ענייני חלב...

  • פותח הנושא gudat
  • פורסם בתאריך

orita29

New member
לא היית אמורה

סתם התלהבתי שעונה לי מישהי שמכירה אותי....
כן, נולדה לי בת לפני 8 חודשים.....

 

shuttles

New member
מעדכנת

בזמנו התייעצתי בפורום לגבי כמה סוגיות, והנה, הגיע הזמן לעדכן.

סוגיה א': מה עושים עם יותר מ-20 ליטר חלב אם קפוא?
http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=317&MessageId=169458579

יצרתי קשר עם פרופסור שאצלו עשיתי את התואר השני שלי (בנושא אחסון חלב אם) ושאלתי האם הוא מכיר מעבדה קרובה לאזור מגוריי, שאוכל לתרום לה את החלב הקפוא שלי לשם ביצוע מחקרים. הוא שאל האם אסכים להעביר למעבדה שלו (מרחק של 4 שעות טיסה). כמובן שהסכמתי ברצון רב ואתמול החלב הגיע ליעדו, עטוף במעטפת קרח כמובן. עכשיו לפרופסור שלי יש סטוק חלב טרי, במקום זה שהיה לו, והוא בן כמה שנים טובות.
הפריזר הגדול והאהוב שלי סוף סוף פנוי לאכסן הרבה אוכל!

סוגיה ב': מה עושים כשהתינוק נמצא במשפחתון 10 שעות ביום ולא מסכים לשתות חלב שאוב מופשר, כנראה בגלל טעם הלוואי האופייני?
http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?forumid=317&messageid=169659457

אז עשיתי נסיון והרתחתי את החלב אחרי השאיבה (+קיררתי מיד ע"י טבילה של הסיר בסיר גדול יותר עם מים קרים). אכן לא התפתח בו טעם לוואי! לא בתוך מנה שנשמרה לאחר מכן מעל שבוע בהקפאה ולא במנה שנשמרה במקרר כמה ימים. אבל הבחור שלי לא הסכים לשתות אותו בכל מקרה... לא את המורתח ולא את הטרי ביותר. יש לו משהו נגד שתיית חלב שלא בהנקה.

סוגיה ג': איך גורמים לתינוק (בן 10 חודשים עכשיו) לשתות את החלב שאמא שואבת לו באהבה בעבודה?
בעלת המשפחתון מכינה עם החלב (בן לא יותר מיממה, כלומר אין בו טעם לוואי) דייסות, סלטים (דוגמת סלט ביצים) וכו'. חלק מהחלב משמש גם כקרם נגד תפרחת חיתולים.

סוגיה ד': מה עושים עם עודף החלב מהשאיבות? אני שואבת בעבודה פעמיים, כאשר הילדון מנצל מנה אחת בלבד ביום (כלומר בעלת המשפחתון מצליחה לנצל מנה אחת ביום)?
הזכרתי את נושא עודף החלב למנהלת שלי בשיחת מסדרון. היא שאלה האם אסכים להעביר את עודף החלב לתינוק בן 7 שבועות שלאמא שלו אין מספיק חלב (היא ילדה בגיל 47, אחרי הריון טבעי, שבא אחרי 20 שנים של נסיונות להרות עם עזרה רפואית...). האישה היא חברה שלה, כך שכולם מכירים את כולם וסומכים על כולם. כמובן שהסכמתי (בתמיכה של בעלי) ועכשיו תינוק קטן שותה את החלב שלי כל יום ואני (וגם ההורים שלו) מאושרת! היום סיפרו לי שהבחור שבעבר בקושי הסכים לאכול תוך כדי בכי, שתה היום בכיף 40 מ"ל חלב של אמא שלו, קינח ב-150 מ"ל חלב שלי ועכשיו אמא שלו דואגת שהוא אוכל יותר מידי
.

אז זהו. נפתרו כל הסוגיות, רק שהחלב שלי ימשיך לזרום
.
 

gudat

New member
תודה רבה על העדכון!!

וכל הכבוד, איזו רצינות ואיזו השקעה. אין עלייך!!


משהו קטן, שאולי כבר ניסיתם, לגבי שתיית החלב: אולי בכוס פטנט? הרבה תינוקות מתלהבים מהחידוש של הכוס, ואולי גם שותים בה מים, ויסכימו לשתות גם חלב...
 

shuttles

New member
תודה רבה


כן, ניסינו כוס פטנט. הוא מאוד אוהב לשתות ממנה מים, אבל חלב - לא. פשוט אי אפשר לעבוד על הבחור הזה - הוא שותה חלב רק מהמעיין עצמו
.
 

shuttles

New member
תודה רבה

בדיוק היום ראיתי שפרסמו את המאמר שלי, שנכתב על פי התיזה של התואר השני (בנושא אחסון חלב אם)
.
 
תודה! הוספתי להודעות הנבחרות

"התינוק מסרב לבקבוק, איך מתמודדים בלי בקבוק"

וגם - סלט ביצים עם חלב? איך זה עובד??
 

Nudell1

New member
האם מחזור מפחית חלב?

מניקה 9 חודשים ושואבת לבקבוק אחד ביום. בימים האחרונים התמעט החלב בשאיבה משמעותית, משאיבה של 150 בקלות בקושי 50. אתמול קיבלתי את מה שנראה כמו מחזור (עבר הרבה זמן אז מי זוכר
), האם יש קשר? אגב- נוטלת סרזט
 

My Stars

New member
מה קרה לחלב שלי?!?

היי,
הקטנה בת 8 שבועות. אני לא מניקה אלא שואבת כ- 500-400 מ"ל ביום (אשמח לא להיכנס לנושא- הרבה מאמצים נעשו בנידון), כל השאר בתחליף. לאט לאט עם שאיבות מוגברות ותוספים בהדרכה של יועצת הנקה אני מגבירה את כמויות החלב.

אתמול התחיל דימום שחשבתי שהוא מחזור (אני לוקחת גלולות סרזט כבר שבועיים), וכמויות החלב הדלדלו מאוד! היום הצלחתי לשאוב 100 מ"ל בלבד.
קראתי שמחזור יכול לגרום למיעוט חלב למספר ימים, אבל מצד שני הבנתי שעם סרזט אין מחזור ממש אלא דימום לא-סדיר.
חשוב לציין שאתמול בבוקר עקרו לי שן בינה והיה לי מאוד קשה לאכול, אבל היום כבר אכלתי מסודר (אמנם גרבר ויוגורטים וכו' - אבל אכלתי) והיה גם מעט גודש שהתגברתי עליו, כי בחמישי בערב איחרתי לשאוב בגלל אירוע.

האם משהו לא בסדר, או שזה אכן ה"מחזור"? אשמח לעצות איך לנהוג כדי לא לקבע את כמויות החלב הקטנות.

המון תודה ושבוע טוב
 

My Stars

New member
אשמח לקבל תשובה אישית :) למרות שראיתי ....

שהשאלה נשאלה, אשמח לדעת איך לנהוג כיוון שאני שואבת ולא מניקה.

האם יש טעם לשקול להפסיק לקחת את הגלולות?
 
נשים רבות מעידות שבימים

הראשונים של הווסת וגם בזמן ביוץ הן חשות שיש פחות חלב . יש קשר בין המערכת ההורמונלית הנשית לבין הורומוני ההנקה ובייחוד בווסתות הראשונות לאחר הלידה יש תחושות של חוסר בחלב . בגלל שטת רק שואבת ולפי מה שכתבת ותיארת גם ככה את ממש נאבקת ומתמודדת בתורה בלתי יאומנה עם הקשיים שיש בשאיבה בלעדית אז אני מאמינה שאכן זן מסביר את הירידה המאוד משמעותית בייצור החלב. אך, זכרי כי ירידה סו הינה זמנית בלבד, כדי לעבור את המשבר את צריכה להמשיך לשאוב. בצורה קבועה בזמנים קבועים כפי שאת מכירה , ממש לשאוב בכל שעתיים וחצי גם אם לא יוצא נחלב. הגירוי לשד הוא חיוני להמשיך ייתור החלה ולמעשה בשלב זה של בובת מה שחשוב זה להמשיך ולתת גירוי לשד. את בהחלט יכולה לחשוב לקחת חילבה במינון מוגבר של 9 כמוסות ביממה - 3 כמוסות 3 פעמים ביום - זאת אם אינך סוכרתית ואינך אלרגית למשפחת הבוטניים / ללא ייעוץ רפואי כל שהוא , נשים מניקות מעידות שבימים הראשונים הללו של הוסת חילבה מאוד עוזר להם עם העניין של הכמויות . בנוסף ככל שתמשיכי לשאוב כך השד יתאושש ויחזור לייצר חלב. לגבי הפסקת גלולות - תשמעי. רצוי להתייעץ עם רופא ולקבל דעתו לגבי הקשר לכמויות ייצור החלב . עלי לציין כי זו תופעה ידועה אצל מניקות ולכן מניקות רבות לא נוטלות גלולות כלשהן בעל תרופת ההנקה אבל לכל אישה יש השפעה אישית .
 

michal@gal

Active member
מנהל
ואני מוסיפה

יש נשים שעם סרזט מקבלות מחזור ממש, כך שהעובדה שיש מחזור לא אומרת כלום.
 
למעלה