סיפור ההנקה העצוב שלי.. הלוואי שתגידו שיש תקווה

סיפור ההנקה העצוב שלי.. הלוואי שתגידו שיש תקווה

בוקר אור לכולן
וחבל שלא הכרתי את הפורום הנפלא הזה לפני הלידה..
ילדתי את ילדי המתוק לפני קצת יותר מ3 חודשים בלידה מדהימה בלי שום התערבות לא רצויה (אמנם אחרי 5 ימי צירים בלי לישון יותר משעה שעתיים אבל העיקר שהכל עבר בשלום). הייתי ככ במחשבות על ההריון והלידה שלא חשבתי על ההנקה ועל כך שיתכן ויהיו בעיות.. הנקה נראתה לי הדבר הכי מדהים וטבעי שיש וחשבתי שאניק את התינוקי באהבה ובקלות
כבר בחדר לידה הנקתי אותו והייתי בטוחה שהכל טוב.. רק לא ידעתי 2 דברים חשובים:
שהתינוק צריך לתפוס את העטרה ולא רק את הפטמה ושצריך להניק לפי דרישה וזה נורמלי להניק כל שעתיים ...
ביום למחרת המתוק הקטן רצה כל הזמן להיות עליי והיו אצלנו משפחה שהפריעה והתחילו לכאוב לי מאוד הפטמות וראיתי שהן פצועות. הוא בכה המון וכל היום הרגשתי שמשהו לא טוב. היינו באפס הפרדה ולכן לא ממש התייחסו אלינו ולא קיבלתי עזרה כמעט כלל. ביקשתי מבעלי שיחפש את היועצת הנקה ואמרו לו שהיא לא נמצאת היום .. כך מצאתי את עצמי לבד עם תינוק בן יום וניסיתי להניק ובסוף ב2 בלילה שהייתי כבר גמורה אחרי כמעט שבוע ללא שינה מהצירים וכאב לי הגוף מהתפרים איכשהו האחיות הצליחו לשכנע אותי לתת לו מטרנה.. הוא נרגע נרדם ואני הלכתי לישון עם לב כבד
בבוקר היה יום שישי והחליטו לשחרר אותנו כי היה עומס במחלקת יולדות ולי היתה לידה רגילה. נכנסתי פעם ראשונה לחדר הנקה וביקשתי עזרה. הראו לי טכניקה להצמדה שכמובן לא הצלחתי לשחזר בבית ואמרו לא להניק יותר מרבע שעה מכל צד .. הגענו לשבת בבית זוג צעיר עם תינוק בן יומיים היתה סערה גשמים ורוחות בחוץ ואני התחלתי לדאוג.. כל השבת התינוק היה לא רגוע , חברה שבאה לבקר שוב אמרה לי בערב שבת לתת לו מטרנה - שרק יישן לילה.. והייתי ככ בחרדה שהוא רעב אז נתתי לו שוב בקבוק.
הוא ישן המון והייתי מניקה בצורה לא ברורה ומנתקת אותו כי הוא היה נרדם על השד. ביום החמישי שמנו לב שהוא לא עשה קקי כלל וחלק מהטיטולים היו יבשים. ממש נבהלנו והתקשרתי ליועצת הנקה שהלחיצה אותי אמרה לי לתת לו מיד מטרנה מבקבוק כל 3 שעות ולשאוב במקביל ובנוסף לנסוע מיד לשילב ולקנות משאבת סווינג.. בעלי נסע לשילב קנה את המשאבה ב850 שח !ושאבתי.. היא לא הסבירה לי שזו לא משאבה שמעודדת ייצור חלב ואני לא ידעתי כלום על משאבות. לאחר 24 שעות הרגשתי עצב רב וגעגוע לילד שלי וחזרתי להניק . חברה סיפרה לי על קרובת משפחה של שהיא יועצת הנקה שכדאי לדבר איתה שאמרה לי להניק כל שעה וחצי ולתת בקבוק עם 30 מ״ל מטרנה אחרי כל הנקה ולא לשאוב כלל. פגשה אותי רק אחרי כמה ימים ותיקנה כמה דברים וזהו. אני והתינוקי היינו גמורים כל הזמן ניסיתי להניק כמו שעון כל שעה וחצי כל שעה וחצי.. והמסכן הקטן היה מאוד עייף וחלש אמרתי לה שזה לא נראה לי אבל היא רק אמרה לי להעיר אותו להפשיט אותו וכו׳.. הוא היה ככ מותש שהיה ישן ל7-8 שעות רצוף בלילה- תינוק בן שבוע וחצי!
שוב הרגשתי שמשהו לא בסדר אבל הרי היועצת הנקה אמרה..
 
המשך הסיפור

לאחר 3 שבועות עדיין לא חזר למשקל הלידה שלו חטפתי על הראש מטיפת חלב ואמרו שאני אפסיק להניק שאין לי חלב ובאמת נתתי למתוק רק מטרנה למשך יומיים בערך.
אחרי יומיים התחילו כאבי תופת בשד שמאל ולא יצא לי חלב ממנו כלל.. חששתי שיש לי דלקת נסענו בלילה למיוןמכשאני מקופלת מכאבים אבל שם אמרו איןלך חום אין לך דלקת. ם לקחתי אדוויל ויום למחרת בשישי הרגשתי כאבים גם בשד ימין. שוב הגיעה שבת והמצב החמיר הרגשתי כאבי תופת בשני הצדדים ולא יצא חלב כלל. ביום ראשון הייתי אצל רופאת נשים שאמרה שבוודאות זו דלקת. השד הי גדוש אדום וקשה כמו סלע בשני הצדדים. במשך כמה ימים לקחתי אנטיביוטיקה עשיתי עיסויים שמתי קומפרסים נשכתי את הלשון וניסיתי להניק אך התינוק לא הסכים .. הייתי גמורה נפשית ופיזית הקאתי שלשלתי מה לא.. והסתימות לא נפתחו. בסוף שמתי כרוב כי זה היה בלתי נסבל והייתי איתו איזה יומיים עד שסופסוף הגודש נעלם. והחלב איתו..
התינוק המיוחד שלי הסכים למרות הכל להיות על השד קצת וככה לאט לאט ניסיתי לחדש את החלב והנקתי אותו לכמה דקות לפני כל בקבוק..
בנוסף לכל הצרות גילינו שהתינוקי שלנו לא מצליח לעכל אף תמל הוא המשיך לבכות מבוקר עד ערב לא ישן בכלל וגם שהיה נרדם היה בוכה ומתעוות מתוך שינה. הרגשתי שאני חיה בתוך סיוט.. בסוף הרופא אמר שהוא כנראה אלרגי לחלב פרה ונתן לנו מרשם לנוטרימיגן פורמולה מפורקת. סופסוף תינוקי נרגע והתחיל לחייך. לא תמו הצרות כי הטעם של הפורמולה די דוחה אז כל האכלה היא תהליך לא קל וזה מתיש...
רק בגיל חודשיים הגעתי לד״ר ליבוביץ המדהימה שבזכותה פעם ראשונה הצלחתי להצמיד את התינוק שלי בקלות ובנוחות ולא כאב לי בהנקה.. בעצתה לקחתי חילבה ועשיתי בנוסף גם שאיבות אבל כמות החלב עדיין קטנה- יוצא לי 20 בערך בשאיבה כל 3-4 שעות ובבוקר אחרי לילה היה יוצא 50..
בגלל הדלקת קרה מצב מוזר ששד ימין מוציא כמעט את כל החלב ומימין בקושי יוצא- גם בהקה וגם בשאיבה. (לפני הדלקת דווקא שד שמאל היה זה שמשפריץ ושד ימין היה צולע)
מגיל חודש ועד היום הילד שלי חי על נוטרימיגן ואני מניקה קצת לפני חלק מהבקבוקים כי לא תמיד יש חלב ושאין הוא לא מוכן
אני מאוד עצובה מהמצב כמובן. הייתי מאכילה את הילד האהוב שלי שרה לו את אינני בוכה אף פעם והדמעות זלגו מעצמן.. (גם עכשיו). הכי כואב וחסר לי הקשר המיוחד שיש בהנקה שאין לנו אותו וגם כי הילד שלי אוהב לינוק ומוכן גם היום .
בתחילת השבוע קיבלתי פעם ראשונה מחזור ואני מרגישה שהחלב עוד מעט יעלם..
קראתי הרבה בחודש האחרון והבנתי שיש אפשרות של לקחת מוטיליום
שלחתי לפני כמה ימים מייל לד״ר ג׳ק ניומן והוא המליץ על נטילה של 3x3 ביום .. נשמע לי קצת הרבה.. אבל הוא לא בעד שאיבות ומצד שני אני מניקה ממש מעט אז איך יווצר גירוי טוב?
אשמח לשמוע אם למישהי היה ניסיון עם מקרה כזה או עם מוטיליום
אני ככ רוצה להניק את התינוק שלי..
מקווה שלמישהי יהיה רעיון או עצה טובה
שיהיה יום טוב
 

michal@gal

Active member
מנהל
סיפור לא קל

חבל שהייתה לך התחלה לא טובה של ההנקה.
כאבי התופת שהיו לך כשהפסקת להניק באופן פתאומי הם אינדיקציה ברורה לכך שכן היה לך חלב, אחרת לא היה נוצר גודש ודלקת.
&nbsp
ד"ר ליבוביץ' היא אכן מדהימה ויכולה לעזור לך כך שההנקה לא תסתיים כל כך מהר. גם אם לא תגיעי להנקה מלאה, עדיין יכולה להיות הנקה חלקית.
כדאי להמשיך להיות איתה בקשר. היא תוכל ללוות אותך בתהליך של הגברת כמויות חלב.
את יכולה להתייעץ איתה לגבי נטילת מוטיליום.
&nbsp
חזרת המחזור לא אומרת שהחלב יעלם. אפשר להמשיך להניק גם כשמקבלים מחזור.
&nbsp
כמות מוטיליום של 3X3 היא כמות הגיונית לצורך של שיפור כמויות החלב.
יש הרבה נסיון כאן בפורום של נשים שהגבירו את כמויות החלב בעזרת מוטיליום.
חשוב לדעת שכמות החלב תעלה רק אם בנוסף לנטילת הכדורים גם תניקי/תשאבי הרבה. אם לא תגבירי את הגירוי לשד, הכמויות לא יעלו.
&nbsp
את אמא מדהימה שרוצה את הטוב ביותר עבור התינוק שלך. יווצר ביניכם קשר מיוחד בלי קשר למה שהוא אוכל
.
&nbsp
 

hatalya

New member
באמת קצת עצוב.. אבל נראה לי שיש תקווה

אני לא ממש יודעת לעזור, כי אני אם טרייה (חצי שנה), אבל רק כמה דברים. 1. דברי רק עם יועצות הנקה מוסמכות - כתבי בגוגל יועצת הנקה מוסמכת, יש די הרבה טובות וזמינות, אם שוב תצטרכי.. למרות שהד״ר שכתבת עליה נשמעת מעולה. (מי שעזרו לך בהתחלה הן לא יועצות הנקה.) 2. יש הרבה קבוצות פייסבוק שנותנות תמיכה וירטואלית ועידוד, חפשי בפייס. יש את פורום הנקה וקבוצת הפייס של ליגת לה לצ׳ה. 3. מדריכות ליגת לה לצ׳ה עושות מפגשים ברחבי הארץ, תבדקי איפה יש באזור שלך, כיף להיפגש עם נשים שהשיחה העיקרית היא הנקה ותמיכה. לא תאמיני כמה תמיכה יכולה לעזור בהנקה. 4. תעשי עם התינוקי הרבה הרבה סקין טו סקין. כמה שיותר, מבחינתך כל היום. גיליתי שסקין טו סקין זה הפתרון להכל:) את יכולה להשתמש במנשא עיטוף, להוריד לו ולך חולצה ולהסתובב בבית בכיף, תהני מזה :) וזהו, לא מכירה את הכדורים ואת כל הדברים שאת צריכה לעשות, אבל שיהיה לך המון בהצלחה!
 
תודה רבה על התגובה! והעידוד..
- שאלה לגבי מוטיליום..

אמא של בעלי היא רופאה והיא אמרה שהמינון למוטיליום 3x3 הוא גבוה ולא בריא
ד״ר ליבוביץ לא ממליצה כיום על מוטיליום כלל..! היא הסכימה לרשום לי מוטליום לשבועיים וזהו. היא אמרה שיש מחקרים שהכדור גורם להפרעה בקצב לב ..
הבנתי שהמינון היחיד שאפשרי הוא 3 כדורים ליום וזהו לתקופה מוגבלת של 10 ימים שבועיים. השאלה האם זה נכון להכנס לזה אם זה יגביר לי את החלב לשבועיים וזהו? הבנתי שההגברה נוצרת כל עוד נוטלים את התרופה לפחות לתקופה של כמה חודשים אז מה ייתן שאקח אותה רק לשבועיים?
 

חלבM

New member
לגבי המוטיליום

אני נוטלת את התרופה כבר חודשיים. ממה שקראתי, הפרעות בקצב לב נרשמו בקבוצת סיכון של בני 60+, ולא סביר שזהו גילך.
זה לא שאני ממליצה על התרופה, אבל כדאי לדעתי לשאול להפנות את השאלה לניומן.
 

michal@gal

Active member
מנהל
הגברת החלב תעודד את היונק לינוק יותר

גם אם תקחי את הכדורים לתקופה קצרה, אם במשך שבועיים יהיו כמויות חלב גבוהות, יש סיכוי שהוא יתרגל יותר להנקה ואז היניקה המוגברת שלו תעודד את ייצור החלב גם ללא הכדורים.
&nbsp
 
למעלה