מתייאשת...

Gete2012

New member
במנשא זה כאילו מציעים להם מתאבנים


 

Gete2012

New member
אמאלה! זה ממש מרגיש

כאילו אני זאת שכתבה את הדברים. הגורה שלי בת כמעט חודשיים וחצי. אני גרה רחוק מהמשפחה ומהחברים. לבד לגמרי. בעלי כלל לא שותף ללילות שלנו ( ישן בסלון ) כך שמצבך עוד מעולה, יש מי שמחליף ונותן לך לישון. אצלנו זאת אני והיא 24/7. אני לא רואה חברות אלא אם הן באות ( ופתאום את מגלה שלא כולם חברים כ״כ טובים), אני ובעלי לא יוצאים ( גם בגלל הגורה וגם בגלל המרחק מכולם) ואני חייה כל היום סביב שעות הנקה. ולקינוח: הגורה מתעוררת ב6 בבוקר, מנשנשת בקושי 10 דקות ונרדמת ( ניסיתי הכל, עירום, גוף לגוף, ליטופים,כלום) ואז קמה שוב אחרי שעה ערנית ושמחה ( החיוכים משכיחים הכל אה?). אז היא נירדמת ב 8, קמה ב 2 ( מדלגת כבר שבועיים על ארוחת 22:00) ואז שוב ב 6 ושעה אחר כך. אז אני גם לא ישנה ב-כ-ל-ל ( בעלי כבר בעבודה בשעות האלה). אני לא מצליחה לקרוא ספרים בננקה כי אני מכינה אותה ליום ולילה כך שכל הנקות היום מתקיימות בסלון, עם ערוץ הופ ברקע ושירים. בין לבין היא בטרמפולינה ואז, הבית. שלא יהיו טעויות, עד לא מזמן גם לבית לא הגעתי. ואחרי הכל, אני מכריחה את עצמי להסתדר. כי זאת אני והיא לכל החיים (אבא זה תחליף זמני ונחמד). בשבת אזרתי אומץ והנקתי בפעם הראשונה במסעדה ( פתחתי חצי מנשא, הנחתי אותה באלכסון, ציציקה בחוץ והופ). היה קצת מסורבל והזוי אבל לא כל ההתחלות כאלה? חוץ מזה, מבחינתי? סוף סוף אפשר לצאת בכיף כי היא ערה במהלך היום וזה נחמד. אני יוצאת איתה בכל הזדמנות. אפילו לקנות חלב במכולת השכונתית. לוקחת מנשא ויוצאת לטיול בסופר ( ממש ככה!) ונחושה בדעתי שזה עוד ישתפר. מזכירה לעצמי ש9 חודשים סחבתי וגדלתי ויקחו לפחות 9 חודשים נוספים לחזור לעצמי ( שבוע שאני כבר הדיאטה וגם הפסקתי עם מוצרי חלב פרה). אין ספק, התחושות שהעלת כל כך נכונות וקיימות אך הנקודה החשובה היא שהוא צריך אותך. אמא זאת משרה מלאה. ונראה לי שיהיו עוד מיליון רגעים קשים ( שבוע שעבר התיישבתי על המיטה ובכיתי ואז בכיתי כי מה אני בוכה כשיש לי אותה ?!). אז כל שנותר לי להגיד לך את מה שאני משננת בעצמי: מיליונים כבר עשו זאת לפנינו. קטן עלינו! ( עובדה, אפילו ילדנו). ברוך השם על הפורום הזה!
 

michal@gal

Active member
מנהל
אפשר לשמור על אוירה של יום

אפשר לשמור על אוירה של יום בהרבה דרכים.
עם יונקת בת חודשיים וחצי אין שום סיבה לשים ערוץ הופ בטלויזיה. זה הזמן להשלים צפיה בכל הסרטים/סדרות שכבר מזמן רצית לראות ולא היה לך זמן. כשהיא תהיה גדולה יותר ודעתנית יותר היא כבר תדרוש הופ. יש לך עוד כמה חודשים לבחור תכנים שמעניינים אותך.
 

Gete2012

New member
צודקת אבל הגורה חולה על מוזיקה

עוד מהבטן. אני שמה ואני שרה, לא כי היא רואה. ויש פעמים שאני רואה סדרות, ברור. קונה אבל קובעת, לא?
 
עדכונים

טוב קודם כל הלכתי לפארק היום ואמנם היה חם והמתוק ינק המון- קפיצת גדילה?... חום ושמש....?- לא ברור---> אבל יצאנו! ואני אתארגן ואצא כל יום מעכשיו.
אחרי שחזרנו קפצתי לשילב, יש לי סניף ממש ליד הבית, כדי להחליף מתנה שקבלתי. החלטתי שמנסים שוב את המנשא. המתוק שיתף פעולה יחסית, וכשהגענו לשם המוכרת אמרה שנראה לה שהוא יכול להיות כבר הפוך. היא עזרה לי לסדר את זה, והוא אמנם אכל את הבד כל הזמן, אבל היה נראה מבסוט ופטפט עם העוברות והשבות בחנות :) כמובן שגם החלפתי לו לדברים נורא חמודים ולרכוש דברים חמודים תמיד מעלה לי את מצב הרוח. הוא אמנם ינק איזה פעמיים בזמן שהיינו בחנות, אבל מה אכפת לי, יש שם חדר הנקה (למרות שאני כן משתמשת בסינרים/חיתולים- אבל חדר הנקה זה הכי טוב).
נרשמתי למאמאזון בפייסבוק.
החלטתי שבעלי יחליף אותי בהנקת בוקר (של 6-7, כשהוא קם לפני העבודה) ואשאב כשאקום בסביבות 8, כשהוא יוצא, בתקווה שיצא לי מספיק.
החלטתי שאני מתחילה להפגש עם חברות ויהי מה. אמנם קשה לי להפרד ממנו, וקשה לי לחשוב "מה אם לא יהיה לו מספיק אוכל?" "מה אם סתם ירצה ציצי כדי להתפנק?"- אבל אין ברירה אני צריכה להתאוורר. ולא פעם בשלושה שבועות... אלא פעם-פעמיים בשבוע.

גיליתי שיש בנות שמרגישות כמוני, שזה נחמד מאוד לדעת שבתוך הבדידות הזו, אני לא לבד :)
תודה לכן, עזרתן לי לעבור את המשברון, ואכן תודה לאל על הפורום הזה...
 

Noisha

New member
טוב לשמוע! תשתדלי לשמור

על הרוח החיובית ועל ההחלטות שקיבלת (לצאת כל יום, להפגש עם חברות..) ותזכרי שזה בסדר שיש נפילות מדי פעם אבל צריך לדעת לעלות את עצמך חזרה (אני מנסה להגיד את זה גם לעצמי..)
חזקי ואמצי :)
 
עד כמה שידוע לי

במנשא בייבי ביורן מותר לשים תינוק עם הפנים קדימה כשהם כבר יושבים או בדרך לשם. מעבר לכך שזה מנשא לא הכי מומלץ.
וחות מזה, אני נורא שמחה שמצב הרוח במגמת העלייה! מאוד שמחה בשבילך
 
איזה יופי!! ותשמעי...

כתבו לך פה הרבה דברים נכונים, ובכל זאת אני רוצה לחדד:

- להיות אמא בבית לבד עם תינוק זה מתכון בטוח לדיכאון ושעגון. להיות אמא ביחד עם אמהות אחרות זה פתאום הכי נורמלי שבעולם, ואפילו כיף.

- אין לך חברות בחופשת לידה? אז כדאי לך למצוא חברה. אפשר דרך מפגשים של לה לצ'ה, מפגשי אמהות ותינוקות, עיסוי תינוקות וכל מיני כאלה. התינוק לא באמת צריך הפעלות לתינוקות
אבל אנחנו צריכות את החברה והמקום ללכת אליו.
יש הרבה אמהות בסביבתך שמרגישות בדיוק כמוך - רק צריך לגלות אותן...

- להתארגן ליציאה מהבית - מוכר מוכר מוכר. זה לוקח שעה. כן. העניין הוא - ככל שתתרגלי יותר את היציאה, כך תהיי יותר ויותר זריזה בזה עם הזמן. בסופו של דבר זה יגיע לחמש-עשר דקות. מאמינה לי או לא?

משהו שאת יכולה לעשות כדי לעזור לעצמך: להכין רשימה של מה-צריך-מה-עושים לפני שיוצאים מהבית, לתלות אותה על הדלת, וככה היא תזכיר לך ותעזור לך להתארגן. עוד משהו זה שלך תיק עם פק"ל קבוע של בגדים וחיתולים וכל הפיציפקס החיוניים שלך (ארנק וכו'), שרק תצורכי לחדש מדי פעם, ובעיקרון תוכלי רק לתפוס אותו, להוסיף פריט אחד ולצאת.

- "אני מאוד עייפה ואין לי חשק לעשות כלום" - זה סימן מוקדם לדכדוך. התרופה לזה היא דווקא לקום ולעשות משהו. זה אמנם מאמץ בהתחלה אבל בסוף הפעילות את מתוגמלת. קמת, יצאת, ראית, דיברת עם אנשים, עשית - הרגשת הרבה יותר טוב בסוף היום, ועם יותר אנרגיות.

- לי מאוד עזר בבקרים אחרי לילות של הנקות זה לעשות מקלחת חמה-רותחת, ואז להתלבש ולצאת לאנשהו (זה היה בחורף).. בלי המקלחת לא הייתי יכולה להתעורר...

- עזבי את הבית. נכון שסדר וניקיון חשובים לרווחתנו האישית, אבל כל הבתים של כולנו נראים זוועה בשנה הראשונה. באמת! זה יסתדר עם הזמן
בינתיים, עדיף לעזוב אותו וללכת למקום אחר, מאשר להישארבו, לא לנקות, ולהתבאס.

- הנקה בציבור - מומלץ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ככל שתניקי יותר בציבור, כך תרגישי נוח יותר לעשות את זה שוב. וככל שתרגישי נוח יותר להניק בציבור, כך ההנקה תהיה פחות "עול". באויר בים וביבשה, תינוקות זקוקים לאכול, ואנחנו זקוקות ללגיטימציה, בעיקר הפנימית, להניק אותם על המקום.
חברה שלי טוענת שתוך שנה, כל המלצריות בכל בתי הקפה בתל אביב זכו להכיר אישית את הציצים שלה. אף אחת מהן לא התלוננה על זה


שורה תחתונה: את נהדרת
 
אתן פשוט מקסימות

ואני מתמוגגת מזה! ממש!
היום הלכתי לקניון אחרי שאתמול בסוף הלכנו לפארק... כשהקטן היה רעב עשיתי משהו שלא עשיתי עד היום בלי סינר הנקה- פשוט חלצתי שד ונתתי לו לאכול ורק אחרי כמה שניות הנחתי חיתול טטרא עליי- ומי שראה זבש״ו כמו שאמרים:)
גם התקלחתי בבוקר והתלבשתי, פשוט שמתי את המתוק על הטרמפולינה מולי עם משחק ככה שיכולתי לראות אותו כל הזמן הזה.... אתן צודקות, הבעיה שלי היא לא ההנקה. אני אמשיך להניק, אבל אני כן צריכה להיות פחות נוקשה ולהשתמש בשאוב לעיתים קצת יותר תכופות....
השלה הבא- חיפוש חברות!!!!
שיהיה לכולן חג עצמאות שמח! :)
 

babkas

New member
כמה ראיונות מעשיים נגד שמעום...

יש בפורום הורים לתינוקות בכל יום ראשון שרשור אמהות נפגשות, בטוח תמצאי בנות מהאיזור שלך.
מרכזי אם לאם מעגלי אמהות חינמיות ברחבי הארץ
מעגלי אמהות התשלום
עיסוי תינוקות, אפשר דרך קופ"ח וזה עולה גרושים
בייבי יוגה, סטודיו C

לגבי ההנקה- דעתי האישית יותר קל ופשוט להניק. את הציצי לא שוחכים בבית, לא צריך, לחמם ואז לקרר, לא משאיר לכלוך בכיור, מכל הבחיונות זה עדיף. מצד שני שפיות האמא יותר חשובה.
 
לכל - פרט למשפט האחרון

כתבת "מצד שני שפיות האמא יותר חשובה".
לא שאני מערערת על החשיבות של שפיות האם

אבל במקרה של לונה, נשמע לי שהשפיות מושפעת הרבה יותר ממצב של בדידות ובידוד, חסר בתמיכה חברתית, בעיסוקים משמעותיים ובמעורבות בקהילה, וחוסר לגיטימציה חברתית להנקה בציבור (משהו שאפשר להתגבר עליו עם קצת תרגול ובטחון עצמי) -
וההנקה כאן היא לא הבעיה האמיתית.
 

ifat2012

New member
מה שעשה לי את ההבדל

מסכימה עם כל מה שכתבו ושתדעי לך שאני ממש מזדהה עם חלק מהדברים. רק טיפ אחד שעבורי מאד עוזר- בבוקר כשבעלי בבית עדיין אני מוותרת על חצי שעה שינה ועושה מקלחת טובה, מתלבשת, מסדרת את השיער , שותה קפה וקוראת מעט עיתון. חצי שעה שהוא עם הפיצי. אני אומרת לך שזה מאד מאד (אבל מאד) השפיעה עליי!! עד אז הייתי עם פיג׳מה מלאת פליטות כל היום וכשכבר רציתי לצאת החוצה עם העגלה הקטנצ׳יק לא נתן לי זמן להתארגן. עכשיו אני מהבוקר כבר ״מאורגנת״....
 
השרשור הוסף להודעות הנבחרות


כדי שגם אמהות בעתיד יוכלו להנות מכל הטיפים וההצעות הנהדרות שלכן.
ותודה ללונה שאלונה על השיתוף!!
 
למעלה