שאלת שאיבה

שאלת שאיבה


הקטנה (כמעט בת חודשיים) אוכלת 120 מ"ל בכל ארוחה (אוכלת חלב שאוב, לא יונקת).
בד"כ אני מגיעה לשאוב כמות כזו ואפילו יותר ב-10 דקות-רבע שעה של שאיבה במשאבה דו צדדית (מדלה פאמפ אין סטייל) . לעיתים קרובות מצליחה למלא למעשה 2 מנות שלמות עבורה ואז מקפיאה.

מידי פעם אני משלימה לקטנה עם סימילאק במיוחד בגלל שלפעמים היא לא מאפשרת לי לשאוב ואז נותנת מנת סימילאק במקום מנת חלב שאוב (לא אוהבת ומשתדלת שלא, אבל קורה).

קורה לי מידי פעם שפתאום לא יוצא לי הרבה ובקושי מגיעה לחצי מהכמות של מנה בכפול מן הזמן שלוקח ברגיל- משהו שמאוד מתסכל אותי וגם לא צפוי. משתדלת לשאוב בשעות קבועות ולא לוותר על שאיבות. משתדלת מאוד לאכול ולשתות מסודר ככל שניתן. היום למשל גם ישנתי יחסית סבבה בלילה, אכלתי ממש טוב ושתיתי המון ולכאורה לא רואה סיבה שלא יהיה שפע חלב וכבר פעמיים בקושי יוצא לי
(עשיתי גם עם הפסקות כשראיתי שלא עובד ולא עזר ממש).

אשמח לכיווני חשיבה וטיפים לגבי השאיבה.

תודה
 
אני לא מקצועית, אבל כן עם נסיון..

גם אני רק שואבת לצערי, כבר כארבעה חודשים.
כתבת שלעיתים את לא מצליחה לשאוב, ראיתי על עצמי שאסור לעקוף על שאיבות בשום אופן, הן ברמה יומית- כלומר להקפיד על שש-שמונה שאיבות ביום, אבל גם ברמה השעתית, כלומר לא לתת לגוף שיעברו מידי הרבה שעות ללא שאיבה, אחרת יש בהחלט הפחתות חלב.
בשביל כל הצטידתי בחזייה תומכת הנקה- כזאת שמאירה את ידי משוחררות ומאפשרת לי אפילו להחזיק התינוק בזמן שאיבה, וגם עברתי לפריי סטייל של מדלה- שהיא ניידת. אבל גם כשאני שואבת בפאמפ אין סטייל (שזאת משאבה מעולה!) אני דואגת מראש למקם התינוק לידי.

כדי לשקם הפחתת חלב, אני עשיתי יומים-שלוש שאיבות כל שעתיים על השעון ( מלבד בלילה) וביום השלישי- התחילו לעלות הכמויות.

בהצלחה לנו
..
רק מי שעובר מצב זה מבין את הקשיים.
 
יש לי את החזיה הזו והיא נהדרת!

אני מאוד משתדלת להקפיד על השאיבות כולל השעות אבל לצערי יש לי תינוקת שדורשת המון ידיים וצורחת בהיסטריה אם לא. בואי נאמר שכבר הגעתי למצב ששכנים שאלו אם הכל בסדר וזה עוד היה אחרי שהחזקתי אותה ישר כשבכתה ככה. אז אומנם אני לא מתרגשת מבכי וכו' והרבה פעמים מה שעושה זה שמה אותה לידי על הספה בזמן ששואבת ומדברת/שרה אליה אבל לא תמיד עוזר וכן זה מתפספס לפעמים.
&nbsp
תודה על הטיפים
 

michal@gal

Active member
מנהל
מחשבות נוספות לגבי שאיבה

שאיבה של עד 15 דקות היא אורך מצויין של שאיבה.
אם לא יוצאת כמות מספיקה, אל תאריכי את זמן השאיבה אלא קחי הפסקה של לפחות שעה. עדיף שתי שאיבות קצרות על פני שאיבה אחת ארוכה. כשאת רואה שהזרם נחלש מאד והגעת כבר ל-15 דקות תפסיקי.
&nbsp
כדאי לשאוב ליד היונקת, או לפחות עם תמונה של היונקת מולך. זה עוזר לרפלקס שחרור החלב להגיע.
&nbsp
להגברת כמויות חלב - שיטת power pumping, שואבים 5-10 דקות, פעם בשעה, גם אם לא יוצא שום דבר. לא יותר זמן, לא יותר צפוף.
&nbsp
תוודאי שאתם משתמשים בבקבוק עם זרימה מספיק איטית, ותשארו עם אותה פיטמה לכל אורך התקופה שבה היא מקבלת בעיקר חלב שאוב. קצב ההאכלה צריך להיות איטי עם הפסקות "לנשימה" מדי פעם. הכמות לארוחה לא צריכה לעלות על כמות של 150-180 מ"ל גם בגילאים הגדולים יותר. זה בניגוד לתינוקות שמוזנים בתמ"ל בלבד, ואז הכמויות ממשיכות לעלות.
 
תודה על הטיפים


מה לעשות אם שואבת לה עבור ההאכלה הבאה וזמן ההאכלה הגיע ואין מספיק?
&nbsp
מה שאני עושה זה שאם זה משהו שקרוב ל-4oz שזו המנה הקבועה שהיא אוכלת בזמן אחרון- אני נותנת לה ואם פחות -נותנת סימילאק כי מניסיון אם היא אוכלת מתחת לכמות שהיא זקוקה לה- היא מאוד לא רגועה גם כשהיא אוכלת עוד.
 

michal@gal

Active member
מנהל
תנסי להוסיף שאיבה

מעבר לשאיבות הקיימות, כדי להתחיל להכין סטוק במקרר/קפוא, ואז תמיד תהיה לך אפשרות להשלים אם לא שאבת מספיק.
&nbsp
&nbsp
 
בקושי את השאיבות הנוכחיות אני מצליחה לעשות


אני כן מנסה תמיד לשאוב מעבר ושומרת את זה.
 
ירד לי האסימון לגבי משהו...


הבעל נוסע בקרוב לכמה ימים ואשאר איתה לבד וזה מלחיץ אותי (פחות הלהישאר איתה לבד כי רגילה לזה, אלא זה שאהיה איתה 24/7 בלי אוויר וגם ככה אני במצב צבירה מעולף...) וזה לדעתי מה שמשפיע על החלב כי מהרגע שהבנתי שמדובר ביותר מיומיים כמו שחשבתי בהתחלה- התדלדלות התחילה...
 

michal@gal

Active member
מנהל
תנסי להשיג לעצמך עזרה לימים שלא יהיה

גם אם זה יהיה רק שעתיים ביום. את יכולה להזמין חברה שתהיה איתך, או אפילו נערה בת עשרה שתשלמי לה עבור בייביסיטר.
&nbsp
זה יעזור לך להתאוורר בתקופה שהוא לא נמצא ואני מקווה שיעזור לך להרגע כך שהכמויות יעלו.
 
זה מדהים

אף פעם לא האמנתי בכך שמתח וכדו משפיל עח תפוקה.
עד לפעם זאת שאני שואבת לצערי, ובפרוש מתח זה אחד הדברים שמפחית כמויות. החלב פשוט לא משתחרר בזמן לחץ.

ועוד דבר, אם אפשר לשאול למה את שואבת?
 
הקשר בין הגוף לנפש מאוד חזק, במיוחד אצלי...

אני שואבת כי ההנקה לא הצליחה וניסיתי כל מיני דברים כולל התייעצות ועזרה מיועצת הנקה עד שראיתי שזה גורם לי למתח מאוד גדול והחלטתי שעדיף למען הבריאות שלי ושל הקטנה שאפסיק עם זה. תקופה מסוימת המשכתי להציע לפני כל בקבוק שאוב- נדיר שהסכימה וגם אז הייתה עצבנית והכאיבה מאוד ובסוף שחררתי לגמרי ומאז אומנם לא פשוט עם השאיבות אבל נעים יותר ופחות בלחץ סביב זה.
&nbsp
מעדיפה לתת חלב אם-הדרך כבר פחות חשובה בעיני.
 
למעלה