פציעות הנקה נוראיות!!!

BABYBOOM10

New member
פציעות הנקה נוראיות!!!

הי,
ילדתי לפני חמישה ימים ומאז אני בהנקה מלאה (עם שניים- שלושה בקבוקי מטרנה סך הכל עקב םטמות סדוקות).
הבת שלי יונקת כל פעם משני הצדדים כך שאין כל כך הפוגה בין ההנקות. היום הפטמות שלי מעט דיממו והבת שלי פלטה מט דם אחרי שהיא אכלה. ניסיתי פטמות סיליקון אך היא לא מצליחה לינוק מהן, מתעצבנת ונרדמת אחרי כמה דקות.
השאלות שלי:
1) בלית ברירה עלי להפסיק להניק עד שהפטמות ירפאו קצת. יש לי משאבת חלב. במידה ו 24 שעות רק אשאב ואתן תמ"ל עד כמה זה הפיך אחר כך ולא יפגע לי בהנקה?
2) יועצת הנקה ראתה אותי כמה פעמים בבית החולים והילדה מתחברת כמו שצריך עכשיו. כמה זמן לוקח לפצעים האלה להגליד??!!
3) אמרו לי שעליי להתחיל כל הזמן עם צד אחד ולהציע את השני אם היא רוצה. היא אוכלת טוב (אני שומעת המון בליעות והיא יונקת כעשרים דקות מצד אחד עד שמתנתקת), אבכל זאת היא כל הזמן רוצה! הגיוני שכל הנקה אצטרך להניק בקביעות משני הצדדים?
4) פליטות אחרי האוכל- האם אומר שהיא מואבסת...? שאני צריכה לתת לה פחות?
5) בשעות הערב היא יונקת לי בתדירות גבוהה יותר ואז אני מרגישה שהחלב לא מספיק. היא לא רגועה ועצבנית יותר מאשר במשך היום. בשני הלילות האחרונים הבאתי מטרנה כהשלמה והיא נרגעה. איך אני מגבירה ייצור בערב..? להמשיך לחבר אותה כל הזמן?

תודה מראש.
 

michal@gal

Active member
מנהל
ברוכה הבאה


ההתחלה היא לא קלה, אך משתפר בהמשך.
&nbsp
כשהחיבור בהנקה תקין ניתן להמשיך להניק גם כאשר הפטמות נפצעו קודם. לפי התיאור שלך, שהפטמות היום דיממו לאחר הנקה, נשמע שהחיבור עדיין לא תקין ואת ממשיכה להפצע.
אני ממליצה לקבוע פגישה עם יועצת הנקה מומלצת באיזורך שתוכל לעזור לפתור את בעיית החיבור. אם יש צורך בפטמות סיליקון באופן זמני, היועצת תוכל להתאים לך את הגודל הנכון של פטמות ולעזור ללמד את היונקת איך לינוק בעזרתן.
&nbsp
כדי להקל על הכאבים עקב הפצעים מומלץ להשתמש במשחת לנולין מטוהר. מומלץ לאוורר את הפטמות כמה שאפשר. הלנולין משאיר כתמים שלא יורדים בכביסה. כדאי לבחור חולצות שעליהן לא יראו את הכתמים או להגן עם פד הנקה.
&nbsp
ההנחייה להנקה תקינה היא כמו שאמרו לך, להתחיל עם צד אחד ולהציע את השני. בהנקה הבאה מתחילים בצד השני. זה בסדר גמור שהיא תמיד רוצה שני צדדים. יש יונקים שממשיכים לאכול משני צדדים לאורך כל תקופת ההנקה ויש כאלו שבהמשך מסתפקים בצד אחד. תראי בהמשך.
&nbsp
פליטות אחרי האוכל נגרמות בגלל חוסר בשלות של מערכת העיכול. זה לא אומר שהיא אכלה יותר מדי. תני לה לינוק כמה שהיא רוצה.
&nbsp
ההנקה הצפופה בערב היא מצב נורמלי. נקראת "הנקת צבר cluster feeding". היא צוברת אוכל לקראת השינה ואז בלילה תצליח לפתוח מרווחים יותר גדולים. גם אם נדמה לך שהחלב נגמר, תמשיכי להניק. ככל שהיא יונקת יותר זמן החלב נעשה יותר עשיר בשומנים ולכן יותר משביע. תמשיכי להעביר מצד לצד עד שתרגע.
&nbsp
במידה ומשלבים בקבוק חשוב להשתמש בבקבוק שמתאים לשילוב עם הנקה, פיטמה רחבה ונוקשה, הבקבוק כמעט אופקי כשרק קצה הפיטמה מלא בחלב. מומלץ שאת הבקבוק יתן מישהו אחר כשהאם המניקה לא בסביבה.
עוד על שילוב בקבוק בהנקה במאמר המצורף
http://www.tapuz.co.il/forums/articles/article/317/93714/משפחה/הנקה
&nbsp
&nbsp
 
למעלה