שילוב הנקה ותמ"ל

הייבי

New member
שילוב הנקה ותמ"ל

הגור בן חודש ועולה כ-80 גרם בשבוע בהנקה מלאה. יונק כל שעתיים-שלוש. ולאחר מכן נרדם רגוע. נותן 8 חיתולים רטובים ביום וקקי פעם בכמה ימים המשמעות שעוד לא חזר למשקל לידה וירד מאוד באחוזונים. הרופאת ילדים שלנו וטיפת חלב התחילו להילחץ מאוד וביקשו שנוסיף תמ"ל. אני יודעת שהדרך לשלב היא להניק ואח"כ להשלים עם בקבוק. זה אומר שעל כל 40-60 דקות הנקה אני צריכה להוסיף 20 דקות בקבוק. מכיוון שהוא לא לבד וגם אח שלו דורש תשומת לב, רציתי לדעת אם יש דרכים יותר חסכוניות בזמן לשלב תמ"ל. האם אפשר במקום אחרי כל ארוחה, פשוט להחליף חלק מהארוחות בבקבוק. נניח את ההנקה של הצהריים ושל אחרי צהריים להחליף ולהישאר עם הנקה בלבד בלילה ובבוקר, או שבגלל שזה לא יגדיל את הארוחות זה לא ישיג עליה מצופה במשקל? יצא קצת ארוך.. תודה למי ששרדה עד כאן
 

michal@gal

Active member
מנהל
מה שרשמת הוא לא הדרך הנכונה לשלב

אם צריך לשלב, מחליפים ארוחה שלמה בתמ"ל וביתר הארוחות מניקים בלבד, אחרת היונק יתרגל לחכות לבקבוק בסוף כל הנקה ובהדרגה יפסיק לינוק.
מומלץ שאת הבקבוק יתן מישהו אחר כשאת לא בסביבה.
&nbsp
כדאי שתפגשו עם יועצת הנקה כדי לראות מה עוד אפשר לעשות כדי לשפר את המצב. את מתארת הנקות מאד ארוכות. אולי ההנקה לא מספיק יעילה מה שגורם להנקות ארוכות ועלייה איטית במשקל. יועצת הנקה תוכל לתת יעוץ גם לגבי האפשרות להשתמש ב sns, שמתגבר ע"י תמ"ל בעזרת צינורית שמחוברת לבקבוק תוך כדי הנקה. זה קצת מסרבל את ההנקה אבל יחסוך את השימוש בבקבוק.
&nbsp
בנוסף, כדאי לבקש מרופא הילדים לעשות בירור רפואי, בדיקת דם ובדיקת שתן. אולי יש בעיה רפואית שעוצרת את העליה במשקל. לפעמים דלקת שתן סמויה גורמת לעליה איטית במשקל.
 

הייבי

New member
תודה על התשובה

אני שמחה לשמוע שאפשר להחליף ארוחה בודדת במקום להוסיף אחרי כל ארוחה. הדרך של הוספת בקבוק בסוף כל ארוחה הומלצה לנו על ידי מספר יועצות הנקה אצל הגדול שלי ואכן בדרך זו הנקתי 7 חודשים. אותה המלצה קיבלתי עכשיו גם מאחות טיפת חלב ורופא ילדים. לגבי בדיקת דם- עשינו השבוע בדיקות דם בלי קשר להנקה ויצא תקין בכל המדדים כך שאני מניחה שזה לא הכיוון שלנו.
 

michal@gal

Active member
מנהל
להוסיף בקבוק אחרי כל ארוחה זה מסורבל

ומגביר את החשש להעדפת בקבוק ושביתת הנקה.
&nbsp
לצערנו, הידע של רוב אחיות טיפת חלב ורופאי הילדים הוא לא מספיק רחב בנושא של הנקה. הנקה היא לא נושא שנלמד במהלך לימודי הרפואה, גם לא כשמתמחים ברפואת ילדים.
כדאי לפנות ליועצת הנקה מוסמכת ליעוץ כשיש בעייה בהנקה.
 
למעלה