הגדלת כמויות חלב- התייעצות וקצת בכי..

  • פותח הנושא Pt78
  • פורסם בתאריך

Pt78

New member
הגדלת כמויות חלב- התייעצות וקצת בכי..

הי לכולן (איזה כיף שיש את הפורומים של תפוז..). זהירות חפירה:

הקטנה בת חודש (ויום). בהנקה מלאה. התחלנו יפה בבית החולים ועשרה ימים ראשונים אכלה טוב, ישנה טוב, מלא קקי ופיפי ועלתה במשקל יפה. אבל מההתחלה ההנקות היו קצרות מאד- סיפור של 5-10 דקות גג מכל ציץ. בהתחלה זה עבד, ואז התחלנו להתדרדר- זמני היניקה התקצרו לדקות ספורות מכל ציץ, מסיימת בבכי ולא ישנה טוב. בשקילה בטיפת חלב הבחנו שהיא לא עולה במשקל יפה. ברור לי שכמויות החלב שלי מועטות- אני בטוחה שהיא מתחברת טוב ויונקת כי אני שומעת בבירור את השלוקים אבל הם נמשכים מעט מאד זמן. בהתייעצות עם יועצת הנקה אמרה שצריך לפחות 8 הנקות ביממה ולאחר כל הנקה לשאוב.
אז כבר שישה ימים אני מניקה ושואבת מיד אחרי (נניח התחלתי הנקה ב7:00 אז עד שהיא מסיימת ציץ+גרפס+החלפת טיטול+ציץ שני+גרפס+ להירדם אתחיל את השאיבה לשאיבה בערך ב7:40 עד 8:00).
בהתחלה לא יצא לי כלום בשאיבה, היום יוצא לי בממוצע 30-40 מ״ל סה״כ משני הציצים בכל שאיבה. השינוי שחל מאז תחילת השאיבה הוא שגם בהנקה וגם בשאיבה ישר בהתחלה אני מרגישה את ההתמלאות של החלב בציצים אבל בשאיבה ממש רואים שמגיע חלב ואז אחרי דקה מפסיק. אחרי 5-6 דקות יש שוב זרם לדקה ומפסיק. לדעתי כך גם בהנקה רק שלה אין סבלנות לחכות 5-6 דקות לזרם הבא.
כשאני רואה שלא הספיק לה ההנקה אני מתגברת בחלב שאוב. בשלושת הימים האחרונים נתתי לה 60-70 מ״ל בסביבות 12 בצהריים ובסביבות 20:00 בערב. היא אכלה הכל ונרדמה רגועה וחייכנית אחרי.
ביום חמישי (4 ימים אחרי שהתחלתי בפרוייקט השאיבות) נשקלה בטיפת חלב ועלתה 110 גרם). השאלה איך ממשיכים מכאן? מטרת השאיבות היתה לתגבר את החלב בהנקה אבל אני לא מרגישה שזה קורה. אני לא מסוגלת להמשיך עם הנקה+שאיבה מסביב לשעון- אני לא מספיקה לעשות כלום חוץ מלהניק לשאוב ולנקות בקבוקים........

אני שותה גם חליטה של תה שומר, משתדלת לאכול ולישון עד כמה שאפשר.. מייאש כל הסיפור הזה. מתישב גם על טראומה מהילד הראשון שהיה רעב וירד באחוזונים עד שעברתי לתמ״ל בגיל 3.5 חודשים
... הלפ? מישהו? עצות?
 
מזל טוב

אמממ....תשמעי, באמת באמת לא קל ולא פשוט
גם להניק
גם לשאוב
גם שילוב בקבוקים בשלב מוקדם יחסית
&nbsp
חוזרת על ...אממ...
נראה לי שיש פה מקום להתייעץ שוב עם יועצת ההנקה שלך
לבקש שתבוא אליך לביקור בית
שתראה את החיבור לשד
ותעריך העברת חלב מהשד בלבד (על ידי שקילות) ובכלל
שתבנה לך תוכנית שאכן תהיה ברת השגה
כי...אכן ....זה מאוד מאוד קשה לעשות גם וגם וגם
בקיצור כדי לתת לך תשובות מלאות ונכונות ומותאמות במיוחד לה ולבייבי שלך
צריך להיפגש איתך פנים אל פנים ולראות מה הכי נכון לעשות
ואיך , וכמה מהר לדלג או להמשיך עם ...
קשה לדעת בודאות דרך המדיה הזו של המחשב
&nbsp
 

Pt78

New member
תודה פשושי

אכן לא פשוט

לגבי יועצת ההנקה ״שלי״, זו הבעיה, שזו היועצת של טיפת חלב שיכולה להיפגש איתי רק שבוע הבא.. אני לא אשרוד עד שבוע הבא..
יש אולי המלצה על מישהי טובה באיזור הקריות? חיפה גם טוב..
 

Pt78

New member
מנסה שוב- יועצת הנקה מומלצת בחיפה והקריות?

 

michal@gal

Active member
מנהל
יועצות אפשריות באיזור חיפה והצפון

רשימה חלקית:
&nbsp
ענת יערי
ענת ברגר
נעמה סלע
שלומית מרקוביץ.
 

liri251

New member
ממליצה מניסיון אישי

אטי כץ
לילך קטן
שתיהן עזרו ושתיהן מקסימות
 
קקמייקה

חוץ מהעניין המטורף עם הריצה סביב הסטריליזטור שאני ממש יכולה להבין
כמה עצות פרקטיות
קודם כל להגברת ייצור חלב חייבים לישון קצת. אם את מרגישה מחוסרת שינה לחלוטין אז לאסוף את כל אופציות העזרה ושרידי החלב השאוב ולישון חמש שעות רצוף לפחות. תאמיני לי זה עוזר.
דבר שני, אם את עושה את זה מהר, אפשר להעביר מציץ לציץ בלי הפסקת גרעפס וטיטול. בתנאי שהקטנה לא פולטת אצלך, הגדולה שלי פלטה המון ולא ממש הצלחתי, והקטן עכשיו בגיל חודש וחצי פולט ללא הפסקה גם במהלך היניקה. בדרך כלל אני מחליפה טיטול לפני כל הנקה ואז זה יותר רץ (וגם קשה להשכיב אותם להחלפה בלי שיחזירו הכל אחרי האוכל)
שלישי, וחשוב - את יכולה לכסות את המשאבה עם הבקבוק של מה ששאבת בשקית סנדוויצים נקיה, להעמיד במקרר על המדף, ולהשתמש אחרי ההנקה הבאה בעוד שעתיים, וגם בזאת שאחריה, בלי להיטרף עם השטיפה של כל המשאבה והבקבוקים כל פעם.
רביעי ונראה לי אחרון לכרגע - מה שעוזר לי בהגברת ייצור חלב - בירה. רצוי בירה חיטה בהירה, לא מסוננת. לא צריך הרבה, כוס פלסטיק של 150 מל' תספיק, וכמות האלכוהול זניחה, אבל אני מחפשת את אלו שמתחת ל 5% אלכוהול. גם בירה שחורה.מאלט.קוואס יעשו עבודה.
ובעיקר לנשום עמוק ולזכור שהנקה זה רק חלק קטן מהאמהות.
חיבוק
נ.ב. בעריכה שכחתי דבר חמישי - עזרה! בעל או אמא או מישהו שיחזיק אותה לגרעפס בזמן שתשאבי מיד לאחר ההנקה, שיכין את המשאבה בזמן שאת מניקה. עם הגדולה התמודדתי עם ההנקה לבד, והפעם עם הקטן (והלשון הקשורה שלו) אני כל כך לגמרי מעירה עת בעלי בלילה פעמיים לעשר דקות גרעפס והולכת לשאוב, וכנ"ל האיש צמוד אליי בסופי השבוע (גם הוא מאוד מעוניין שהילד יקבל חלב אם, כנראה)
 

Pt78

New member
וואו תודה! לוקחת הכל!

לגבי העזרה מהבעל- בעיקרון הוא מתעסק כמעט בלעדית עם הבכור כך שמרגישה לא בנוח להפיל עליו גם את הקטנה.. ( למרות שככה יוצא שמגיעה לשאיבה חצי שעה אחרי שהסתיימה ההנקה עד שעושה גרעפס, עד שנרדמת...כך שאולי זה גם בעייתי.. אולי כן אעזר בו. נקודה למחשבה.)
 
בטח תיעזרי בו

היעילות של שאיבה לאחר הנקה היא רק בתנאי שזה באמת לאחר הנקה, ארבעים דקות אחרי זה כבר לא זה.
וחוצמזה - את סה"כ מבקשת ממנו שיחזיק אותה לגרעפס במשך חמש דקות, מיד ברגע שמסיימת לינוק - בהן את רצה למקרר עם ציצי עדיין חשוף, תופסת את המשאבה לחמש דקות, מה שיצא יצא, דוחפת חזרה למקרר ולוקחת בחזרה את הקטנה. כנ"ל בלילה, הבעל יתמודד עם התעוררות זהה (שינה בהשענות זקופה על כרית עם תינוקת בידיים) למשך עשר דקות פעם או פעמיים בלילה הרבה יותר טוב מהמצופה. זה גם לתקופה מוגבלת של שבועות בודדים לא יותר... דרך אגב כמות של 40 אחרי הנקה דו צדדית זה מכובד
אני באופן אישי שמתי לב ששאיבה לא מעודדת אצלי שחרור חלב כמו יניקה, ולגמרי ויתרתי על שאיבת לילה, עדיף לישון. בכלל, היות ואצלך המטרה היא הגברת ייצור ולא שאיבת סטוק חלב - את באמת חייבת לשאוב גם לפנות בוקר? אחרי כל הנקה?
עוד משהו שחשבתי עליו - כרית חימום קטנה על הציצים בעת הנקה, זה מעודד שחרור חלב. עיסוי של השד מבית השחי לכיוון הפטמה לפני ובמהלך ההנקה. הנקה בישיבה מזרחית, כשאת רוכנת למטה ויציאת החלב מהציצי מתוגברת על ידי כח המשיכה. כמוסות חילבה שקונים בסופרפארם (זה לא מנסיון אישי).
ועכשיו שאלה - האם הקטנה משחקת עם הפטמה לפני שמתחברת (הכוונה היא לכל התעסקות שכוללת נגיעות, בכי, צרחות עם פה פתוח לתוך המיקרופון/פטמה, כאילו מבקשת אוכל אבל כשמכניסים פטמה לפה היא כאילו מסרבת)? אז יש לי עצה מעצבנת - תני לה לעשות את זה על פטמה חשופה במשך כמה זמן לפני ההנקה בפועל, זה מנגנון שגורם לצנרת בשד שלך להפתח ולהזרים חלב. הזמן הנכון ממש לחבר אותה - כשהשד מרגיש מוצף וחם והחלב מתחיל לטפטף. באידאל - משני הצדדים.
אוףףף ושוב שולחת לך הרבה כוחות, אחות לתסכול
 
נ.ב.

לחבר קבוע את המנוע של המשאבה בשקע קרוב למקרר עם מקום ישיבה - אצלי זה היה מחובר על הבר הצמוד למטבח, עם ספסל ישיבה ובר להניח עליו את הכל. הכנתי את המשאבה דבר ראשון בבוקר, עשיתי לה ניקוי מתישהו במשך היום, והכנתי סטריליזטור מלא לבוקר של מחר לפני השינה
 

Pt78

New member
גרמת לי לבכות..

(אבל אני בוכה בימים אלה מכל דבר..בכיינית נו.)
תודה על המאמץ והעצות הטובות.
אדבר עם החצי. קבעתי גם פגישה עם ענת יערי. מקווה לטוב..
&nbsp
 
למעלה