קפיצת גדילה יזומה, יש חיה כזאת?

MiMamiMexicana

New member
קפיצת גדילה יזומה, יש חיה כזאת?

סליחה, לא ידעתי לאן לשרשר...
הקטני אתמול היה בן 5 שבועות מה שאומר ששבוע הבא צפויה קפיצת גדילה, ביום חמישי מתוכנן לו ניתוח שבו הוא צריך ליהיות בצום 4 שעות + השעה בערך של הניתוח, הוא יונק בערך פעם בשעה וקצת כי הוא יונק בתשלומים, אם הוא יונק הרבה (אחרי שינה ארוכה נגיד) אז הוא מקיא, אני מאוד חרדה מהצום הזה ורציתי לנסות "לגרום" לו לקפיצת גדילה בתחילת השבוע נגיד, כמובן שתמיד ישנה אפשרות שהוא בעצמו יקדים אותה, אבל אם לא, אפשר פשוט להציע לו ציץ בתדירות גבוה? (גבוה ה יותר ממה שעכשיו) זה לא ישבש משהו? ואיך לעזעזל אני מרגיע תינוק שצריך 4 שעות צום? לא לוקח מוצץ =/
אשמח לכל דיעה/עיצה.
תודה מראש
 
אויש


אפשר לנסות להניק אותו יותר. פשוט להציע. זה לא ישבש כלום.
בשנים עברו היו מניקות שאמרו שאישרו להן להניק גם עד שעתיים לפני ניתוח, בגלל שחלב אם מתעכל מהר. שווה לבדוק את זה מול המנתח וגם מול המרדים לפני הניתוח.
יש לי נסיון בצום לפני ניתוח עם יונקת הרבה הרבה יותר גדולה. אני חושבת שאם הייתי נאלצת להתמודד עם זה עם תינוק כל כך רך, הייתי מקפידה להניק עד ממש הרגע האחרון, ואח"כ מצטיידת במנשא, אולי גם שוקלת להתרחק מהתינוק פיזית - שיהיה עם אבא ולא כל כך קרוב לציצי.
שיהיה בהצלחה!
 

MiMamiMexicana

New member
תודה, בנתיים כנירא ההרדמה היא אפידורלית

אז לא מבינה למה נדרש צום ארוך כלכך, אני אדע בוודאות ביום רביעי כשנדבר עם שניידר כדי לקבל הנחיות, אני כלכך לחוצה
 
הרדמה אפידורלית אצל כזה קטן?

הם בד"כ עושים הרדמה מלאה כדי להימנע מתזוזות. הרדמה אפידורלית יכולה להיות אחרי הניתוח, לשיכוך כאבים. באמת כדאי לבדוק את העניין הזה טוב, בעיקר כדי שלא תהיו מופתעים ביום הניתוח עצמו.
כשאנחנו היינו בטרום ניתוח, גם המנתח וגם המרדים היו מאד סבלניים וענו יפה על כל השאלות שהיו לנו, אתם בידיים טובות
(וזה עדיין מלחיץ. ברור
).
 

MiMamiMexicana

New member
יותר נכון זאת הרדמה ספינלית

זה הליך שבבתי חולים אחרים עושים עם זריקות של הרדמה מקומית אבל משומה בשניידר הם הולכים על האפשרות הזאת, לפי טענת הרופא הזריקות של הרדמה מקומית כואבות =/
(הוא עובר ניתוחון בגיד ברגל)
 
מסכימה עם פמפרנל לגבי השבוע שלפני

לגבי השעות שלפני הניתוח - אני הייתי הולכת בכיוון של "הנקת צבר" כלומר להניק ארוחות צפופות בשעות שלפני (אפילו הרבה שעות קודם), כדי שיוכל לפתוח פער יותר גדול. הרי זה מה שהם עושים בלילה. יכול להיות שזה יעזור לו להיות קצת יותר רגוע.
וגם להורים - לזכור שבלילה יש הרבה תינוקות שפותחים פער של 4 שעות ויותר, ושגם אם הוא יסבול קצת, זה יהיה בסדר וזה לטובתו בסופו של דבר. לנשום עמוק ומהר מאד זה יהיה מאחוריכם

שיהיה בהצלחה ובקלות!
 
שיעבור לכם בהצלחה!

קודם כל, לא יקרה שום דבר רע אם תציעי לו יותר בימים שלפני הניתוח. אבל אני גם לא כל כך בטוחה שזה יעזור במשהו ביום הניתוח עצמו. אבל אם זה מה שמרגיש לך נכון הייתי הולכת על זה בלי לחשוב פעמיים!
ודבר שני, הייתי מניקה עד הרגע האחרון שמותר כמובן ואז משאירה את התינוק עם אבא/סבתא. אני חושבת שכשלא תהיי בסביבה והוא לא יריח את החלב, הצום יעבור ביתר קלות.
לפחות ככה היה אצלנו, אמנם בגיל קצת יותר גדול (3-4 חודשים), אבל כשלא הייתי בסביבה כמה שעות, הוא סירב לבקבוק בתוקף והיה רגוע יחסית למרות שבטוח היה מאוד רעב.
ומחזיקה לכם עצבעות
 

remember1

New member
שיהיה בהצלחה ובקלות!

הייתי דואגת למנשא לאותו היום
אני מניחה שהוא ירצה להיות הרבה בידיים להרגעה במקום יניקה
 

gudat

New member
צום לפני הרדמה

בלינק הזה תוכלי למצוא מידע וגם קישורים להמלצות של ארגוני בריאות שונים לגבי הרדמה והנקה.
כדאי להדפיס ולהראות לרופא המרדים בשיחה מקדימה. ולעשות הכל ברוח טובה.
אני מניחה שהמלצות של ארגון הבריאות העולמי/אמריקאי/בתי חולים בארה"ב- זה הכי "מרשים" או מקובל על רופאים שתדברי איתם בארץ.

ובנימה אישית, עברתי את זה עם תינוק הרבה יותר גדול וזה באמת לא פשוט.
מסכימה שהנקות יזומות לפני, מנשא ואולי הרבה שעות אבא כשאי אפשר להניק... יוכלו לעזור.
סך הכל אני מאמינה שכשההורות היא כזו שמאפשרת הרבה קירבה וצמידות התינוק יכול להרגיש שאת שם בשבילו גם כשאין הנקה. למרות הגיל הצעיר.

בהצלחה,
תמר.
 
למעלה