עליה לא מספקת במשקל

עליה לא מספקת במשקל


שלום,

פשושה בת ארבעה חודשים, יונקת באופן מלא מיום היוולדה. לא לוקחת מוצץ.

שוברת עקומות כלפי מטה
:
בלידה 3060 (אחוזון 30 בערך)
בגיל שלושה שבועות 3640 (אחוזון 30 בערך)
בגיל חודשיים 4500 (אחוזון 14)
בגיל ארבעה חודשים 5335 (אחוזון 7).

יונקת כשמונה פעמים ביממה, הנקות לא ארוכות (לכל היותר עשרים דקות) מאז ומתמיד, אני תמיד מציעה צד שלישי וגם נשנושים פה ושם (נרדמת בהנקה). מאד רגועה בין הנקות, יש שפע חיתולים רטובים (וגם מלוכלכים, לא שזו אינדיקציה), לא היתה חולה. מתפתחת היטב מוטורית וקוגניטיבית. פולטת (בלי בכי), היו תקופות שפלטה כמויות נכבדות, עכשיו פחות.

אז למה היא לא עולה מספיק במשקל?בהתחלה עלתה יפה, מה עלול היה להשתבש בלי ששמתי לב?

חוששת המצב רק יחמיר כי היא הגיעה לגיל הנפלא הזה שבו הסביבה מאד מעניינת אותה ועיניה נודדות בזמן ההנקה וגם תשומת הלב שלה... אני מנסה להניק אותה בסביבה נטולת גירויים ככל האפשר אבל גם התקרה מרתקת אותה ... וההנקות מתקצרות ונראות לי פחות יעילות.

מתלבטת מאד מה לעשות. מההריון הקודם (תאומים) יש לי תסביכי אין-לי-מספיק-חלב (האחים שלה עלו במשקל רק בזכות שילוב כמות נכבדת של תמ״ל, חילבה ומוטיליום אחרי שעברתי אצל מיטב יועצות ההנקה בארץ). בעבר, כלומר בהריון הקודם, לא הצלחתי לשאוב כמות שהצדיקה את זמן השאיבה (ניסיתי המון, עם מדלה לקטינה. לא הלך -מעולם לא הגעתי ל60 סיסי למשל).
לנסות תוספים כדוגמת חילבה?
לנסות לשאוב בכל זאת? באיזה עיתוי? המלצות קונקרטיות על משאבה? יש לי מדלה סווינג קצת ישנה -מוכנה לשקול משהו אחר.
יועצת הנקה? קשה לי להאמין שיש לשון קשורה שפיספסנו (יועצת בדקה אותה ביום הלידה). ניהול הנקה שונה? (היא יונקת לפי דרישה, לא לפי שעון).

עוד פריט מידע (כאילו לא חפרתי מספיק) -יש לי צד אחד שמניב פחות חלב, והיא לא מחבבת אותו. אני משתדלת להתחיל את כל ההנקות (וגם את הנשנושים) מהצד החלש דווקא כדי שהיא לא תזנח אותו לחלוטין. בכל מקרה היא יונקת מהצד השני, הטוב, יותר זמן ויותר בשקיקה מאשר מהצד החלש הראשון.

אודה מאד לעצות ותמיכה.
 
נשמע שיש לך תינוקת מקסימה שם


ושאת עושה הכל-הכל כמו שצריך.
האם היא היתה חולה בזמן הזה? האם התחילה עם צמיחת שיניים? (שני דברים שגורמים להאטה נורמלית בצבירת משקל, ואפיל לאבדן משקל זמני)
&nbsp
במצבך, אני הייתי שוקלת להתייעץ עם איזה איש מקצוע טוב, שיוכל מצד אחד להרגיע אותי במקרה הצורך, ומצד שני לעלות על המשהו-שעלול-להיות-לא-בסדר - אם באמת יש משהו כזה.
&nbsp
כי נשמע שמבחינת ניהול הנקה ותנובת חלב, הכל אצלך ממש בסדר. היא יונקת לפי דרישה, את מציעה לה המון צדדים, יש לה המון חיתולים רטובים וקקי רך - זה אומר שהחלב שצריך להיכנס אליה, אכן נכנס.
&nbsp
אז אולי הכל הכל הכל בסדר, וזה רק דפוס אישי שלה, או אולי היה משהו זמני שמפריע, (למשל שיניים) ואין צורך לדאוג בגללו. או שאולי יש איזה קושי בגדילה בצד שלה. ושיחה עם איש מקצוע טוב, אולי יועצת הנקה שהיא גם רופאה, יכולה מאוד לעזור בהתייחסות שלך למצב.
&nbsp
כיוון שניהול ההנקה שלך טוב מאוד, והיא נראית סה"כ שמחה לא הייתי נכנסת כרגע לסרט של השאיבות. כי אם יש לך מספיק חלב והיא יונקת כל צרכה, למה להעיק על עצמך עם הנטל הזה? הגישה שלי היא, קודם להבין מה קורה, ורק אז להתחיל לעבוד בכיוון הנכון

&nbsp
 
את צודקת

היא באמת מקסימה

כל כך מקסימה וטובת מזג שאני חוששת שגם אם משהו מפריע לה, למשל רעב, היא לא תתבכיין יותר מדי ...
היא לא היתה חולה ואני לא חושבת שהשיניים קרובות - יש מעט ריור ומעט תחיבת ידיים לפה.
&nbsp
אני מודה לך מכל הלב על התגובה התומכת, ועל שהנעת אותי לקבוע תור לד"ר ליבוביץ (קודם קצת התעצלתי לנסוע) - מבין הברירות של לדאוג, לשאוב או להתייעץ - מעדיפה להתייעץ

 

orile32

New member
מנצלשת - איך מגיעים לד"ר ליבוביץ'?

גם הקטנה שלי עולה מאווווד לאט במשקל ומגרדת את אחוזון 4. איך מגיעים לד"ר ליבוביץ'? אני בכללית... תודה!
 
היא מקבלת במעייני הישועה

פעמיים בשבוע. את יכולה לחפש בפייסבוק ״המרכז הרפואי להנקה״ או פשוט להתקשר לזימון תורים של מעייני הישועה.
התשלום הוא פרטי ללא קשר לקופה (אולי ליולדות במעייני הישועה זה אחרת).
&nbsp
בהצלחה
 

orile32

New member
תודה! ראיתי שהיא מקבלת גם במרפאה

באודים אם איני טועה, במסגרת קופ"ח כללית. יכול להיות?
 

שוליקה10

New member
אני חושבת שהיא אכן נסגרה

לפחות זה נכון ללפני כמה חודשים.
בסופו של דבר הצלחתי לגרור את עצמי (+את התינוק כמובן
) למעייני הישועה. קובעים תור במוקד של מעייני הישועה.
בגלגול ההנקה הקודם הייתי אצלה באודים, שאומנם יותר רחוק לי גיאוגרפית, אבל לטעמי היה שם הרבה יותר נעים ממענייני הישועה, פשוט כי זה לא בית חולים שתקוע באיזור מעפן
אבל מה, ד"ר ליבוביץ' היתה עדיין מקסימה כהרגלה, לא חשוב איפה פוגשים אותה.
 
למעלה