תינוקת בת כמעט חודש-שאלה

דידו34

New member
תינוקת בת כמעט חודש-שאלה

היי התינוקת שלי יונקת. אין עדיין סדר יום, אוכלת כשמבקשת. זה לרוב כל שעה וחצי- שעתיים ויכול להגיע עד 4.5 שעות (קורה פעם ביום גג) היום שאבתי כשישנה 4 שעות ויצא 60. מה זה אומר? האם זה הכמות שהיא אוכלת בארוחה?כמה בדרכ אוכלים בגיל חודש?תודה רבה!
 

מתמלמלת

New member
אני לא יודעת כמה אוכלים בארוחה ממוצעת בגיל חודש

אבל אני כן יודעת ששאיבה לא נותנת שום רמז בכיוון הזה.אין קשר בין הכמות שאמא מצליחה להוציא בשאיבה, לבין הכמות שתינוק מסוגל להוציא בהנקה.
התינוק מפעיל את הגוף בהמון מנגנונים נסתרים לייצר לו חלב. מיליוני שנות אבולוציה הכינו את הגוף האימהי לכך שקרבת התינוק לוחתצת אצלנו על כל הכפתורים הנכונים (כפתור אחד לריח שלו, כפתור אחד למגע שלו, בעיקר כשאנחנו מחבקות עור לעור, כפתור אחד לצלילי ההמיות המתוקות שלו.... וכו').
ומשאבה - סתם טכניקה, שאצל חלק מהאימהות עובדת מעולה ואצל חלקן בקושי ואצל רובן עניין של אימון והיכרות (וזמן עד שהגוף מפסיק לחשוד שהפלסטיק הזה הוא איזה אויב שבא לגנוב את האוכל של התינוק...
)
&nbsp
 

דידו34

New member
תודה על התשובה יש לי עוד שאלה

מעניין מאוד... אם אני רוצה להשאיר אותה עם חלב שאוב. איך אני יודעת כמה לשאוב ולהכין?
 

מתמלמלת

New member
נזכרתי שיש נוסחה

משקל התינוק כפול 150.
למשל - תינוק ששוקל 4 קילו, כנראה יאכל בסביבות 600 מ"ל ביממה.
איך ה-600 יתחלקו על פני היממה? כנראה שבאופן לא שווה
כמו שאנחנו המבוגרים מכניסים לפה כמויות שונות של מזון בהקשרים שונים.
אבל בגדול, אם הוא אוכל עשר ארוחות ביממה, הממוצע שלהן אמור להיות בסביבות השישים (החישוב ברור? אני יכולה להסביר יותר אם יש צורך).
נראה לי שבפועל ממליצים להשאיר מנות קטנות (נניח, חלק של שישים וחלק של שלושים), לתת לתינוק לגמור אחת ולראות אם מחפש עוד.
כמויות קטנות - כי כואב הלב לזרוק אחר כך, אם אכל רק טיפונת.
וגם כשמאכילים, לקחת בחשבון שבבקבוק האוכל זורם מהר יותר מבהנקה, ועלולים בקלות להגיע להאכלת יתר (כי עובר זמן עד שתחושת השובע מגיעה למוח, וכשההאכלה מהירה - בזמן הזה נצבר עוד הרבה מזון מיותר). לכן כדאי ללמוד מראש את הכללים להאכלה תומכת הנקה (יש הסברים בגוגל), ולהאכיל באופן שמדמה הנקה במידת האפשר. כך תדעו הכי טוב איזו כמות היא צריכה בכל האכלה. הנוסחה היא רק כלי עזר כדי לתת פרופורציות.
&nbsp
(אגב, הנוסחה הזאת תקפה רק עד שמגיעים לליטר ביום, אחר כך הכללים משתנים. אבל זה עוד רחוק)
 
לא מדויק

כשמדובר בחלב אם והנקה אקסקלוסיבית, התברר שתינוקות נשארים על אותה כמות חלב יומית פחות-או-יותר בין גיל חודש לגיל 6 חודשים. אין הגדלה של הכמות על פי משקל או גיל.
הכמות היומית הממוצעת היא בין 750-800 מ"ל.
כנמובן שזהו ממוצע בלבד.
מחלקים את המספר הזה במספר ההנקות ביום, ומקבלים... מספר שהוא כמעט חסר אמינות פרקטית, כי תינוק יכול ללגום בארוחה אחת כל דבר שבין 5-250 מ"ל חלב.
אבל אפשר להתחיל עם המספר הזה כנקודת מוצא, ואז אפשר ללמוד מהניסיון ולשנות בהתאם להתנהגות התינוק.
&nbsp
להגיש את זה במנות קטנות (30-40 מ"ל) עד שלומדים את התינוק (ואולי גם אחר כך) זה תמיד הגיוני.
 
למעלה