מיואשת ועם ייסורי מצפון לא נגמרים..

מיואשת ועם ייסורי מצפון לא נגמרים..

אשמח מאוד לכל עזרה/דעה שהיא.
ילדתי לפני כמעט שלושה שבועות. מלכתחילה היו בעיות עם ההנקה- התינוק תפס טוב וינק טוב וגם עלה במשקל, אבל לי התחילו כאבים ממש בלתי נסבלים בפטמות שרק הלכו והחמירו.. נהיו לי פצעים ממש מההתחלה שגם עם כל הנקה רק נפתחו יותר ויותר עד שהכאב נהיה ממש יותר מדי. כעבור שבוע מהלידה, הגענו ליועצת הנקה בטיפת חלב שהראתה צורת אחיזה נכונה, כנראה שהאחיזה הלא נכונה שלו בפטמה גם תרמה אם לא גרמה להיווצרות של הפצעים. מה שכן, היה כבר מאוחר מדי- גם שיפור האחיזה לא שינה שום דבר, כי הפצעים כבר היו פתוחים ומדממים וכל מגע בשד כאב, שלא לדבר על הנקה..
לאחר כמה ימים, גם בגלל הכאבים המחמירים אבל בעיקר בגלל שנראה היה שההנקה לא מספיקה לו- (הוא היה יונק שעות ונראה היה שנשאר רעב ולא רגוע) עברתי לשאיבה ובמקביל ניסיתי לשמר את ההנקה (הנקתי לפחות פעמיים-שלוש ביום למרות הכאב), בנוסף הוספנו תמ"ל כי לפעמים השאיבות לא הספיקו. אחרי שראיתי שכל הנקה רק כואבת יותר כי היא מחמירה את הפצעים ולא נראה שיהיה שיפור, החלטתי לעבור רק לשאיבות ולשלב במידת הצורך תמ"ל. למרות ההחלטה, עדיין קשה לי עם זה מאוד.. תמיד חלמתי להניק ואני פוחדת שהתינוק שלי מפספס משהו מזה שהוא לא מקבל את זה וכל פעם כשאני חושבת על זה ממש בא לי לבכות. מצד שני, עם איך שהמצב התנהל לא יכולתי להמשיך- כל היום הייתי רק בפחד מהפעם הבאה שאני עומדת להניק, פוחדת שהוא יתעורר, שיהיה רעב, אפילו כשזה הנקה אחת ביום, אפילו להרים אותו כרגע קשה לי בתנוחה שהוא נוגע באזור החזה בגלל הכאבים.. ואז אולי זה עושה יותר נזק מתועלת לקשר שלנו. אגב, ניסיתי כמובן כל מה שאפשר ביחס לפצעים- גם מפגשים חוזרים עם היועצת הנקה, משחת לנסינו, פטמות נרסיקר, פטמות סיליקון.. שום דבר לא עזר.
זה הסיפור וכמה שאלות-
1. אתם חושבים שיש משהו משמעותי שהתינוק מפספס בשאיבה ביחס להנקה? בהנחה שאני מקפידה על כמות שאיבות מדויקת כדי שכמויות החלב ישתמרו..
2. לגבי כמות שאיבות- זה אחת ל-3 שעות, נכון? מה קורה בלילה? אם הוא קם פעם ב-4 שעות עדיף להיות מתואמת איתו או לשים שעון מעורר בלתי תלוי לפעם ב-3 שעות?
3. לא ממש קשור, אבל מנצלת את ההזדמנות ואת הניסיון שלכן- בעקבות המעבר לבקבוקים, התינוק עלה הרבה במשקל בכמה ימים (בערך 300 בחמישה ימים) ובטיפת חלב אמרו לנו שאנחנו מאכילים אותו יותר מדי (כרגע הוא אוכל 100 או אפילו קצת יותר בכל ארוחה, אחת ל-3 או 4 שעות). העניין הוא שבאמת נראה שזה מה שהוא צריך ואחרת הוא פשוט נשאר רעב (אפשר ממש להבחין אצלו כרגע כשהוא רעב ביחס לכאבי בטן נגיד). לטענתם תינוק במשקל שלו (3200) צריך לאכול לא יותר מ60 או בהכי מקסימום 80 בכל ארוחה, אחרת הקיבה שלו תתרחב ויהיה סיכוי להשמנת יתר וכו'. אז עכשיו המצב הוא שאני כל היום עסוקה בכמויות שהוא אוכל, אני מתחילה מ60, הוא נשאר לא רגוע, אני מורחת אותו כדי לוודא אם הוא רעב ואז מוסיפה 30 ואז בד"כ בסוף זה מגיע לעוד 30 אבל כעבור שעה.. אז כשאני מאכילה אותו אני מרגישה רע שאולי זה יותר מדי אבל כשאני לא מאכילה אני מרגישה שאני מרעיבה אותו. מה עושים?:(
המון תודה!
 

michal@gal

Active member
מנהל
בלי יסורי מצפון

את עושה הכי טוב בשביל הבן שלך. הורות זה הרבה דברים, לא רק מה שהתינוק אוכל.
&nbsp
הנקה ישירה היא יותר קלה מאשר הנקה בשאיבה וחוסכת את כל ההתעסקות בשאיבה ובבקבוקים.
בהנקה ישירה התגובה החיסונית אצל האם למחלות אצל היונק שגורמת להעברת נוגדנים אל היונק היא מהירה יותר, אבל יש העברת נוגדנים גם בהנקה בשאיבה.
&nbsp
מומלץ לשאוב כל 3 שעות. בלילה אפשר להסתפק בשאיבה כל פעם שהיונק מתעורר.
בהמשך, יש נשים שיכולות לשאוב פחות פעמים ביממה ועדיין להוציא כמות מספיקה בשאיבה.
חשוב לדעת מראש שקשה לשמר הנקה בשאיבה בלבד וברוב המקרים הכמויות הולכות ופוחתות. לא תמיד, לא אצל כולן, אבל זו בעייה מוכרת. כדאי כרגע להשקיע מאמץ כדי לראות אם את כן מצליחה לפתור את הבעיות ולהמשיך בהנקה ישירה.
אם היית בקשר עם יועצת הנקה בהתחלה, זה הזמן לפנות אליה שוב.
אם עדיין לא נפגשת עם יועצת הנקה, זה הזמן.
&nbsp
כמות של 100 מ"ל בארוחה אצל תינוק ששוקל 3200 נחשבת לגדולה מדי.
צריך לוודא שההאכלה מהבקבוק היא מספיק איטית.
תוודאי שפיטמת הבקבוק היא רחבה, נוקשה, ועם חריר הקטן ביותר שקיים.
את הבקבוק צריך להחזיק אופקי, כשרק קצה הפיטמה מלא בחלב, ולעשות הפסקות קטנות במהלך האכילה.
 
למעלה