שיתוף ושאלה
- קצת ארוך

שיתוף ושאלה
- קצת ארוך


היי לכולן!

בשעה טובה הפכתי להיות אמא ביום חמישי שעבר, מוקדם מעט מן הצפוי. הילדונת נולדה שבועיים לפני הניתוח הקיסרי המתוכנן לאחר שנמצאה בעיה ברחם שיכלה
להוות סיכון לי ולה. באתי לבדיקה שגרתית ויצאתי עם תינוקת


בהתחלה מן הסתם לא ידעתי אם מה שעושה נכון או לא- אבל הרגיש לי נכון וכן ראיתי שיוצא הקולסטרום אבל אחרי יומיים התברר שהילדה ירדה במשקל די הרבה יותר ממה שבד"כ קורה והרופא ילדים היה מודאג.חשוב לציין שהילדה תפסה את הפטמה אבל התעייפה מאוד מהר ולרוב השתמשה בציצי שלה על תקן כרית לא משנה כמה ניסיתי לעורר אותה.

הגיעו אליי למיטה בביה"ח בארבע לפנות בוקר ואמרו לי שהילדונת ירדה הרבה וצריך לשאוב חלב כדי לראות כמה חלב יש לי להציע לה כי כנראה מה שנתתי לא הספיק לה. הביאו מכונת מדלה של בית חולים (לי גם יש מדלה פאמפ אין סטייל והם לא הסכימו שאעשה עם שלי ושיסבירו לי כדי לא לקחת אחריות על זה) ומסתבר שהפעילו על רמה מאוד גבוהה מה שמאוד כאב לי ברמה שצרחתי (ואני מהשקטות ועם כוח סבל די גדול). אחרי זה ראו שלא יוצא לי הרבה חלב (מעניין למה... 4 בבוקר, פורצים לי לחדר בביה"ח יום וחצי אחרי ניתוח קיסרי ואומרים לי שהבת שלי ירדה במשקל בגללי) והתעקשו שכדאי שנתחיל לתת לה תמ"ל. מן הסתם לא רצינו שהילדה תמשיך לרדת ואני שוכנעתי שאין לי חלב והסכמתי לסימילאק.

יצאנו מבית החולים והייתי נחושה כן לנסות והצעתי לה תמיד לינוק לפני שהבאתי בקבוק אבל לא עבד- היא לא הסכימה ואפילו בכתה בכי "נעלב" שאני בכלל מציעה. הייתי מאוד מתוסכלת אבל כשהגענו הבייתה החלטתי כן לתת צ'אנס לחלב אם שלי ולהאמין בגוף שלי ובמה שיכול לייצר והתחלתי לשאוב עם המשאבה שלי. בהתחלה בגלל שכמה ימים רצוף לא נגעה כמעט בשד שלי הוא ממש התפוצץ מרוב חלב ויצא ששאבתי הרבה. אחרי זה הכמויות ירדו כי לא שאבתי בצורה מסודרת.

הלכתי היום לחנות מיוחדת של מוצרים להנקה שיש באיזור מגוריי ושם קניתי חזייה מיוחדת שמחזיקה את המפמפמים של המשאבה וככה לא צריך להחזיק והידיים חופשיות וגם קניתי פטמות סיליקון לנסות בהמלצת מדריכת הנקה שייעצה לי בחנות וזה עבד:

הילדה ינקה ממני עם הפטמה של הסיליקון ולבשתי גם את החזיה המיוחדת כדי לייצב את החזה עבורי ולהקל עליה וזה ממש עזר והוציא יותר חלב. במקביל שאבתי בצד השני תוך כדי שהיא ינקה וככה מילאתי בקבוק שלם במקביל להאכלה שלה ואחרי זה היא אכלה את זה כהשלמה.
וגם- כששאבתי לפני זה עם החזיה זה הביא ל-2.5 מ"ל בכל מבחנה תוך פחות מחצי שעה שברגיל זה היה מביא ל-1-1.5 מ"ל.

אני כל כך מאושרת שהיא הסכימה לינוק ממני ומקווה שמכאן הדרך תלך בצורה חלקה!

הבעל מאוד מתקשה להבין למה חשוב לי שהיא תינק ממני ולא רק תשתה מהבקבוק את חלב האם ואני לא ממש יודעת איך להסביר לו. יש לכן רעיונות?
 

michal@gal

Active member
מנהל
שמחה שאת מצטרפת אלינו

הסיפור בבית החולים ממש מעצבן.
חשבתי שבבתי חולים בארה"ב יש התייחסות יותר נכונה להנקה ומסתבר שטעיתי.
יום וחצי אחרי לידה, בטח אחרי לידה מוקדמת בקיסרי, הגוף עוד לא מייצר מספיק חלב כדי שאפשר יהיה לשאוב אותו במשאבה. מקסימום אפשר לסחוט ידנית לכפית.

החלב מתחיל להגיע 3-5 ימים אחרי הלידה, שזה השלב שהתחלת להרגיש גודש.

כדי לייצב את כמויות החלב נסי להקפיד על 8 הנקות/שאיבות ביום, כולל בלילה.

אני שמחה שהיא מוכנה לינוק עם פטמת סיליקון. אפשר להניק איתן לאורך זמן, אבל זה קצת שעבוד לזכור לקחת איתך אותן לכל מקום. אם תצליחי ללמד אותה לינוק בלעדיהן יהיה נוח יותר.

למרות החוויה הלא טובה בבית החולים (אני מוכנה לחתום לך שמי שיעצו לך שם לא היו יועצות הנקה מוסמכות) אני מציעה בכל זאת להפגש עם יועצת הנקה מוסמכת/מומלצת. אולי זו שהדריכה את הפגישה הכנה להנקה? יעוץ הנקה טוב, כמה שיותר מוקדם, יעזור לך להעלות את ההנקה על דרך המלך.

ברור שעדיף הנקה ישירה על פני בקבוק.
שאיבה ואז מתן בקבוק לוקח זמן כפול מאשר הנקה ישירה.
קשה מאד לשמור על כמות חלב מספיקה בשאיבה בלבד. ברוב המקרים הכמויות יורדות עם הזמן.
בהנקה ישירה כשיוצאים מהבית עם היונקת לא צריך הכנות מיוחדות חוץ מאשר תיק עם חיתולים. האוכל איתך, בכמות מספיקה ובטמפרטורה אידיאלית. אם שואבים (וגם אם נותנים פורמולה ) ההתארגנות לאוכל כשיוצאים מהבית יותר מסובכת.
בהנקה ישירה לא צריך לרחוץ ולחטא בקבוקים.
בהנקה ישירה בלילה את יכולה לקחת את היונקת אלייך למיטה ולהמשיך לנמנם כשהיא יונקת.

אני חושבת שבכמויות התבלבלת בין מ"ל לאונז. כל אונז זה 30 מ"ל
 
תודה יקירה!


לצערי אחת מאלה שהיו בביה"ח היא כן מוסמכת. דיברתי עם האחראית על יועצות ההנקה בביה"ח והיא לקחה את זה מאוד בחומרה ואמרה שתבהיר שזו לא הדרך הנכונה להתנהל.
&nbsp
בגדול הילדה אוכלת 3 אונז= 90 מ"ל, התחלנו ב-2 (60 מ"ל) והיא התקדמה הלאה.
&nbsp
אתמול ממש היה שיפור בזכות הפיטמה-הילדה מוכנה להתקרב אליי לציצי ולא כדי לישון-זה כבר הישג

&nbsp
מקווה שימשיך ככה-כמובן אעדכן!
 
ועוד שאלה- לגבי פיטמת הסיליקון


הבוקר הלך פחות טוב איתה- היא כל הזמן קפצה באמצע ההאכלה והילדונת שלי איבדה סבלנות די מהר ובשלב מסוים התחילה לשחק עם הפטמה תוך כדי מה שעוד יותר גרם לפיטמה להתהפך ולקפוץ עליה
.
&nbsp
מה הדרך הטובה ביותר לגרום לפטמת סיליקון "להידבק" לציצי? הרי מדובר בואקום ובד"כ אחרי זמן האכלה מסוים זה פשוט נדבק אבל יש את הקטע בהתחלה שזה לא מצליח להידבק וזה שלב מאוד קריטי עם הצוציקית שלא ממש מלאה בסבלנות.
&nbsp
כמו כן- איך מנקים את הפיטמה? לא היה הוראות- ניקיתי בסבון ובמים אבל לא הייתי בטוחה אם אפשר לעשות לזה סטרליזציה. בכל מקרה עוד הוזמנו למידה וזו תיהרס מהר

&nbsp
תודה לעונות
 
סבון ומים ואחר כך 5 דקות במים רותחים

לגבי ההצמדה אולי למומחיות יהיו טיפים טובים יותר...

אני בהתחלה מחזיקה עם האצבעות את השוליים, אבל התינוקת שלי כבר גדולה יותר אז זה בטח קל יותר...
 
זהו לא הייתי בטוחה לגבי ההרתחה

מעכשיו גם ארתיח- שטפתי עד כה רק בסבון ומים. מצד שני השתמשתי בזה רק פעמיים בנתיים אז זה לא נוראי. תודה!
 

michal@gal

Active member
מנהל
התחלת האכלה עם פטמת סיליקון

אני הייתי מחזיקה את הפיטמה צמודה לשד בשניות הראשונות של ההנקה, עד שהפיטמה הייתה נצמדת.
לקח קצת זמן עד שזה נעשה אוטומטי וזריז.
&nbsp
אחרי שהיא יונקת כמה דקות עם הפיטמה, נסי להוריד את הפיטמה ולתת לה לינוק ישיר.
בתקווה שהיא תתרגל לעניין ותסכים לינוק ישירות.
 
ניסיתי להוריד והיא ממש התעצבנה עליי


אבל היום קרה משהו מדהים!
תכננתי כדי להקל על עצמי לתת לה חלב שאוב בלילה ולא להתעסק יותר מידי עם להציע לה ציצי וכו' (לא טוב כי חשוב להיות עקביים, אבל אני פשוט גמורה מעייפות ופוחדת להירדם איתה ככה).
היא ממש זרקה את הבקבוק והתקרבה אליי לציצי (אולי בגלל הריח של החלב כי שאבתי קצת לפני שאכלה כדי להקל על הגודש) וניסתה לתפוס את הציצי- לא הלך לה אז מהר תוך כדי שהיא מנסה רצתי להביא את הפטמת סיליקון והיא ינקה במשך רבע שעה בצד אחד ועוד חמש דקות בצד השני וגם אכלה את הבקבוק השאוב אחרי כמה זמן.
&nbsp
ממש הייתי מאושרת- זו התפתחות מדהימה בעיני שהיא מעדיפה את ההנקה על פני הבקבוק ועכשיו כמובן שאתמיד יותר בלהציע לה הנקה לפני שנותנת בקבוק שאוב.
&nbsp
אגב, הסתכלתי על הרשימות שלנו לגבי מה אכלה וכו' וראיתי שכל היום אתמול לא נתנו לה סימיליאק (לא שזה נוראי בעיני לתת, אבל מעדיפה חלב שאוב/הנקה)- גאה בעצמי! זה לא היה פשוט עם כל השאיבות והנסיונות להניק.
 

michal@gal

Active member
מנהל
מעולה

אם הגעת למצב שבו כבר אין צורך בתוספת סימילאק, זה סימן שהגוף שלך מייצר מספיק חלב בשבילה.
עכשיו את יכולה לנסות לעשות את הקפיצה ולוותר על הבקבוק לחלוטין.
אם היא רעבה אחרי שינקה משני הצדדים, תמשיכי להציע לה לינוק, צד שלישי ורביעי עד שתשבע.
יש מספיק חלב, היא רק צריכה להתרגל שצריך להתאמץ קצת כדי לינוק עד שובע ולא לחכות לבקבוק בסוף.
 

hatalya

New member
ממליצה לך להזמין יועצת מוסמכת הביתה

יועצת הנקה מוסמכת של הארגון העולמי. לי היא הצילה את ההנקה ואני מניקה כבר חצי שנה! גם אני התחלתי עם פטמת סיליקון, הצלחתי להיפטר מהן רק בגיל שלושה חודשים. לתת חלב שאוב זו עבודה כפולה, כל הכבוד לך שאת ממשיכה ומקפידה. אבל הכי כדאי נוח וזמין לתת ציצי. אז אל תדאגי כרגע לעיניין פטמת הסיליקון, תמשיכי עם הפטמה. יותר טוב להניק עם פומה מאשר לתת בקבוק. במקרה הכי גרוע היא תמיד לינק עם פטמה.. אני חשבתי שפטמת הסיליקון תמשיך איתנו לנצח, אבל הנה התינוקת שלי הפתיעה אותי והצליחה להשתחרר ממנה בגיל שלושה חודשים. דרך אגב אני שאלתי שלוש יועצות מוסמכות שונות לגבי הפטמה. כולן אמרו שכמובן זה פחות אידאלי, אבל אין עם זה שום בעיה. בהצלחה!
 

giraffelle

New member
עד כמה שזכור לי, עוזר להרטיב קצת את פטמת הסיליקון לפני ההצמד

 
כן, זה מה שמנסה לעשות


הבעיה שהיא גם נוגעת בזה תוך כדי ואז זה קופץ עליה

זה מצחיק במיוחד שזה מרגיז אותה והיא מתעצבנת בצורה חמודה כל כך
.
 
לא פשוט בכלל

רוצה לחזק אותך על ההתמדה... אני בנסיבות דיי רגילות מוצאת שההנקה היא אתגר של ממש ולוקח זמן עד שמגיעים למצב שהיא דבר טבעי וזורם (אני עוד לא שם) אז בנסיבות שלך זה ממש ממש ראוי להערכה... מקווה שכל העבודה הקשה תשתלם ותגיעי למצב שאת חפצה בו :)

לגבי השאלה על ההסבר לבעלך זה משהו שממש קשה להסביר נראה לי... אני חובת שזה יותר רגש מעניין רציונלי...
אני בעצמי לא מבינה למה כשאני לפעמים משתמשת בפטמת סיליקון זה מבאס אותי מאשר פשוט (וזה לא בגלל שצריך לשטוף אותה).

יש דברים שפשוט מרגישים ולא בטוח שיש להם הסבר ברמת המילים.
 
תודה


האמת שכזו אני- חדורת מטרה ולא מוותרת לעצמי בקלות בדברים שממש חשובים לי- ככה שרדתי טיפולי פוריות לאורך השנים
. בעלי קורא לזה עקשנות, אני קוראת לזה דבקות במטרה

&nbsp
בנתיים היא מסכימה להתקרב אליי, היום הפטמה עשתה קצת בעיות ולא נתפסה וזה קפץ עליה כל פעם ואז התחילה לשחק עם זה אז היא איבדה סבלנות בשלב מסוים ולא רצתה. בעלי נתן לה סימיליאק כי היא ממש צרחה ולא היה זמן לחמם בקבוק מהבקבוקים השאובים מאתמול ואני ישר ניצלתי את המומנטום כי יצא לי מלא חלב ושאבתי. אחרי שאכלה את הסימילאק הייתה עדיין לא רגועה, אז בעלי נתן לה קצת מהחלב ששאבתי וזה הרגיע אותה.
 
לגבי התשובה על חשיבות ההנקה

אני חושבת שקשה לו להבין כי זה משהו שרק נשים יכולות לעשות ובאיזשהו מקום נוח לו שאני שואבת כי ככה הוא יכול להשתתף בהאכלה (סה"כ המטרה היא להפחית עד להוריד את הסימילאק לגמרי).
אין ספק שזה עניין רגשי ולא רציונאלי.
 

giraffelle

New member
גם רגשי זה רציונלי


רציונלי במובן של "יש לזה הסבר הגיוני וזה לא רק שגעונות פרטיים שלי".
בשביל התינוק הנקה היא לא רק אוכל אלא גם צורך רגשי.

חוצמזה יש גם יתרונות להנקה ישירה מעבר לצד הרגשי, כמו תרומה להתפתחות טובה יותר של שרירי הפה של התינוק (מה שמשפיע על האכילה והדיבור בהמשך), ותרומה למערכת החיסונית של התינוק (חלק מהרכיבים החיים בחלב נהרסים כשהוא לא נאכל מיד, ואם אני זוכרת נכון, יש גם התאמה טובה יותר של הנוגדנים לצרכים של התינוק אם הוא יונק ישירות ומדביק את האמא).
 
נפלא


אני הכי אוהבת שתוך כדי שהיא יונקת/שותה מהבקבוק היא תמיד מחפשת את היד שלי ותופסת אותה או מלטפת אותי תוך כדי- אלה הם רגעים קסומים ומיוחדים.
 

giraffelle

New member
חכי שהיא תיצור קשר עין


תינוק שמסתכל עליך ומחייך תוך כדי שהוא יונק זה אחד ה-דברים...
 
למעלה