יועצות הנקה

שיגאיה

New member
../images/Emo91.gifקורס מדריכות הנקה בחיפה

קורס מדריכות הנקה בחיפה כותרת: אמהות מניקות יקרות: הנכן מוזמנות להשתלם בקורס מדריכות הנקה של המרכז הישראלי לחינוך ללידה. הקורס יפתח 5 בנובמבר בי"ח כרמל בחיפה. לפרטים: 9590998 04 או באתר LEYDA.CO.IL/
 
זקוקים דחוף ליועצת הנקה בירושלים

אחות של חברה טובה שלי ילדה לפני יומיים. בבית החולים (הדסה עין כרם) לא קיבלה שום ייעוץ בהנקה, ואף נאמר לה לתת לתינוקת בקבוק כי היא "חלשה מדי" וצריכה לאכול כל כך מכעיס שאין לי מלים. חזרתי משם עכשיו, ניסיתי לעזור אבל האמא הטריה נורא לחוצה, התינוקת מתוקה, אבל ברור שכרגע מעדיפה בקבוק על ציצי- בקיצור- צריך יועצת הנקה דחוף דחוף דחוף. מדובר בירושלים, ועכשיו יום שישי בערב. האם יש יועצת לא דתיה שאפשר להתקשר אליה ותוכל להגיע לשם מחר בבוקר? לדעתי אם היא תחכה עד יום ראשון כבר יהיה קשה להחזיר את הגלגל לאחור. בבקשה- אם ידוע לכם על מישהי כזו, שתבוא ותהיה מקצועית ואמפטית- כתבו לי כאן בדחיפות.
 

justmom

New member
../images/Emo41.gifהודעה של אסתר - יועצות הנקה

דיון רציני ביועצות הנקה מוסמכות (IBCLC) - הודעה של אסתר, בתרגום דיאנה שמתי לב שוב ושוב מיועצות הנקה ומאמהות שרבים מכם קובעים פגישות עם אנשים שאומרים שהם יועצות הנקה. הן מגיעות אליכן, נותנות מידע מוטעה, לא מאבחנות את הבעיה כמו שצריך, לוקחות הרבה כסף, ולא פתרות את הבעיה. יש כאן בעיה רצינית. פתאום כל אחת קוראת לעצמה "יועצת הנקה". בואו נעשה קצת סדר כאן: 1. יש מדריכות ליגת לה לצ'ה שהן אמהות שהניקו את התינוקות שלהן ורוצות לעזור לאמהות אחרות. הן מנחות קבוצות תמיכה אמא לאמא שנותנות מידע על תהליך הנקה נורמלי, ונותנות יעוץ טלפוני. הן עברו קורס הנקה בסיסי, אם הן מתאימות להיות מדריכות. הן עובדות בהתנדבות. הן שייכות לאירגון בינלאומי שמפקח עליהם ויש לו כללים ברורים מאד לגבי מה הן יכולות לעשות ומה לא. הן נקראות מדריכות לה לצ'ה. 2. מדריכות הנקה או יועצות הנקה הן כל מיני אנשים שלקחו כל מיני סוגים של קורסים, חלק טובים, חלק לא כל כך טובים, וחלק גרועים מהאחרים. הן מסיימות קורס תאורטי בסיסי, בדרך כלל בלי שעות קליניות; כלומר, הן לא למדו איך לאבחן ולפתור את רוב בעיות ההנקה על ידי התנסות מעשית, וכולנו יודעים שיש הבדל גדול בין תאוריה למעשה. הן לא צפו מספיק, אם בכלל, באמהות מניקות ותינוקות, ואין להן אימון מעשי. הן מתחילות לעבוד מבלי לעבור שום מבחן, ואין להן אירגון שמפקח עליהן, ולא דרישה להמשך לימוד. הן גובות כסף, חלק יותר וחלק פחות, ולעתים קרובות לא מבחינות בבעיה האמיתית. רבות מכן היו אצל מדריכות כאלה. אני יכולה לומר לפי העצות שאתן אומרות לי שהן נתנו לכן. הרבה אחיות בבתי חולים וטיפת חלב נופלות לקטגוריה הזו. 3. יועצות הנקה מוסמכות של המועצה הבינלאומית (יועצות הנקה IBCLC) הן יועצות הנקה מקצועיות שעובודת בתי חולים, קליניקות פרטיות (או אודים, קשר אמא-תינוק בירושלים, מרכז האמהות במודיעין וכו'), ועושת ביקורי בית פרטיים (כמו דוריס). הן עברו קורס מאד מחמיר, עשו לפחות 2500 שעות קליניות, ועברו מבחן מאד קשה כל עשר שנים, וכל חמש שנים צריכות להוכיח שהם המשיכו את הלימודים. יש להן גוף מפקח שבודק בקפדנות את העבודה שלהן, ואם הן לא עומדות בסטנדנט מקצועי מסויים, או אתי, הן מאבדות את ההסמכה. הן גם גובות כסף על השירות, וכשאתן נעזרות ב IBCLC, אתן יודעות שיש לכן את העזרה הטובה ביותר האפשרית. כמו בכל מקצוע, חלק מנוסות יותר בשטחים מסויימים מאחרות. אם אתן זקוקות לשרות של יועצת הנקה, אנא בדקו האם היא מוסמכת מהמועצה (IBCLC)... הזהרו מראשי תבות דומים שאין להם שום קשר ל IBCLC. אני רוצה שתקבלו את העזרה הטובה ביותר שאתן יכולות, ומאדם שקיבל את ההכשרה המתאימה. אנא העבירו את ההודעה הזו לפורומים האחרים כדי להזהיר אמהות מהתופעה. הנה רשימה של יועצות הנקה IBCLC בישראל. באוקטובר יהיו חדשות. אנא בדקו אתי אם יש לכן בעיה מסויימת. יועצות הנקה IBCLC מסויימות טובות יותר בבעיות מסויימות. לעתים קרובות אני שואלת אתכן מי היתה יועצת ההנקה שאמרה לכן משהו. הסיבה שאני שואלת היא כדי לדעת מי נותנת מידע מוטעה, ואני רוצה לעזור להם ללמוד את הדרך הנכונה לעזור לכן.
 
מכירה אחת מצויינת (מנסיון אישי)

אבל בהחלט דתיה, שתתקשר אליה ביום א' בלבד, מדובר על רינה לוינשטיין הבת של בתיה דייויס אני מורידה בפניה את הכובע ישלה המון סבלנות והיא מלאה בידע פרקטי הטלפון 5325383 02 בהצלחה. אמא של אור.
 

shi2

New member
אם הייתי יודעת על כל המורכבות הזו

לפני ארבע וחצי שנים. הייתי מניקה את בני הבכור... אליי הגיעה בזמנו יועצת הנקה שקבעה כי הדר "לא יודע לינוק" וכמעט בלתי אפשרי ללמד אותו.... רק מהפורום למדתי שזה כן אפשרי... נו טוב, לפחות היא עזרה לי ללמוד לשאוב וכך יכולתי לתת לו מהחלב שלי במשך 3 חודשים... חבל...
 

shi2

New member
עוד משהו ...

חשוב לי להגיד שיש צורך עצום בהפצת ידע מוקדם לאמהות טריות, אפילו כשהן עדיין בהריון, למשל דרך קורסים להכנה ללידה. אבל בעיקר בבתי היולדות כי זה המקום היחידי שבו כל אמא טריה מגיעה אליו... אני במקרה פספסתי לצערי את השיעור שהיה על הנקה בקורס, אבל גם כך, כל מה שידעתי זה שאני רוצה להיניק ותו לא. לא שמעתי מימי על יועצות הנקה ומשאבות ומסביבי לא נתקלתי בשום אמא שהיו לה בעיות בהנקה (מהמעטות שהניקו). זה סיפור ארוך וקורע לב, מה שעברתי עם הדר, כמעט איבדתי אותו...(זה היה נורא ואיום!) מרוב שהייתי נחושה להיניק, אך חסרת ידע וחסרת אונים....
 

shi2

New member
חייבת להוסיף עוד משהו קטן....

אחרי שקראתי מה שכתבתי זה נראה לי צורם מדי (כנראה שזה משהו ששייך לי, האכזבה וכו') בכל אופן, היועצת הגיעה אליי כשהדר היה בן 3 שבועות וכבר קיבל בקבוק. אז אולי כאן טמון היה הקושי שבחזרה להנקה. דבר נוסף, בזכותה שאבתי, כי כבר הייתי במצב שלא היה לי כלל חלב והיא לימדה אותי לייצר אותו שוב.....
 

הילהל

New member
תהיה בעניין

ראיתי את שכנתי מסתובבת עם תינוקת בת 4 שבועות במנשא, ובמנשא מונח בקבוק. שאלתי בעדינות האם התינוקת אוכלת פורמולה, ונעניתי שההנקה לא צלחה למרות יועצת הנקה שהגיעה הביתה. שאלתי לשם היועצת - כי יש רק יועצת מוסמכת אחת באזורנו (אילנה שרתוק). וזה לא היה השם. ה"יועצת" גם המליצה כל מיני דברים משונים (כמו שאיבה ומתן בקבוק. איך זה שלא המליצה לכזו קטנטנה משהו מהשיטות שאסתר מתארת, שנועדו למנוע בלבול פטמות?). התהיה שלי היא - האם אישה כזו לא עוברת על החוק? התחזות? קבלת שכר במרמה? משהו דומה? צריך לעצור את ההטעיה.
 

tonti

New member
הילה!

לא חושבת שיש פה עברה על החוק. אם מדריכה קוראת לעצמה יועצת זאת זכותה. זה שהיא לא יועצת מוסמכת לא מעניין אף אחד. רק אנחנו רגישות כל כך להבדלים האלה בין "יועצת" ל"מדריכה". ואני באמת לא חושבת שמדריכה שקוראת לעצמה "יועצת" לא עושה את זה בשביל להטעות. לא בטוח גם שהיא אמרה שהיא יועצת, אולי רק האמא הגדירה אותה כך.
 
לא בטוחה שאת צודקת...

ומי שתקרא לעצמה רופאה? וזה שהיאלא מוסמכת לא יעניין אף אחד? מדריכה בטח יודעת שהיא לא יועצת ומכירה בדקויות בדיוק כמונו, לא מקבלת שזה מתמימות, סליחה... האפשרות היחידה להוציא אותה בסדר, היא להגיד שהאמא הגדירה אותה כך בטעות.
 
אני מסכימה איתך מיכל,

אני ידועה בסביבתי כמי שמבינה אבל לעולם לעולם לא אקרא לעצמי מדריכת הנקה, ותמיד אני מוסיפה שעצה עם יועצת הנקה מוסמכת יכולה להועיל מאד. הבעיה היא שאנחנו חבורה סגורה, שהמידע נימצא אצלינו, כאן. הוא לא נגיש לרוב רובן של היולדות. כמה אחוזים אנחנו מכלל היולדות??? מה אני להגיד: צריך את הרשימה שמוצרפת כאן, לתלות בגדול בטיפות חלב, קופות חולים ומחלקת יולדות בבתי חולים, לצלם עותקים שכל יולדת תקבל עם החומר שהבית חולים מחלק על זמני פתיחת "היונקיה" ו"שעות ההנקה", כשפותחים כרטיס בטיפת חלב, אצל רופאי הילדים!!!! האירגון עובד עם בתי החולים, לכן כל העניין הזה צריך להתחיל בבתי החולים, ומשם הלאה. במקביל הארגון של היועצות צריך דריסת רגל במשרד הבריאות, כי הוא זה שנותן הנחיות לטיפות חלב, ולבתי חולים. מה דעתכן?
 

justmom

New member
לעניות דעתי הבלתי מוסמכת ../images/Emo8.gif

(לאה תתקן אותי אם אני טועה), יועצת הנקה מוסמכת היא מי שקיבלה הסמכה מהמועצה הבין-לאומית לייעוץ הנקה. זהו גוף שמרכזו באמריקה, אבל למרבה הצער, אין לו סמכות חוקית בארץ, וממה שראיתי, גם לא בארה"ב. הגוף הוא התארגנות שקמה בארה"ב (אם איני טועה) בשנות השמונים של המאה העשרים, והיא אינה כפופה להתסדרות הרפואית האמריקנית ו/או למשרד הבריאות האמריקני. כבר היו אצל אסתר דיווחים של אימהות שילדו בארה"ב, וקיבלו ייעוץ שגוי מנשים שהציגו את עצמן כיועצות, אף שהיו (במקרה הטוב) אחיות הם תמחות בטיפול בילדים, ובלי שום הכשרה (רשמית לפחות) לייעוץ הנקה. בבית היולדת פשוט מופיעה אישה עם כמה אותיות אחרי שמה (משהו כמו RNCP - אחות מוסמכת לטיפול בילדים או משהו כזה) ומייעצת כאות נפשה, ואף גובה על כך סכומים נאים. אדם לא יכול לקום בבוקר ולהכריז על עצמו כרופא, ואם יטפל יועמד לדין מפני שרופאים ורפואה כפופים לחוק, ויש גופים (משרד הבריאות וההסתדרות הרפואית) שמפקחים על מתן הרישיון ויכולים לאכוף את החוק. רופא שמעד קשות אפילו נענש בשלילת רישיונו, וכך גם לגבי עריכת-דין. תחום הדרכת ההנקה וייעוץ ההנקה, למרבה הצער, פרוץ לגמרי. הואיל שאין שום גוף מוסמך שמפקח על הכשרת היועצות, כל אחת יכולה להציג את עצמה כיועצת, ולהשגתי גם אינה עוברת על החוק, כי עד כמה שאני יודעת אין חוק המטפל בנושא. אגב, יועצת הנקה מוסמכת מטעם המועצה הבין-לאומית, גם אחרי שקיבלה את רישיונה, צריכה לעמוד שוב בבחינה כעבור 5 ו-10 שנים (אם איני טועה). מצד שני, בארץ אין שום חוק שמחייב מי שבוחרת לעסוק בייעוץ הנקה לעמוד בבחינות הללו. טוב שיש את הפורומים - כדי להתייעץ ולשאול, ולהפנות לייעוץ מוסמך. וחבל שנשים אינן מודעות להבדלים בין סוגי העזרה השונים המוצעים להן.
 

maya100

New member
הבעיה היא במילה "יועץ"

אני יודעת, כי גם בתחום המקורי שלי (פסיכולוגיב) יש בעיה דומה. אדם שאינו פסיכולוג לא יכול לקרוא לעצמו פסיכולוג אבל כל אחד יכול לקרוא לעצמו יועץ (משפחתי, אישי, זוגי...). להגדרה המקצועית הזו אין שום חוקים רשמיים בישראל וייעוץ ההנקה נופל בדיוק על אותה מכשלה....
 
סליחה אבל

דווקא בתחום הפסיכולוגיה, מה שקורה זה שפסיכולוגים עם כל התעודות לא תמיד עוזרים, ויועצים חינוכיים או איך שתקראו לזה לפעמים יכולים לעזור מאוד! וזה מנסיון. בתחום ההנקה זה בכל זאת אחרת.
 
אסתר, אני לא רוצה להגיד שמות, אבל

יש מדריכות הנקה מוסמכות על ידי "המרכז הישראלי לחינוך ללידה", ואני מכירה מישהי שבנוסף עשתה גם קורס של בתי דייויס, והיא צוברת עכשיו את השעות לתואר המיוחל (כמו שכתבת צריך 2500 וזה לוקח המון זמן)... כיצד יתכן אין להן מידע נכון ועדכני? הקורס שהן עברו לא מעניק מידע כזה? אני יודעת שגם אני במקרים קשים אמרתי לחברות או שכנות ללכת רק ליועצות מוסמכות, אבל במקרים קלים או סתם אחרי לידה, האם לא מספיק ביקור של מדריכה מוסמכת של "המרכז"?
 
למעלה