הנקת תאומים

liri251

New member
הנקת תאומים

היי,
מניקה תאומים בני 3 שבועות. עולים יפה במשקל. נולדו 2.600 בשבוע 35+4. ירדו ל 2300 וכרגע שוקלים 2770, 2760. עולים בין 120-200 גרם בשבוע.
יש לי שתי שאלות:
1. אני מנסה שינקו אחד אחרי השני ואני מעוניינית להגביר כמויות חלב. הבעיה שאם אני שואבת אחרי ההנקה של השני אני כבר לוקחת מהננקה הבאה של הראשון ... אז מה עושים?
2. ש/אלה דומה. אני שואבת בלילה אז אם אני שואבת לראשון אני צריכה לתת לו ואז לשאוב לשני כי אם אשאב רק בזמן שהראשון היה צריך לאכול לא יהיה מספיק. אני שואבת כל פעם רבע שעה במשאבה דו צדדית פריסטייל של מדלה.
3. במידה ואני נותנת בקבוק יכולים בלילה להחזיק יותר משלוש שעות. האם להתעורר לשאוב אחרי 3 שעות? עשיתי את זה פעם ובארוחה הבאה הם היו רעבים. הרגיש ששאבתי להם את הארוחה.
 

michal@gal

Active member
מנהל
מזל טוב


עדיף עוד לא להתעסק עם שאיבות ובקבוקים בשלב כל כך מוקדם. עדיף לחכות עוד כמה שבועות, שההנקה תתבסס, לפני שאת מוסיפה לעצמך את העומס של שאיבות.
מומלץ לדחות את הצגת הבקבוקים ליונקים כדי להקטין את החשש לבלבול פטמות. אם היונקים מקבלים בקבוק, מומלץ שזה יהיה ממישהו אחר כשאת לא בחדר.
&nbsp
כדי להגביר כמויות מוסיפים שאיבה בשעה קבועה כל יום. אחרי כמה ימים הגוף יתרגל לדרישה המוגברת ויווצר יותר חלב באותה שעה. הגברת הכמויות אומרת שאת חייבת לשאוב כל יום באותה שעה, אחרת יווצר גודש במידה ולא תוכלי לשאוב באחד הימים.
אם אין צורך אמיתי, עדיף לא להגביר כמויות מעבר לצרכים של היונקים.
&nbsp
השד הוא "מפעל ייצור", לא מחסן. רוב החלב נוצר תוך כדי הנקה, כך שאין בעיה אם את שואבת בסוף ההנקה הקודמת. היונק כבר יגרום לשד ליצור מספיק חלב בשבילו.
&nbsp
מומלץ לא לוותר על הנקות/שאיבות בלילה בשלב של התבססות ההנקה. ההנקות הליליות עוזרות לביסוס ההנקה.
 

liri251

New member
עוד שאלה

הם כבר בני כמעט חודש
היו עושים מלא קקי
פתאום אין קקי בכלל
נינוחים. קמים לאכןל כל 3 שעות. צורחים שרעבים אבל שאר הזמן רגועים. אין גזים או כאבי בטן
בטוחה שאוכלים מספיק כי עולים במשקל
בקבוק אוכלים 90 בערך כל הנקה טיטול מפוצץ פיפי
האם תקין?
 

michal@gal

Active member
מנהל
נשמע תקין

זה קורה הרבה אצל יונקים בגיל 4-6 שבועות .
כל עוד העליה במשקל ממשיכה להיות תקינה וכשהיציאה מגיע בסופו של דבר (עד פעם בשבוע) היא רכה, זה בסדר.
 

liri251

New member
עוד שאלות

אני חושבת שעכשיו הם בקפיצת גדילה... כל הזמן רעבים. יש לי עוד ילד בן שנתיים וחצי וכשהוא בבית בלתי אפשרי שאשב עם הציצי כל הזמן. הוא מאוד מקנא ורוצה תשומת לב. איך להתנהל עם שילוב תמל והנקה? נגיד שהחלטתי לתת תמל פעם אחת ביום בשעות הערב כשהוא איתי וביום שישי יותר. בשבת סבא וסבתא לוקחים אותו. ואני שואבת מיד אחרי...לא יוצא לי כמות מספיקה לשניהם...הם אוכלים בערך 80 או אפילו 100 וכשאני שואבת יוצא לי 100 משני הציצים. נגיד שבארוחה הבאה אני נותנת את ה 100 לאחד ומניקה את השני איך מכינים בקבוק לארוחה שאחרי? מתי לשאוב?.
אם הגדול היה כל כל קל...פשוט הנקתי לפי דרישה. עכשיו זה מרגיש כאילו אני רודפת אחרי הזנב של עצמי. הם לא רגועים וכל הזמן רעבים. רק אחרי בקבוק או מטרנה רגועים. ואני יודעת למה. אני מניקה אחד ואז השני קם ואני מפסיקה לראשום ומחליפה בניהם וככה זה לוקח שעתיים ואז הם צריכים לאכול שוב...
 

michal@gal

Active member
מנהל
את צריכה עזרה בתקופה הקרובה

אפילו תיכוניסטית שתהיה איתך בבית ותעזור עם הגדול בזמן שאת מטפלת בקטנים.
&nbsp
אם תצליחי ללמוד להניק את שניהם יחד, אחד מכל צד, זה יעזור לקצר זמנים.
&nbsp
כמות של 80, ובטח כמות של 100, היא גבוהה מדי בשביל תינוקות שעוד לא שוקלים 3 קילו. לפי החישוב הם לא צריכים לאכול יותר מ 60-70 מ"ל בכל ארוחת בקבוק.
תבדקי שאתם נותנים את הבקבוק בצורה נכונה, כשהוא כמעט אופקי ורק קצה הפטמה מלא חלב.
 
למעלה