הנקה ושאיבה

mikmik291

New member
הנקה ושאיבה

היי,
אני אמא לתינוקת מתוקה בת שבועיים שמסרבת לינוק מהרגע שנולדה, בתחושה שלי היא חסרת סבלנות ורוצה את האוכל שלה כאן ועכשיו, בכל פעם שאני מנסה להניק אותה אני מרגישה שאני מנהלת מלחמה עם הילדה שלי. נעזרתי ביועצות הנקה בבי"ח ובאופן פרטי ולאף אחת לא היה פתרון בשבילי. מהרגע הראשון היו לי כאבים נוראיים בפטמות, ניסיתי פטמות סיליקון, משחת לנסינו, קומפרסים קרים וחמים, תנוחות הנקה שונות ושום דבר לא עזר אז עברתי לשאיבות ולבקבוק (אני משתמשת בבקבוק של חברת מדלה שמותאם לחלב שאוב, האמת שעם בקבוק רגיל היא פשוט הייתה אוכלת מהר מדי ואז סובלת מגזים).
מהלידה ועד היום היה לי המון חלב ובכל שאיבה היה לי 100 מ"ל מכל צד, היום שמתי לב שהכמות ירדה ואני מנסה להבין למה, אני שואבת כל 3-4 שעות 20 דקות לכל צד.
בנוסף, ביומיים האחרונים התחלתי לקבל אנטיביוטיקה, זה משפיע על כמות החלב? מה אני יכולה לעשות כדי להגביר את כמות החלב?
ועוד דבר, כמה היא אמורה לאכול בבקבוק? היום למשל היא לא הייתה רגועה ודרשה לאכול כל שעה וחצי פחות או יותר.
 

michal@gal

Active member
מנהל
לא קל להניק בשאיבה

בהרבה מקרים הכמויות יורדות עם הזמן.
האנטיביוטיקה מחלישה אותך ובגלל זה הכמויות יורדות. כשתסיימי את הטיפול התרופתי ותחלימי, הכמויות יעלו שוב.
כדי להעלות את כמויות החלב חשוב להמשיך לשאוב באופן מסודר, וגם לשאוב עוד 2-3 דקות "על ריק" בסיום כל שאיבה, כדי להגביר את הדרישה.
אפשר גם לקחת כדורי חילבה שעוזרים להגביר כמויות חלב.
&nbsp
ימים שבהם היונקת מבקשת לאכול יותר צפוף מכרגיל הם ימים של קפיצות גדילה. בדרך כלל מדובר ב 2-3 ימים שבהם היא תבקש לאכול יותר, ואחר כך תחזור למרווחים הקודמים.
&nbsp
הכמות שהיא מקבלת בבקבוק תלויה במשקל שלה וניתנת לחישוב מקורב ע"י הכפלת המשקל שלה בק"ג ב-150 מ"ל לכל ק"ג וחלוקה במספר הארוחות ביום.
הכמות עולה עד שמגיעים לכמות של 120-150 מ"ל למנה ומעבר לזה לא מגדילים יותר את הכמות, גם כשמשקל היונקת ממשיך לעלות.
&nbsp
אם יוצא לך, תמשיכי לנסות להניק ישירות פעם ביום-יומים בתקווה שהיונקת תפתיע אותך ותוכלי להניק ישירות ללא שאיבות ובקבוקים וללא כאבים.
 
למעלה