ונכון, גם התואר יועצת הנקה IBCLC לא מבטיח שמאחורי התואר מסתתר בן-אדם. פה זה כבר ההתפלגות הנורמלית של בני אדם - מתי מעט נפלאים, מתי מעט איומים ונוראים, והרוב באמצע. הבעיה המרכזית שלי היא עם נשים שמציגות את עצמן כמדריכות הנקה (כנרה בלי שעברו שום הכשרה, ובעיקר בלי ניסיון קליני) שמחלקות עצות איומות ונוראות והורסות הנקות. ולא צריך ללכת רחוק בשביל לראות את זה - מספיק לקרוא למשל, פה בפורום, את השאלה של האימא הטרייה שמדריכת ההנקה הצמידה את ראש התינוק שלה במהירות ובכוח לשד וגרמה לו לרתיעה מהשד (
לא פלא); סיפורים וחוויות ממחלקות יולדות למיניהן בהן אחיות המתימרות להיות מדריכות הנקה מחלקות עצות אחיתופל, וגורמות למצבים שקשה מאוד לתקן אותם. בעצם זו בעיה בלתי פתירה - עד שלא יקבעו (משרד הבריאות למשל) תקן, הכשרה ופיקוח, ואמצעים לאכוף אותם, התחום יישאר פרוץ. ובינתיים, כנראה שהשיטה היחידה לעקוף את המכשול היא להסתמך על word of mouth - המלצות מפי כאלו שהתנסו.
 
למעלה