פחת החלב,ייעוץ לגבי השלמת הזנה בתמ"ל

lilison23

New member
פחת החלב,ייעוץ לגבי השלמת הזנה בתמ"ל

שלום , השאלה שלי מורכבת משני בעיות.
דבר ראשון ילדתי ב22.5 מאותו יום הנקתי הנקה מלאה והיה לי המון חלב. כל כך הרבה שאפילו הצלחתי להכין סטוק שלם של חלב שאוב בגלל התקשויות. הלכתי לרופא וקיבלתי גלולות מסוג סרזנט ללא אסטרוגן כמובן. לקחתי אותן במשך יומיים. ביום השני בלילה החלב פשוט פחת.. התינוק בכה כל שעה שהוא רעב,וניסתי להנקי ולהניק.. לאחר מכן ניסתי לשאוב כי לא הבנתי למה הוא לא יונק כמו שצריך וגיליתי שפשוט אין כמעט חלב בשד. יצאה טיפה בקושי... חשבתי זה בגלל הגלולות.. לאחר יומיים הגיע מחזור,והבנתי שכנראה זה בגלל המחזור? בכל מקרה ש למישהי עצות? התינוק רעב ,החלב בשד נגמר ממש מהר והחלב הקפוא נגמר לאטלאט. אני משמ לא רוצה להגיע למצב של מטרנה!!

דבר שני אם אצטרך להוסיף לו תחליף חלב,נשאר לי רק 2 סטוקים של 100 מל במקפיא.. כבר התייאשתי והחלטתי לקנו ליתרבטחון מטרנה. איך מביאים,וכמה? התינוק יונק בדרך כלל כל 3 שעות ובלילה הפסקה של 4... בערך כ100 מ"ל ... והוא עלה במשקל ממש הרבה.. (נולד 3.100 שבועיין לאחר לידה 3500,חודש אחרי לידה 4500..) אני לא רוצה להאכיל אותו יותר מידי... אשמח לעצות. תודה רבה.
 
להפסיק לתת שאוב. לתת לו הרבה הרבה הרבה ציצי

כדי להעלות את כמות החלב בשד, צריך להניק כמה שיותר. אם הוא מתעצבן, להחליף צד. אפשר גם להחליף 3-4 צדדים בהנקה. לפעמים הירידה בחלב בעקבות הגלולות היא הפיכה, אבל השד חייב לקבל איתות לייצר חלב, לכן חשוב מאד מאד להמשיך להניק כמה שיותר. ככל שתניקי יותר כך יהיה יותר חלב. אם את רוצה לזרז את התהליך את יכולה לקחת כמוסות של חילבה (3 כמוסות 3 פעמים ביום, אם את לא סוכרתית או אלרגית לבוטנים).
אם את רואה שהחלב ממשיך לרדת, כדאי להפסיק בינתיים את הגלולות וללכת לרופא לקחת מיקרולוט, אולי הן לא יורידו את כמות החלב.
ומילה כללית - הפתרון ל"נגמר החלב" הוא תמיד להניק עוד ועוד ועוד (מלבד מקרים בודדים כמו הריון למשל). החלב בשד נוצר לפי דרישת היונק. ככל שהוא יינק יותר כך יהיה יותר חלב ולהיפך - ככל שתתני יותר בקבוקים כך יהיה פחות חלב.
 

חנית 6

New member
לא בטוח שמדובר במחזור

זה יכול גם להיות דימום בגלל הגלולות, לפעמים זה ממש נראה כמו מחזור

ויש נשים שדיווחו שהרגישו ירידה בייצור החלב בעקבות הסרזט, אולי תנסי לעבור למיקרולוט ותראי אם המצב משתפר. גם מבחינת החלב וגם מבחינת הדימום
 
למעלה