מספר שאלות בנושאי הנקה

מספר שאלות בנושאי הנקה

שלום רב,

1. הבן שלי בן 6 שבועות, עולה יפה במשקל על הנקה מלאה. ב-5 שבועות האחרונים נטלתי כדורי חילבה לפי המינון המומלץ. כעת אני מתרשמת / מעריכה שאין בעיה של כמות חלב. האם ניתן להפסיק את השימוש בחילבה? בבת אחת?
2. אני מתעוררת בלילות בגלל תחושת גודש, האם כדאי לשאוב? להניח לגוף להתרגל לשעון אחר שמתאים לתינוק בגיל זה?
3. לגבי פעילות גופנית - קראתי שהחומצה הלקטית יכולה לדחות את היונק, בפעמיים שרצתי כמה ק"מ לא הייתה לו בעיה לינוק כחצי שעה אחרי הריצה. להמשיך בכך? להתעקש על שעה מלאה של הפסקה בין לבין?
4. במידה ואין אילוצים מיוחדים מאיזה גיל "מומלץ" לשלב מידי פעם בקבוק כדי להרגיל את התינוק לאפשרות כזו?
תודה רבה
 

michal@gal

Active member
מנהל
קצת תשובות

1. אם נראה לך שאין בעיית כמויות, את יכולה להתחיל להפחית את השימוש בחילבה. מפסיקים את השימוש בהדרגה.
&nbsp
2. אם התינוק הפסיק לינוק בלילה, אין צורך לשאוב בלילות. הגוף יתאים את עצמו לדרישות. אם הגודש מאד מפריע, אפשר לשאוב מעט, רק להקלה.
&nbsp
3. החומצה הלקטית משנה קצת את הטעם של החלב אך אינה פוגעת באיכותו. אם ליונק שלך אין בעיה לינוק חצי שעה אחרי הריצה, אין צורך להתעקש על מרווח גדול יותר. יש הרבה יונקים שמוכנים לינוק גם מייד לאחר סיום הפעילות הגופנית.
&nbsp
4. אם אין צורך בבקבוק אין צורך להשתמש בו. אפשר לגדל תינוק גם ללא בקבוק בכלל. מומלץ להציג את הבקבוק 2-3 שבועות לפני שיש צורך להשתמש בו.
&nbsp
כשמתחילים שימוש בבקבוק מומלץ לעשות זאת בדרך שלא תפגע בהנקה - בקבוק עם פיטמה רחבה, נוקשה, שמתרחבת בהדרגה, מחזיק את הבקבוק כמעט אופקי כשרק קצה הפיטמה מלא בחלב, מישהו שהוא לא האם המניקה נותן את הבקבוק כשהאמא לא בסביבה.
 
למעלה