גרד בשד בהנקה ואחרי הנקה

לולי 101

New member
גרד בשד בהנקה ואחרי הנקה

שלום לכן, הקטנה בת 10 חוד', יונקת מלא מאז שנולדה. לא מסכימה לקחת בקבוק בשום אופן, לא שאוב ושלא נדבר על תמ"ל...
היא נולדה עם לשון קשורה שהתרנו בגיל חודשיים. מהתחלה היה נראה לי שהיא לא תופסת טוב את הפטמה (הנקתי תאומות לפניה ואצלן זה היה יותר טוב...) אבל היא ינקה ועלתה במשקל, ולי זה לא הפריע..
בחודשיים האחרונים התחילו בעיות, פתאום התחילו סדקים וכאבים בפטמות, ולאחרונה יש לי גרוד מטריף כל הנקה ולאחריה. הגרוד הוא בכל השד ולא דווקא בפטמות. הלכתי לרופאה והיא שללה פטריה אבל אמרה שלא נתקלה בדבר כזה.
אני ממש מיואשת, הגרוד ככ נורא שכל הנקה כשזה קורה אני פשוט פוצעת את עצמי מרוב גרוד, זה מציק כל כך וזה ממשיך גם אחרי, אם אני מניקה בלילה אני לא מצליחה להרדם אחכ מרוב שזה מגרד. אני מאד מאמינה בהנקה, ובד"כ נהנית ממנה אבל הגעתי למצב שאני רק רוצה לסיים עם זה ולגמול אותה, אני ממש סובלת. הבעיה שהיא מאד זקוקה לזה (יונקת בוקר, ערב, וכשקמה בלילה, יכול להיות גם כמה פעמים) והיא לא מוכנה לשתות מבקבוק. אני ממש לא יודעת מה לעשות, אשמח לעזרתכן.
 
האם הגרד על העור ?

אם כן - לשקול ללכת לרופא עור
ובנתיים
לא להשתמש בכלל בכלל בסבון
ומצד שני להתייעץ עם רופא עור מה כן אפשר למרוח להקלה
&nbsp
האם הגרד הוא פנימי . רק גרד או צריבה ? האם הפטמה עדיין סדוקה ? כואבת ?
האם החלפת אבקת כביסה ? קרם חדש ? מרכך ? חזיה לוחצת ?
&nbsp
 

לולי 101

New member
תודה תודה על ההתייחסות..

הסדקים בפטמה הולכים ובאים, אני משתמשת בלנולין אז זה עוזר זמנית. לגבי הגרד, זה תמיד מתחיל בהנקה סביב הפטמה ומתפשט לכל השד, לעיתים אני מרגישה את זה בעור ולעיתים זה מרגיש לי מבפנים (כאילו כשהחלב זורם הגרד מתגבר), זה ממשיך גם אחרי שהיא מסיימת לינוק, יכול להיות גם שעה אחרי. לא בטוחה שאני מסבירה טוב, אבל אני לא יודעת אם רופא עור יכול לעזור. בכל מקרה אין איזשהו סימן על העור כמו פריחה, רק סימנים מהגרודים שלי...
בכל אופן לא החלפתי אבקת כביסה, לא משתמשת בקרמים והחזיות הן חזיות הנקה שני משתמשת מאז שילדתי...
 
איך הפטמה יוצאת מהפה של התינוקת

ממש בשנייה לאחר שהיא מתנתקת ?
צבע ?
פחיסות ?
&nbsp
האם את יכולה להגדיר את הגרד כ"פנימי" ? "חיצוני" ?
 
למעלה