אז מה כדאי להניק או בקבוק?

leekoren1

New member
אז מה כדאי להניק או בקבוק?

היי,
אני אמורה ללדת בע"זה אוטוטו, וכל נושא ההנקה מאד מפחיד אותי, או אצליח או לא, אם יהיה מספיק חלב או לא, קראתי כל מיני כתבות על זה, והבנתי שעדיף הנקה אבל עדין זה מלחיץ אותי...
 
לא כדאי לשאול שאלה כזאת

כי אין לזה תשובה טובה, וכל התשובות האפשריות יעצבנו לפחות חצי מהאנשים שיקראו אותן. ולי אישית אין מושג לאיזה חצי את שייכת...
&nbsp
<תשובה אישית שלי: להניק זה כיף, אחרת למה לי לעשות דבר כזה במשך יותר מחמש שנים?>
&nbsp
השאלה החשובה היא, מה *את* יכולה לעשות, ומה *את* רוצה לעשות.
&nbsp
כדי להניק בכיף ובהנאה, צריך לדעת על הנקה, איך היא עובדת, איך נראה תינוק שיושב טוב על השד, איך להתחיל להניק ברגל ימין (אפס הפרדה מהתינוק בשעות ובימים הראשונים, ותמיכה טובה מהסביבה), איך יודעים אם יש מספיק חלב (בדרך כלל יש. רוב הנשים חושבות בטעות שאין להן מספיק חלב, בגלל חוסר ידע ועצות מוטעות), איך להימנע מטעויות נפוצות שמקשות על ההנקה, ומהם דפוסי יניקה נורמליים.
&nbsp
את כל הדברים האלה אפשר ללמוד בשבועות ספורים או פחות, זה לא מסובך בכלל.
בתרבויות נורמליות, את כל אלה כבר היית יודעת עוד לפני גיל 15, כי היית גדלה בקרב נשים מיניקות, וצוברת שעות של צפייה בהן ובתינוקות שלהן. ואז היית מתחילה להניק כאילו כבר עשית את זה מיליון פעם קודם, וזה היה - לרוב - קל ונעים. ואם היו קשיים - היית יודעת מה לעשות אתם ואיך לפתור אותם
בתרבות שלנו, צריך לעשות מאמץ מודע כדי ללמוד, ולוודא שאת לומדת ממישהו שבאמת יודע.
&nbsp
הפורום הזה, למשל, הוא מקור אמין למידע. דפי אינטרנט מסחריים - לא.
יועצות הנקה ומדריכות הנקה מוסמכות הן מקור טוב למידע (אם כי יש כאלה שטובות יותר מאחרות, ויש גם את הצורך בהתאמה אישית). מיילדות ואחיות של טיפת חלב אמורות להיות מקור כזה - אבל חלקן עדיין לא מעודכנות ועלולות לתת עצות שגויות.
אמהות שמיניקות / הניקו יותר מחצי שנה, רצוי שנה, רצוי שני ילדים, ונהנו להניק (גם אם היו להן קשיים בדרך) הן כמעט תמיד מקור מעולה למידע. עצה שלי: תמצאי אחת כזאת ותתחברי לה לווריד.
ליגת לה-לצ'ה היא מקור טוב למידע, הם גם מקום טוב לפגוש שם נשים מיניקות אחרות, והם מקפידים לא לענות על השאלה המקורית שלך (מה עדיף) אלא לתמוך במה שאת רוצה לעשות.
&nbsp
אז מה את יכולה לעשות:
את יכולה להחליט שאת רוצה לנסות להניק, ולהקדיש את עיקר הזמן שיש לך עד הלידה כדי ללמוד ולהתכונן כמה שיותר.
(איך ללמוד: בקריאה יסודית בפורום, כמה שיותר דפים אורה. בפגישה עם יועצת הנקה. בקורס הכנה להנקה. בישיבה ליד נשים מיניקות, התבוננות ושאילת שאלות)
&nbsp
את יכולה להקדיש מחשבה לשהות שלך בבית החולים, ולארגן כך שתהיה לך שם מספיק תמיכה, ושתוכלי להיות חופשי עם התינוק ולתת לו ציצי חופשי ללא הגבלה, בלי הפרעות, עם תמיכה פרקטית כשצריך, ובלי הסיכון שמישהו ידחוף לו בקבוק כשאת לא שמה לב.
&nbsp
את יכולה להקדיש מחשבה לפוסט-פארטום, איך לעשות כך שתהיה לך עזרה ותמיכה לששת השבועות הראשונים, כדי שאת תוכלי לנוח ולהתאושש ולהכיר את התינוק (זה משהו שממולץ מאוד לעשות בלי קשר להנקה)
&nbsp
או שאת יכולה להחליט שכל העסק של ההנקה גדול עלייך, שאת אוטוטו יולדת ואין לך כוח לחשוב ובקבוק קורץ לך יותר ותעזבו אותך מזה.
&nbsp
או שאת יכולה להחליט לנסות להניק ולראות איך יהיה. בהחלט קורה שמצליחים ככה והכל הולך חלק
רק שזה הימור. סיכויי ההצלחה וההנאה גדלים בהרבה כשאת באה מוכנה.
&nbsp
<עוד תשובה אישית: להניק זה קצת כמו לאכול. בדרך כלל זה כיף גדול. אממה מה - תמיד יש תקריות לא סימפטיות על הדרך, למשל את נושכת לעצמך את הלשון. או יש לך קלקול קיבה. או שאכלת יותר מדי או את הדבר הלא נכון ואת מרגישה כבדה ומבואסת. או שיש לך חור בשן. אם את מבינה מה קורה לך ולמה, קל לך לטפל בסיבות לאי נוחות ולכאב.
שורה תחתונה: כיף לך לאכול? שווה את המאמץ?>
 

leekoren1

New member
תודה רבה :)

הבעיה שהמחשבות האלו לא רציונליות אצלי, וסתם מכניסות אותי ללחץ..
 
ידע הוא כוח


אחרי שאת שומעת שבע-מאות פעם, מנשים רבות, שהן חוששות שאין להן מספיק חלב, ואז כשאת שואלת אותן כמה חיתולים רטובים יש הן אומרות "המון, ופעמיים ביום קקי" אז את יודעת שהכל בסדר, וגם הן מבינות את זה, ומרגישות הקלה אמיתית.
&nbsp
תמצאי את הסימנים של היצמדות טובה של התינוק, תקראי ותשנני לך אותם שלוש פעמים ביום בשלושת הימים הקרובים. תעשי אותו דבר גם עם הסימנים לכך שהיונק מקבל מספיק חלב. יש על זה מאמר במאמרי הפורום.
&nbsp
תקראי את הפורום הזה, את השאלות והתשובות של הנשים ואת המאמרים שנראים לך רלוונטיים. יש בו אוצרות. בשבילי הפורום הזה והשיחות שבו הכין אותי להנקה הכי טוב שרק אפשר, יותר טוב מכל ספר הדרכה או מאמר בודד.
&nbsp
ממליצה לך לארגן לעצמך רשת תמיכה טובה, גם וירטואלית וגם אישית. אין יותר מלחיץ מלנסות ללמוד לבד, או להיאבק באנשים שאין להם מושג בהנקה (ובכל זאת מתעקשים לתת עצות), ואין יותר מרגיע מלהיות בחברת מיניקות אחרות ולהרגיש נורמלית.
&nbsp
 

michal@gal

Active member
מנהל
את שואלת את המשוכנעות

אני כאן כי בחרתי בהנקה.
&nbsp
כמובן שיש יתרונות וחסרונות לכל אחת מהבחירות אבל לטעמי היתרונות של ההנקה עולים בהרבה על החסרונות.
&nbsp
ההתחלה יכולה להיות לא פשוטה אבל אם תגיעי מספיק מוכנה ותתני לעצמך את הזמן להתגבר על הקשיים של ההתחלה, יש סיכוי טוב שגם את תגיעי להנאה והנוחות שבהנקה.
&nbsp
כמו שכתבה טחינה, בשביל שזה יקרה צריך שתגיעי ללידה עם ידע בהנקה, רצוי שכבר תהיי בקשר עם יועצת הנקה ושתבני סביבך קבוצת תמיכה של א/נשים שמכירות את יתרונות ההנקה ויעזרו לך להתגבר על הקשיים של ההתחלה.
&nbsp
וכמובן, אנחנו כאן לכל שאלה וכקבוצת תמיכה וירטואלית.
 
למעלה