הנקה מעל גיל שנה- תהיות על ניהולה

שניקית

New member
הנקה מעל גיל שנה- תהיות על ניהולה

הילדון בן שנה וחודש.
יונק בבוקר, בערב לפני השינה ובלילה חופשי. לפעמים במהלך היום כאשר אנחנו ביחד או הנקת איחוד לאחר הגן. לא קבוע.

לפני החופש היה במעון מקבל בקבוק שאוב אחד ביום (הייתי שואבת בעבודה). במהלך הקיץ, כשנשאר עם מטפלים אחרים, סבא וכו הסתדר בלי בקבוק.

חזר עכשיו לגן לאחר החופש הגדול והודעתי לצוות שאני לא שולחת בקבוק.
הוא אוכל מוצקים בסדר. אוכל כמויות קטנות יחסית, אבל מגוון, מראה תיאבון, אוכל מרקמים שונים (כולל מוצק ממש, מחזיק ביד, מנסה להאכיל את עצמו בכפית וכו). אני חושבת שלמרות שהכמויות קטנות הוא מצליח לווסת את מה שהוא צריך.

בגן אתמול ביקשו שאשלח בקבוק או לתת לו תמ"ל. הן אומרות שלפני השינה זה מרגיע ויכול לעזור לו וגם שהוא רואה את התינוקות האחרים עם בקבוק וגם רוצה. כמובן שאין לי כוונה לתת תמ"ל עכשיו. ואני מודה שלא ממש בא לי לחזור לשאיבות בעבודה. יש לי קצת קפוא ואני יכולה לחזור ולשאוב קצת. הסכמתי שבשבועות הקרובים נחזיר בקבוק שאוב, בכמות קטנה, בגלל תקופת ההסתגלות אבל שהמגמה היא שלא יהיה עם בקבוק כלל במשך היום.


מה דעתכן?

בנוסף, מה עושים עכשיו אם נשאר בערבים בלעדיי כי אני יוצאת נניח? ובחודש נובמבר אנחנו אמורים לנסוע לנופש ללילה אחד והוא יישאר בלעדיי לראשונה בלילה. הוא יונק די הרבה בלילה (כל קימה) ואין לי בעיה עם זה, אבל תוהה כמה חלב אצטרך להשאיר. כאמור אין לי עוד הרבה קפוא. האם כדאי כבר לחזור לשאוב ולהקפיא?
תוהה האם אפשר להתחיל לחשוב על גמילת לילה, אבל לא רוצה להיכנס למאבקים איתו וגם קצת חבל לי כי אז לא יישארו לנו הרבה הנקות.
 

michal@gal

Active member
מנהל
אני הייתי מתעקשת מול הגן

לא שולחת בקבוק ודורשת שלא יתנו לו תמ"ל.
זו רק קצת עצלנות מצידן להרגיע אותו בדרך אחרת.
&nbsp
אחרי גיל שנה אפשר כבר להתחיל לתת חלב רגיל בבקבוק כשאת לא נמצאת. לא חייבים לשאוב או לתת תמ"ל.
הייתי מתחילה לחשוב גם על גמילת לילה, כשהצעד הראשון הוא להפריד בין ההנקה לפני השינה לבין ההירדמות.
 

liri251

New member
בדיוק באותו מצב

שלי בן שנה. כשהחזרתי לגן הבאתי בקבוק שאוב ואמרתי לא לתת רק אם צריך. הן שיתפו איתי פעולה והורדנו לגמרי. מה שכן שלי אוכל מוצקים בכמויות.
שינסו לתת לו מים. יהיה קשה כמה ימים אבל יתרגל. זה פינוק שלהן לגמרי.שיתגברו מוצקים שהוא אוהב. שינסו לתת ארוחת ביניים וארוחת בוקר. ביצה וכריך ואז פירות ואז ארוחת צהריים.
אני ממשיכה לשאוב פעם ביום במקום פעמיים. מקפיאה כל יום שקית בדיוק לצרכים שתיארת. אני קצת פוחדת אז אני מההיסטריות שרוצות למלא את המקפיא.הבן שלי בפעמים המועטות שניסינו לתת בקבוק שאוב עם דייסה העיף עלי את זה שלא נדבר על מטרנה.
ככה שאני יוצאת בערב תמיד יש בקבוק שאוב זמין. ונראה לי שאמשיך לשאוב עוד חודש חודשיים.
לגבי הגמילת לילה אני ניסיתי אחרי שיחה עם יועצת שינה והספיק לי.
לי אין כוחות נפשיים לזה והילד שלי לא משתף פעולה ואני לא מוכנה נפשית לעבור את זה.
אצלנו נשברתי אחרי 10 דקות. הוא היה אצל אבא שלו ובכה ובכה ובכה והחלטתי שאני לא מוכנה לזה נפשית.
מה שכן יכולה להגיד לך ששלי כשהוא רעב הוא בוכה בכי היסטרי ואז אני יודעת שצריך להניק. אני מניקה בערך כל שעתיים וחצי שלוש בלילה.כשמתעורר אחרי שעה של הנקה הוא קצת מייבב ואז אני מבינה שזה בכי של עייפות והוא חוזר לישון בקלות עם מוצץ.ככה שהוא מנהל את עצמו ולי זה מתאים. מניחה שעם הגיל זה ישתפר. כמו כן התחלתי להעריך טיפה את ההנקות גם אם הוא נרדם מלטפת לו את הלחי שינק יותר. זה עוזר לפעמים. נשארקת לידו אחרי שנרדם איזה חמש דקות מלטפת אותו ואומרת לו שאני אוהבת אותו.
 

liri251

New member
משהו אחד ששכחתי בקשר להפרדה בין הרדמות להנקה

זו העיצה היחידה שהשתמשתי בה מהיועצת שינה.
במקום סיפור אחרי מקלחת ואז הנקה בחושך והירדמות על הציצי אני מניקה באור מקריאה סיפור ואז מרדימה במיטה בלחישות טפיחות. בלילה שיונק קצת חצי מעירה אותו ומרדימה באותה שיטה. זה עזר לי שכשהתעורר אחרי שעה בלילה והרגשתי שלא רעב חזר לישון עם מוצץ אחרי דקה של קיטור. והבנתי שעם הזמן זה משתפר
 

שניקית

New member
חלילה אימון שינה

עוד מהגדולה שלי הבנתי שזה ממש לא בשבילנו.
בשבוע האחרון באמת התחלנו ל'נתק' את הקשר הנקה שינה ובעלי מרדים אותו אחרי הנקה בסלון וזה מדהים כי תוך שבוע הוא ממש שינה הרגלים ולמד להרדים את עצמו. הוא פשוט מפצל. כשבעלי באזור חוזר לישון מיד, כשאני שם מצביע על הכיסא ורוצה לינוק. אני עוד באימבוולנטיות אבל בינתיים נמשיך ככה. לא מוכנה שזה יהיה בבכי ומאבק אלא מתוך מקום של מוכנות.
 

MotheRonit

New member
הם אנשי מקצוע? אז שיסתדרו. הם רק רוצים לעשות לעצמם חיים קלים

זה מרגיע קודם כל אותם ואולי רק אחר כך אותו - שימצאו אסטרטגיות אחרות לעזור לו. זה אפשרי וזה רק דורש קצת גמישות מחשבתית ויצירתיות...
 
כשהכנסתי את הקטנצ'יק שלי לגן הוא היה בן 9 חודשים

ינק בדיוק כמו ששלך יונק עכשיו - בוקר, ערב ולילה.
לא רק שהוא אכל מוצקים בלי שום בעיה, הוא גם סרב בכל תוקף לבקבוק.
זה לא הפריע לגננות לומר לי שאין מצב שתינוק כל כך קטן יסתדר בלי בקבוק.
הוא הבהיר להן מיד שאמא יודעת על מה היא מדברת.
הוא הסתדר מצויין בלי בקבוק, רק להן לקח חודש להשתכנע.
אז בהתחלה שאבתי והן ניסו לתת וזרקו הכל לפח, ואז החלטתי שאם זה ממילא מגיע לפח אז זה יכול להיות באותה מידה גם תמ"ל. אחרי חודש הן התייאשו.
 
למעלה