האם יש טעם להמשיך לשאוב חלב?

maya3366

New member
האם יש טעם להמשיך לשאוב חלב?

היי לכולן,
יש לי תינוק בן 5 חודשים. בסביבות גיל 3 חודשים הוא איבד ענין בהנקה והעדיף באופן גורף את הבקבוק. כרגע הוא מוכן לינוק אך רק בשעת הבוקר המוקדמת ובחושך, וגם אז רק לדקות ספורות. זו הפעם היחידה ביממה שהוא מוכן לינוק.

כתוצאה מכך התחלתי לשאוב חלב. עקב אילוצי היום יום (כמו חזרה לעבודה), הצלחתי לשאוב חלב (באופן ידני בלבד ולא במכונה) פעמיים ביום. הכמויות היו בסביבות 200 מ"ל.

פה ושם תחזקתי עם חילבה. בימים האחרונים יש ירידה שנעה בין 100 מ"ל ליום לפחות מ- 200. זה כמובן תלוי בזמן שאני יכולה להקדיש לענין, וזה לא הרבה, אם כי אני עקבית ושואבת פעמיים ביום + הנקה בבוקר אם הוא מסכים. ולומר את האמת, ענין השאיבה די מתיש כשהוא אמור להשתלב בין עבודות וטיפול בתינוק, בייחוד כשאין הנחה כי אם אין ביקוש החלב יתייבש לגמרי.

חשבתי לתת לו חלב אם עד גיל חצי שנה (עוד חודש), לפחות עד לשלב הטעימות של מזון חי.

השאלה שלי: האם יש טעם בכמות כזו קטנה של חלב אם או שאני סתם מענה את עצמי? מדובר בכל זאת בעוד "עבודה" שלוקחת ממני זמן ומאמץ... אחות טיפת חלב אמרה לי ש- 200 מ"ל ליום מספיקים לקבלת החיסון הטבעי מחלב אם. ואם אני מגיעה בימים האחרונים לכמות פחותה מ- 200 - האם יש טעם בכל הענין ? האם יתרון נשמר בכמות כזו או שאפשר לעבור רק למטרנה?

אשמח לתשובות.

תודה, מאיה.
 

michal@gal

Active member
מנהל
כל טיפת חלב מועילה

גם אם ירדת מתחת ל-200 מ"ל שאיבה ליום, את עדיין תורמת למערכת החיסונית של התינוק. זה בנוסף לכמות שהוא יונק באופן ישיר ממך בבוקר.
&nbsp
נסי להוסיף הנקה בלילה. אולי גם אז, כשהוא מנומנם, יסכים לינוק ויוסיף הנקה.
&nbsp
&nbsp
 

maya3366

New member
היי. תודה על התשובה ו...

ניסיתי להניק אותו בלילה לקראת שינה, לא עבד.
רק בבוקר (וגם זה אם אני מספיקה לקום לפני עבודה) כשהוא מנומנם..

אגב, אם הוא יונק מספר דקות ואני מרגישה פיסית שהגודש מהלילה עבר - כמה מ"ל הוא יכול לינוק בדקות אלה?
כי כשאני שואבת בצהריים יש פחות חלב.. וזה קצת מפתיע, כי אומרים שכשיש ביקוש יש יותר חלב, ולמרות שעוברות 4-5 שעות מאז הבוקר, נראה שהשד לא התמלא שוב (אם הוא לא ינק בבוקר - יש גודש מסויים אני מצליחה למלא בצהריים בסביבות 120 - 140 מ"ל במהלך 3 שעות ביום טוב :).
תודה על העזרה!
מאיה
 

michal@gal

Active member
מנהל
ככל שתינוק גדל הוא יותר יעיל ביניקה

ויכול תוך כמה דקות לינוק ארוחה שלמה.
לפי התיאור שלך נשמע שהוא יונק ארוחה יפה בבקרים.
&nbsp
הגוף מגיב טוב יותר להנקה ישירה מאשר לשאיבה ולכן לקראת הבוקר וההנקה הישירה נוצר יותר חלב מאשר לקראת הצהריים והשאיבה. עדיין, השאיבה זו עוזרת לשמר את החלב בשביל היניקה של הבוקר.
&nbsp
תשתדלי להמשיך להציע לו לינוק גם בערב, גם אם הוא ממשיך לסרב. אולי יום אחד הוא יפתיע אותך ויחזור לינוק גם בערב.
נסי את השיטות שמופיעות במאמר על שביתות הנקה.
 

michal@gal

Active member
מנהל


 
למעלה