עד כמה המצעדים חשובים

won the game

New member
סוףסוף מישהו מזכיר את המצעד שלי=]

הזכרת פה את עניין המתח, הספירה לאחור במצעדים, זאת בעצם ההמצאה הגאונית שמושכת רבים מהמאזינים/צופים להישאר עד סופו של המצעד!
 
טוב..הבטחתי לענות....

המצעד ממקם את השירים, מזכה אותם ומעמיד אותם במקומם הראוי או מנחית אותם ומשפיל. לראות שירים אהובים צועדים במצעדים זה דבר נפלא. זה מעין טעם אישי שמתייצג בתחרות וכאשר טעם זה מקבל תאוצה ואהדה והופך לטעם כללי, ההתרגשות העצמית נוספת ותחושת הסיפוק גוברת. ועכשיו ברגע זה אני מתחיל להפנים שאתה בעצם שואל אותי שאלה חשובה מאד...אתה שואל אותי במילים אחרות: מה אני עושה בפורום הזה.... והנה לך התשובה ! התמכרתי למצעדים מתחילת שנות ה90. הייתי מכור ל- hit list uk ששודר כל שני ב- mtv ולאחר מכן גיליתי את המצעד הלועזי של רשת ג' בימיה הטובים עם עופר נחשון. אני הכרתי את עופר אישית ואפילו התארחתי אצלו בבית.
לפני יותר מ- 12 שנים רציתי להיות די ג'י, שדרן כמו עופר או כמו אחד ממגישי התכניות בmtv הרגשתי שהחלום הזה רחוק מלהתגשם למרות שידעתי שאני מוכשר בזה.. השתגעתי...התחלתי לדבר עם עצמי ולשדר לעצמי. כל שבוע בשעה מסוימת כשאף אחד לא בבית- הייתי שולף אחד מהמצעדים ששמרתי ומתחיל לשדר- כאילו אני עובד בתחנת ראדיו, משדר בהתלהבות, משמיע שיר שיר, מתלהב, מתרגש, מבטיח להשמיע רמיקסים ומתמיד חחחחחח.... בשנה האחרונה ובמיוחד לאחר שהצטרפתי לפורום שלכם אני מרגיש שהחלום התגשם (והחלמתי סוף סוף
) אני מודה לכל האנשים הטובים שמשתתפים במצעדים שלי כי עזרתם לי להגשים חלום ! מקווה שעניתי על כל השאלות....
 

kobbar

New member
למה לב שבור? ../images/Emo7.gif אני רוצה לב מחובר ../images/Emo23.gif

 

won the game

New member
יפה ששיתפת../images/Emo39.gif

אני מבין שלעופר ניסים היו קהל מאזינים נרחב בניינטיז הא?
 
אתה לא מתאר לעצמך איזו טראומה

קיבלנו (אנחנו המעריצים) לאחר שרשת ג' הפסיקה לשדר שירים לועזיים והמצעד הלועזי השבועי של עופר חדל מלהתקיים.....
 

won the game

New member
זה למעשה (בשנת 1997),

נתן את האות לשליטה המוחלטת כמעט של גלגל"צ, ברדיו הישראלי בפרט ובמוזיקה הישראלית בכלל.
 

קרנוק

New member
../images/Emo194.gif

האם לכל תחום במוזיקה צריכה התחרותיות להיכנס בתשובה בגוף השאלה.כל דבר שעושים ממנו כסף-בשנייה שאתה נכנס לשוק,התחרותיות נכנסת. בעידן של היום שאמטיוי מקבל פחות רלוונטיות וגם מכירת הסינגלים האנטרנט הופך להיות שוק של היצע וביקוש. וכן,גם להקות אלטרנטיביות משתמשות בו לכביכול שיווק של עצמן.אני כל יום מקבלת הודעות שהמייספייס(הלא פעיל שלי סתם אחד שפתחתי ואפילו לא מוסיקלי)מקבל כל יום הודעות בקשת הצטרפות מלהקות אלטרנטיביות).אז לכל תחום כבר יש את נושא התחרותיות.והבילבורד מעבר למצעד המיינסטרים מתחלק להרבה ז'אנרים ככה שהתחרות קיימת. האם הצלחה או כישלון אומרים דברים ברורים על איכות השיר לא.שיר יכול להיות איכותי ומצליח ולהיפך,אם כי בעידן של היום שהכול ממוסחר,לרוב הרבה שירים טובים נשארים חבויים כפנינות שמתות לצוף על פני השטח מתוך הקונכיה שמסתירה אותם בעוד חברות תקליטים של אמנים מעדיפות לשחרר שירים פחות איכותיים ויותר קליטים שייצגו אותם ,כדי להיכנס במצעדים,כדי למכור.אבל מה יצא מזה?עוד עשר שנים חצי מהשירים הללו לא יזכרו כקלאסיקות מודרניות והזמן הוא מבחן האמת הכי חשוב לטעמי מה יש במצעדים שמושך כ"כ הרבה עניין ותשומת לב בשביל חברות התקליטים-כסף,בשביל האמן-עוד משהו לסלול את דרכו לטקסי הפרסים כדי שיהיה לו משהו לתלות על התקרה כי כבר הארון מלא בפסלים. בשביל אנשים בפורום שעורכים כאלו-עוד דרך להעביר את הזמן האם יש אמנים שלדעתכם לא לא ניתן לערוך להם מצעד (לא מסוגלים לדרג או שיש יותר מדי שירים ראויים...) אמרתי כאן בעבר,שאמן שיש לי הערכה אמיתי אליו ואני אוהבת רבים משיריו קשה לי לדרג את כל פועלו במיוחד אם מדובר בשירים רבים.כל אמן הוא עולם ומלואו בעיניי.לכל אחד יש את הסיפור והסגנון שלו ולדרג את זה נראה כל כך בלתי אפשרי בעיניי. ולסיום, איזה מצעד לא שלכם הכי אהבתם בתקופה האחרונה המצעדים של מעאלי מצחיקים אותי.יבגני עושה מצעדים טובים ואני אוהבת את ההשקעה של מוטי ואריה במצעדי זמנים שונים
 

קרנוק

New member
ולגבי האהבה שלי למצעדים..

אני זוכרת את המצעדים בתקופה הנוסטלגית שלהם בתחילת שנות התשעים. כשהמוסיקה השחורה שהייתה במיינסטרים ,עם הדאנס הנוסטלגי של שנות התשעים ,שלא כמו היום לא כל יציאה שנייה שהייתה בעצם סימפול או קאבר מזעזע הייתה לשיר דאנס פופלארי. כשהייתה מסחרה אבל היא לא הייתה הכול,והמוסיקה יכלה גם לדבר בעד עצמה. המצעדים אז שיקפו יותר איכות לדעתי.עקבתי אחריהם מאחר וזה היה האמצעי בשבילי להכיר שירים חדשים ולהנות מהם. ככה התחילה האובססיה וכיום אני פחות עוקבת,הבילבורד הדרדר משמעותית בעיניי וגם המצעד הבריטי שהוא יותר טוב לא לוקה ביציאות גרועות. מצב המצעדים בעולם לצערי מייצג את הרף שירד מבחינת הטעם הרחב של אנשים.היום הכול אינסטנט. מה שחדש חם,ועוד יומיים הוא יהיה כבר שיר ישן. כמו שזורקים גרביים כל יום ומחליפים אותם. אז כבר לא מבדילים בין הגרב של היום לאתמול. אה אז זה סימפול,פה יש קאבר.. אני מקווה שהעולם יצא מהסחרור הזה. זה לא שלא עושים היום מוסיקה טובה,אבל מצעדי המיינסטרים משקפים כמה הטעם של אנשים הדרדר. מספיק לראות איזה שירים היו מקום ראשון לפני עשור ואילו מקום ראשון כיום. יש יוצאי דופן,אבל זה לא מה שזה היה פעם.
 

ForeverMC

New member
../images/Emo163.gifמנסה להשיב../images/Emo27.gif

האם לכל תחום במוזיקה צריכה התחרותיות להיכנס?
לא..למרות שאני נהנה מאספקט התחרותי מאוד קשה לי לבצע מצעדים אישיים, מהסיבה הפשוטה שאני יודע שאח"כ אפספס/אתחרט על בחירה מסויימת. זו אולי הסיבה שיותר נוח לי לעשות מצעדי פורום, למרות שתמיד אני לוקח בהם חלק. האם הצלחה או כישלון אומרים דברים ברורים על איכות השיר? (אם שיר נכשל במצעדים אז הוא גרוע ואם הוא מצליח אז הוא טוב)
הו...אני מניח שכאן הרוב יסכימו שיש שירים מעולים ונשגבים שנכשלים במצעדים ומעט מאוד אנשים מכירים מסיבות שונות: לא מסכים להיטי/קליט. מה יש במצעדים שמושך כ"כ הרבה עניין ותשומת לב
אני מניח שזו סוג של שריטה..אני זוכר את עצמי כילד שמקשיב למצעדים ברשת ג', שמכור למצעד ביום ראשון בערב (העיברי) ובשלישי בערב (הלועזי), המצעדים השנתיים היו חגיגה, ותוכניות כמו: קופסת הלהיטים היו סוג של חיידק..יש דברים שאתה פשוט אוהב, קשה להסביר אותם. האם יש אמנים שלדעתכם לא לא ניתן לערוך להם מצעד (לא מסוגלים לדרג או שיש יותר מדי שירים ראויים...)
זה לא פשוט לי לערוך מצעד אישי לאף אומן אהוב..בגלל זה עדיין לא עשיתי שום סקירה מקיפה של קיית בוש או מאריה כאן. ולסיום, איזה מצעד לא שלכם הכי אהבתם בתקופה האחרונה?
אהבתי מאוד את המצעד שלך ניב עם השירים המרגשים אותך, כי ראו שהוא נעשה מכל הלב. אני מאוד נהנה מהפרוייקט של אריה על השירים הלועזיים, מצעד ירדנה היה נחמד, מאוד אוהב את כל המצעדים שירון (772)עושה כאן
 

won the game

New member
אתה בהחלט מכפה על הקושי בדירוג האישי!

בהשקעה האדירה שלך למצעדי הפורום
 

venustudent

New member
איזו שאלה...

אני באופן אישי מעדיפה מצעדים שמסכמים תקופה כמו שנה או יותר או קריירה של אומן על פני מצעדים שבועיים שדי חוזרים על עצמם. למרות שאני לא מתה על תחרותיות, הרבה פעמים מצעד זו באמת הדרך היחידה לסכם דברים כאלה, וכשיש מצעדים נוסטלגיים הם מאפשרים לנו בכלל להיזכר בשירים ישנים, והמתח של מי יהיה במקום הראשון כמובן הופך את הסיכומים האלה ליותר מעניינים. בלי קשר לא נראה לי שהצלחה או כישלון במצעדים בהכרח אומרים משהו על איכות השיר, בטח לא במצעדים של תחנות רדיו שמושפעים מפלייליסט...וכבר קרה כמה פעמים במצעדים שנתיים שהשיר באחד המקומות הראשונים נבחר גם לשיר הגרוע... לי אישית קשה לערוך מצעדים אישיים לאמנים כי אצל רוב האמנים שאני אוהבת אני מכירה יותר מדי שירים שלהם (וזה נראה לי די מייגע לעשות מצעד אישי של 100 השירים האהובים של אותו אמן...), אבל בסופו של דבר לגבי כל אמן אפשר לעשות "החלטות כואבות", להגיע לרשימה מצומצמת של שירים ולדרג אותה... לגבי המצעד שהכי אהבתי בתקופה האחרונה- יש שניים: סדרת המצעדים של כל הזמנים של אריה וסדרת מצעדי הדאנס הנוסטלגיים משנת 1993 של מעאלי.
 
למעלה