שאלה של הריונית

שאלה של הריונית


היי לכולן!
פרפרית, בת 33, הריון ראשון אחרי טיפולים.
אני עכשיו כמעט בחודש שביעי. התחלתי קורס הכנה ללידה בגישת היפנוברפינג ובקורס עצמו לא ממש יתמקדו בהנקה ולכן המליצו לנו כן לפנות למדריכת הנקה להכנה טרם הלידה.

האם לדעתכן מומלץ לפנות להדרכה כזו טרם לידה או עדיף לחכות לאחרי הלידה לראות איך זה מסתדר ומקסימום להיעזר ביועצת הנקה? מה בד"כ קורה בהדרכה כזו?

תודה מראש על התשובות
 

michal@gal

Active member
מנהל
איזה כיף לראות אותך כאן

לדעתי כדאי לפנות להדרכה עוד לפני הלידה.
אחרי הלידה תהיי עסוקה בהתאוששות מהלידה ובטירוף של ללמוד לטפל בתינוק.
כדאי להגיע עם מקסימום ידע מראש, כדי שההתחלה תהיה טובה יותר. אם תהייה בעייה תזהי אותה מוקדם יותר ותהיה יועצת מוכרת שאליה תוכלי לפנות.
&nbsp
בהדרכה לקראת הנקה תקבלי הסברים על ההנקה, איך מתחילים, למה לצפות, איך מזהים בעיות וכו'.
 
תודה


בדיוק כשכתבתי העלו בקבוצת אימהות ישראליות באיזורי סדנא להריוניות בנושא הנקה עם יועצת הנקה אז למרות שזה בשעה שאני לרוב גמורה(8 בערב, כן?
) - נרשמתי לזה

&nbsp
האמת שזה ממש מרגש ומרגיש שמתקרב...

&nbsp
&nbsp
 

לולי283

New member
אני הולכת לענות תשובה פחות פופולרית...

ומקווה שלא תסקלו אותי בביצים פה (-: ממרומי נסיוני הדל כמניקה (לא יועצת הנקה הכוונה, אין לי שום הכשרה מקצועית) עברתי לפני הלידה הראשונה הכשרה קצרה להנקה וחייבת לומר שעד שאין תינוק בידיים זה חסר ערך לטעמי. את לא מבינה באמת כלום, לא זוכרת כלום בלידה וזה לא באמת נותן מענה לבעיות הספציפיות ש(בתקווה לא) יהיו לך. שוב, לי היה רק סשן יחיד במסגרת הכנה ללידה ולא קורס שלם אבל מאמינה שאם הייתי עושה קורס שלם זה היה קצת בזבוז זמן וכסף כי לא ידעתי מהחיים שלי...(אם כי זה נקרא לי גם כסוג של מפגש חברתי מהנה יותר מכל דבר אחר, ואם זה בקטע הזה אז מעולה. רעיון ממש טוב). אחרי שיש כבר תינוק בידיים זה עולם אחר...ואז הדבר הכי חשוב שכדאי שיהיה זה טלפון של יועצת הנקה טובה זמינה להקפצה כבר בימים הראשונים אחרי הלידה... שוב, אני מסייגת ואומרת שזו רק דעתי שלי, את כמובן מוזמנת לעשות את הקטע שלך והכי הכי חשוב- לידה קלה ומוצלחת ותחזרי אחרי הלידה להמליץ ולומר אם הועיל או לא (רק אז לדעתי יהיה המבחן האמיתי).
 
תודה


זה גם מה שאני חשבתי.
אמור להיות מפגש שמיועד להריוניות ללא עלות באיזור המגורים שלי (ואפילו בעברית!- חיה בחו"ל), אז אמרתי לעצמי שאלך לשם. לא יזיק
).
&nbsp
אני נוטה לקחת יועצת במידת הצורך אחרי הלידה ולשמור על אופטימיות שזה יסתדר וההדרכה בביה"ח תספיק לי.
 

michal@gal

Active member
מנהל
אני לא מסכימה איתך

המידע שאת מקבלת לפני הלידה נותן לך בסיס.
עם הבסיס הזה את יכולה לדעת אם העיצות שאת מקבלת מהרגע שאת יולדת (מהאחיות, מהיולדות האחרות, מבנות המשפחה שמגיעות לבקר) הן עיצות טובות, או עיצות מזיקות.
עם הידע שקיבלת, גם אם הוא מועט, את יכולה יותר מוקדם להגיע למסקנה שיש בעיה וצריך עזרה של יועצת. ההבדל הזה, של פנייה לעזרה בשלב יותר מוקדם, יכול להיות מה שישפיע על הצלחת ההנקה.
&nbsp
לפעמים לקרוא חוברת הכנה להנקה יכול להספיק. אני מעדיפה לקבל את ההדרכה ישירות מהיועצת, ואז כבר יש לך טלפון של יועצת שאת מכירה וסומכת עליה שאליה אפשר להתקשר כשצריך.
 

giraffelle

New member
זה כמו ללמוד תיאוריה לפני שמתחילים לנהוג

זה לא ממש עוזר בשביל להצליח לעשות זינוק בעליה, אבל לפחות זה אומר שכשאת מגיעה לצומת את יודעת מי נותן זכות קדימה למי, ולא צריכה ללמוד את זה בו זמנית עם הזינוק בעליה.

יש דברים שבאמת אי אפשר ללמוד עד שהתינוק לא בידיים.
אבל יש גם לא מעט דברים שהם ידע תיאורטי לגמרי - כמו למשל כמות היציאות שצריכה להיות לתינוק בן יום.

מן הסתם לא זוכרים את כל הפרטים, אבל זו נקודת התחלה הרבה יותר טובה מאשר להגיע בלי להכיר בכלל את הנושא.
 
זה מה שאני גם מרגישה וחושבת


בכל מקרה, יש הרצאה/סדנא חינם וזו תהיה גם הזדמנות נפלאה להכיר נשים מהאיזור שלי שעומדות ללדת בערך באיזור התל"מ שלי כך ששווה ללכת בכל מקרה (במיוחד שזה לא רחוק מהבית).
 

giraffelle

New member
אני מאד מאד בעד

אני יודעת גם מעצמי, וגם ממקרים אחרים ששמעתי עליהם, שידע מקדים יכול לעשות את ההבדל בין הצלחה ואי הצלחה בהנקה, או לפחות בין הצלחה בצורה חלקה ופשוטה לבין הצלחה לאחר קשיים ומאבקים.
 

John the Savage

New member
מהניסיון של אישתי

וגם של אמהות אחרות שאני מכיר, בדיעבד היה יכול להיות רעיון מצויין לפנות ליועצת הנקה עוד לפני הלידה.

יש אמנם כאלו שהולך להן בקלות. אבל למי שלא, לפעמים קשה לתקן טעויות שעושים בשעות הראשונות שלאחר הלידה, ואנשי המקצוע בבית החולים לא תמיד נותנים את ההדרכה הנכונה. הקטנה שלנו פצעה לאישתי את אחת הפטמות לאחר הלידה, ויועצת ההנקה של בית החולים הביאה לה מגן פטמות מסיליקון שרק החריף את הבעיה בהנקה. את הבעיות שנגרמו כתוצאה מזה כבר היה קשה מאד לפתור ובסופו של דבר אישתי ויתרה ועברנו לשאיבה.

לא יכול לומר בוודאות אם הדרכה לפני הלידה היתה משנה משהו או לא, ובוודאי שלימוד בתיאוריה זה לא תחליף להתנסות האמיתית, אבל לא היה מזיק ללמוד עד כמה שאפשר לפני הלידה בשביל הסיכוי הקטן שזה ישנה משהו.
 

hatalya

New member
מניסיוני

ממליצה לך בחום לשמור מספר טלפון אחד או שניים של יועצת הנקה תותחית. אבל תותחית באמת! ביום הרביעי לחיי ילדתי התקשרתי ליועצת, למחרת בבוקר כבר הייתה אצלי ומאז תודה לאל אני מניקה ומידי פעם מתייעצת איתה. אני לא חושבת שהיא יכלה לעזור לי לפני הלידה אבל מודה לאלוהים שקראתי לה בזמן לפני שהתייאשתי. ועוד משהו - במחלקות יש יועצות וחלקן מליגת לה לצ׳ה ואולי הן יספיקו ולא תצטרכי יועצת אישית.
 
משתפת שאתמול הייתה סדנת ההכנה


מאוד התלבטתי לגבי זה אבל גם בגלל שרציתי מאוד לשמוע על הנושא ואולי גם להכיר הריוניות אחרות שגרות באיזור- החלטתי כן ללכת וממש שמחה שהלכתי.
&nbsp
יועצת ההנקה הסבירה את כל המושגים ונתנה טיפים חשובים ורקע לכל הנושא של הנקה ומה חשוב לשים לב.
אפילו קיבלנו הדגמה חיה עם אחת האמהות הטריות שהגיעה עם הבייבי שלה והסכימה שנצפה תוך כדי הנקה כדי שמדריכת ההנקה תסביר לנו על כל מיני דברים.
&nbsp
זה בהחלט הרגיע את הלחץ שלי לגבי הנקה ומאוד שמחה שהלכתי.
 
יופי! השנקל שלי בנושא הכנה להנקה...

...זה שאפשר להתכונן להנקה לפני הלידה.
לטעמי, ההכנה שהכי עוזרת זה לשבת עם נשים מיניקות... ופשוט להסתכל ולהקשיב.
יש ערך ללמוד את "התיאוריה" והמושגים, אבל הלמידה הכי משמעותית בעיני היא זו שמתרחשת כשיושבים ומקשיבים לנשים מיניקות מרכלות, ורואים את התינוקות והאמהות בפעולה.
כשאת מתבוננת במישהו אחר עושה משהו, הנוירונים שלך נכנסים לפעולה ומתחילים להדמות את התנועות והתחושות בתוך המוח שלך.
ואם את צוברת כמה שעות התבוננות כאלה, אחרי הלידה את תרגישי שהדברים זורמים יותר בקלות, שאינטואיטיבית קל לך יות רלחבר את התינוק, להחזיק אותו בכל מיני מנחים, להניק אותו תוך כדי עמידה והליכה בבית... כי ראית את זה בפעולה.
גם לשרוץ בפורום ולהקשיב לשיחת נשים מיניקות עוזר. זה לא כמו לקרוא ספר הדרכה או לשמוע הרצאה, כי המידע שבא בצורת סיפורי חיים וחוויות נשתל אחרת במוח.
וכמובן - יוטיוב.
זה לא תעודת ביטוח מפני קשיים (אם לתינוק יש קשיים משלו אז צריך להתמודד אתם...) אבל נותן הרבה מאוד ביטחון ומחליק את התהליך.
 

michal@gal

Active member
מנהל
הכנה ללידה אחרי קיסרי

אני ממליצה לקרוא את הטיפים להנקה אחרי קיסרי שיש במאמרי הפורום.
 
למעלה