האם יועצות ההנקה של מכבי הן IBCLC?

לבדוק הכשרה זה בעייתי

כי כדי לדעת אם ההכשרה טובה או לא, צריך ממש להכיר את העולם הזה. איך אני כאמא אמורה לדעת אם הקורס של X טוב יותר מהקורס של Y, או אם הסטאז' אצל A מוצלח יותר מהסטאז' אצל B?

כל כך מסכימה איתך לגבי הגישה הטיפולית. גם בתחום שלי זה מאד מאד חשוב.
 

שונצו

New member
פשוט לקבל המלצות אישיות

מה שאנחנו עושות כאן כל הזמן.

אני מרגישה שזה מקבע את היועצות המסוימות האלה ולא נותן פתח ליועצות חדשות להתנסות, אבל אם זה מה שדרוש כדי שאמא תקבל הדרכה אמיתית ונכונה, אז זה מה שצריך להיות.

ומצד שני - כל הזמן אני קוראת פה המלצות על יועצות חדשות שלא שמעתי עליהן קודם, אז זה לא כזה מקובע.....
 
אני מבינה את מה שכתבת

כלקוחה שצריכה עזרה בתחום, שבו בלי ההסמכה אני לא יכולה לשפוט באמת את היקף הלימודים ו/או ההתמחות שעברה היועצת, ולכן התואר הוא מבחינתי סוג של סינון ראשוני.

שימי לב שאני כן אפסול על פי התעודות אבל לא אבחר רק על פיהן, משמע ברור שמעבר לתעודה כדרישה ראשונית אחפש יועצת עם נסיון תעסוקתי וכמובן שתהיה בינינו כימיה.

אני מסכימה עם דברייך על ערך הנסיון ועם זאת, גם נסיון רב ועשיר ככל שיהיה - לא תמיד מכסה את כל מה שלומדים בתיאוריה. ואני לא יודעת איזה ידע נדרש כדי שמישהי תוכל להגדיר את עצמה כמדריכת הנקה.

אז לא מסתכלת באופן כוללני, אבל כן אכוון מלכתחילה ליועצת IBCLC ומאחר ויש המון כאלה - מתוכן אבחר את זו שבעלת הנסיון והגישה והכימיה שהכי מתאימות לי.

כל זה לא אומר שאת לא מדריכה מאוד מוצלחת ואולי טובה יותר מהרבה יועצות IBCLC, אבל כל עוד אין לי דרך אחרת לבדוק את זה אני אחפש קודם כל את התואר.

מקווה שהצלחתי לכתוב את זה בצורה לא פוגעת
 
הפרדתי את ההודעה שלך לשרשור חדש

כי נראה לי שזה נושא מעניין שחשוב להשמיע, וחבל שיבלע בשרשור קיים. מקווה שזה בסדר מבחינתך
 
זה בסדר גמור כמובן

אני ממש שמחה כי בעיני זה דיון ששווה לדבר עליו ולהעלות אותו. אני חושבת שזה באמת תחום פרוץ אבל עושים עוול להרבה אנשי מקצוע שהם באמת מקצועיים.
 
כן אבל...

אישית אני נפגשתי עם יועצת הנקה פעם אחת, אחרי שיחת טלפון של 5 דקות בערך. קשה היה לי להעריך איך היא כבן אדם ומה מידת הכימיה בינינו כשהסברתי לה איפה חונים ליד הבית שלי.
יש גם את הנושא הכספי. כדי לקבל החזר מהקופה צירפתי את התעודה של IBCLC לחשבונית ומיד קיבלתי החזר, לא יודעת אם זה היה עובד בלי התעודה ומדובר בסכום לא מבוטל!
 

gudat

New member
חשבתי הרבה על הדיון המעניין...

לא הייתי מודעת לכך שיש נשות שנבחנות ללא שעות סטאז', או מעט שעות.
מההיכרות שלי (ואני מכירה הרבה מאוד יועצות IBCLC) התופעה הזו היא בשוליים. רוב היועצות עשו מאות שעות סטאז' ובעלות ניסיון רב.
אז קודם כל חשוב לי לשים את העניין הזה בפרופורציות. אמא שמתקשרת ליועצת הנקה IBCLC ברוב המקרים תגיע ליועצת מאוד מנוסה. זה שהיא יכולה להיות פחות מקצועית/אמפאטית/מכילה וכו' מיועצות אחרות, זה אכן נכון. בכל תחום יש אנשי מקצוע יותר טובים ופחות טובים. יותר מזה, יכול להיות שלאותה יועצת קשוחה אמא אחת תתחבר מאוד ואחרת תגיד שהיא הרסה לה את ההנקה. בימים הסוערים שאחרי הלידה זו אכן אומנות להתאים את עצמך לכל אמא, ואני מודה שגם לי אין 100% הצלחה בזה. אני שמחה שבדר"כ זה כן מצליח.
יותר מזה, בכל מקצוע שלא יהיה, לא רק שיש יותר ופחות מוצלחים, יש גם תמיד את אלה שקנו את התעודה ואין לנו דרך לדעת זאת. אז מפה ועד לפסול לגמרי את החשיבות של תעודה IBCLC הדרך מאוד מאוד ארוכה בעיני. אני דווקא מאוד בעד התעודה. יש לה ערך, ואנחנו עובדות מאוד קשה כדי להשיג אותה. ואני חושבת שכן יש חשיבות רבה שלציבור יהיה כלי לדעת מי איש מקצוע רציני בתחום. גם למשרת תכנות מעסיקים מחפשים מישהו עם תעודה במדעי המחשב. נכון, תמיד יש את החבר'ה ממר"ם שלא צריכים שום תעודה, ועדיין התעודות משמשות אותנו כציבור.
כל זאת אני אומרת בלי שום ביקורת כלפי מדריכות הנקה. גם אני הייתי מדריכת הנקה לפני שהייתי IBCLC. יש מדריכות מעולות, ויש מקום לכולן- מדריכות ויועצות. כמו שאת מכירה יועצות שנתנו עצות לא טובות, אני מכירה מדריכה שמפרסמת בשם המקצוע מוצרים "תומכי הנקה", שמבחינתי זה מסמר שיער.

עוד חלק חשוב של הדיון הזה, הוא באמת לתת לאמהות כלים לבדוק אם היועצת או המדריכה שדיברו איתה מתאימה להן. וזה באמת לא פשוט בשיחה של כמה דקות...
הטיפ שלי- לדבר אולי עם שתיים שלוש יועצות לפני שמחליטים. הכי טוב- עוד לפני הלידה כשיש סבלנות :)
 

gudat

New member
ודאי שכן

אך למשל אחות תינוקיה יכולה לכתוב שהיא עזרה לאמהות בהנקה, במשך שנים, וזה נחשב כשעות, וברור שזה לא כמו להיות בחדר הנקה עם הדרכה צמודה של יועצת הנקה מוסמכת ומנוסה, כמו אסתר גרוניס, או ג'ינה וייסמן או ג'ולי שור וכו' וכו', את מבינה למה אני מתכוונת...
 

She Dolphin

New member
אני מאוד מסכימה איתך, תודה שכתבת

הדברים שלך מאזנים את התמונה.

היה לי קשה לקרוא חלק מהדברים בדיון זה.

אני יודעת שלא הייתה כוונה רעה, אבל חלק מרוח הדברים והתכנים גרמו לי לזוע בחוסר נוחות בכסאי.
 
מסכימה. זה שלא כל הIBCLC הן טובות, לא אומר

שצריך לפסול את החשיבות שיש למתן התואר.
אני כן מוטרדת ממה שכתבה מופתעת, על המדיקליזציה בתחום. מה דעתך בנושא?
 

She Dolphin

New member
המגמה של מדיקליזציה ואקדמיזציה

של תחום ייעוץ ההנקה אכן קיימות ולא ייחודיות לישראל, אלא מגיעות מארה"ב שבה יושב מערך ההכשרה וההסמכה שלנו.

לדעתי זה קורה במסגרת הניסיונות לקבל הכרה ולגיטימציה למקצוע - שכאן כמו בארה"ב - לא מוכר כמקצוע אלא כעיסוק. יש בכך הבדל מאוד משמעותי, אלה לא סתם מילים.

יש למגמה הזאת יתרונות ויש גם חסרונות.
 
למעלה