אין מספיק חלב

נוסעת27

New member
אין מספיק חלב


ילדתי לפני 3 שבועות ולצערי אין לי מספיק חלב. זה התגלה ביממה השלישית אחרי הלידה, הקטנה הייתה שעות על גבי שעות על השד וצרחה ללא הפסקה. הייתי בליווי יועצת הנקה ואחרי שהמקוניום לא התפנה מהגוף שלה והחיתולים היו יבשים מפיפי תפסנו את זה בזמן והתחלנו לחזק עם מטרנה. מאז אני במאבק לחזק את החלב כי זה ממש חשוב לי. חלמתי על הנקה מלאה ונראה שזה כבר לא יקרה ואפילו לא קרוב. אני שואבת המון, לרוב לא יוצא המון, 30-40 מ''ל בגג. היו פעמיים בימים האחרונים שפתאום יצא 50-65 מ''ל וזה עורר בי תקוות אבל מאז זה לא חזר על עצמו :(
התחלתי לפני כמה ימים לקחת כמוסות חילבה וכבר שבועיים לוקחת מורינגה מכונפת ולא נראה שזה עוזר. בנוסף לשאיבות אני מניקה כמה שאני יכולה וכמה שהיא מסכימה כי אין לה יותר מדיי ציפיות והיא כבר מעדיפה את הבקבוק. ולאחרונה התחלתי להניק עם צינורית מחוברת לבקבוק בליווי יועצת הנקה נוספת וזה לפעמים עובד ולפעמים לא. אבל בשורה התחתונה אני מתחילה כבר ממש להתייאש. כל שאיבה נוספת שיוצא 30 יוצאת לי כל הרוח מהמפרשים. כולם סביבי חופרים לי שדיי ואני צריכה לוותר ולא להשתגע וקשה לי לשחרר את חלום ההנקה. אני תוהה אם יש למה לצפות מהחילבה כי עברו כבר כמה ימים ולא נראה שינוי מהותי חוץ משתי השאיבות החריגות שהיו. האם יש עוד רעיונות שלא חשבתי עליהם? אשמח לדעות ועצות..
 

michal@gal

Active member
מנהל
כמה חילבה את לוקחת?

כדי להגביר כמויות חלב צריך לקחת כמות של 3X3 ביום.
&nbsp
נראה שאת נמצאת בליווי טוב של יועצות שנותנות הנחיות טובות.
תמשיכי להיות איתן בקשר ולפעול לפי ההנחיות.
&nbsp
אפשר לנסות הגברת כמויות בשיטת power pumping. במשך יום שלם שואבים פעם בשעה. כל שאיבה 5-10 דקות. לא שאיבות יותר ארוכות ולא יותר צפופות.
&nbsp
חשוב לוודא שאת משתמשת במשאבה טובה, רצוי דו צדדית.
יש נשים שדווקא שאיבה ידנית או אפילו סחיטה ידנית, תהיה יעילה יותר, אז כדאי לנסות גם את השיטות האלו.
&nbsp
ותמיד לזכור שלא משנה מה תבחרי ומה הקטנה אוכלת, את עושה את הכי טוב בשבילה
ואיזה מזל שקיים תמ"ל שמאפשר לה לגדול ולהתפתח גם אם הגוף לא מייצר מספיק חלב להנקה בלעדית.
 

נוסעת27

New member
תשובה

אני לוקחת חילבה 3x3 ואין שינוי מבחינת השאיבות.
בימים האחרונים, אחרי שהגעתי למשבר והבנתי שחלום ההנקה הולך ומתרחק ממני, החלטתי להפסיק עם המירוץ הבלתי נגמר, הורדתי שאיבות למינימום ולהציע שד באיזי ברגעי קירבה ולא לנסות כל הזמן עם צינורית וכו', ופשוט לזרום עם מה שיש. כמובן שפתאום ברגע שוויתרתי הקטנה יונקת. היא יונקת ממני כמה פעמים ביום ופעם-פעמיים בלילה. פעם היא לא הייתה מתקרבת לשד כשהיא רעבה, עכשיו היא יונקת! ולפני הבקבוק! אבל אני תוהה כמה סיכוי יש להתגברות החלב אחרי חודש, ומתי אני צפויה לראות דבר כזה אם בכלל. כי השאיבות נשארות על אותה כמות של 30-40 מ"ל משני הצדדים. אני מציעה לה בקבוק אחרי כל הנקה והיא כמעט תמיד לוקחת (הייתה הנקת לילה אחת שהיא סירבה לבקבוק אחרי והייתה שבעה, מנגד- יש הנקות שהיא מאבדת סבלנות ונראה שהיא ממש נאבקת להוציא חלב, מתעצבנת ואז אני נותנת בקבוק, אז זה דיי משתנה מהנקה להנקה).
&nbsp
היועצת שמלווה אותי לא מסבנת אותי ומבהירה שהסיכוי להגברה מהותית אחרי חודש היא קטנה, למרות שיצא ושמעתי על בנות שגם אחרי 3 חודשים פתאום נכנס חלב.
אשמח לשמוע- עכשיו כשהיא יונקת הרבה ו"עובדת" על השד, תוך כמה זמן אם בכלל אני צפויה לראות שינוי בכמות? היועצת שלי אמרה כשבוע.
 

michal@gal

Active member
מנהל
אני מסכימה עם היועצת

לא בטוח שתוכלי להגיע למצב של הנקה בלעדית, אבל כן יש סיכוי שתשארי במצב של הנקה חלקית לאורך זמן, וזה נהדר.
פרק זמן של שבוע הוא סביר לראות שינוי בכמויות.
&nbsp
אל תשימי לב לכמויות בשאיבה. אצל רוב המניקות הכמויות בשאיבה נמוכות מהכמויות שיוצאות בהנקה ישירה.
בחלק מההנקות, כשאת מרגישה שהיונקת יותר רגועה, נסי להעביר את היונקת מצד לצד, שוב ושוב, עד שהיא תשבע, כמו בקפיצת גדילה. לא להציע מיד בקבוק. זה יעזור להגברת כמויות.
 

מפעם

New member
אני רק


אשריך על מסירות הנפש. מאחלת לך שפע חלב והרבה נחת. בהצלחה.
 
למעלה