מצעד תשל"ח של אביחי

אביחי3001

New member
מקום 5


התבהרות חלקית- חוה אלברשטיין


חולה על השיר הזה מגיל 13
יתרה מכך, אי שם בשנת 2003 כשהייתי בגיל 13 העזתי לבקש אותו בגלי צהל בתכנית של בקשות שירים וקטעים מוסיקליים שהגיש דני קרפל ז"ל. כאלה שירים מוכיחים שחוה היא כנראה הזמרת האולטימבטיבית לתקופות רבות בשנה. השיר הוא שיר הנושא של אלבומה המצליח "התבהרות" שאת כולו כתבה רחל שפירא
אחת מהיוצרות הגדולות בזמר העברי ובכלל.

 

אביחי3001

New member
מקום 4


נאסף תשרי- צביקה פיק


ממשיכים באווירה קצבית ולתקופה בשנה- סוף אלול. השיר נולד כתוצאה מכך שדליה הלר עורכת מצעד הפזמונים ברשת ג' בזמנו פנתה לצביקה וביקשה להזמין שיר לכבוד בחירת צביקה לזמר השנה ברשת ג' בסיום שנת תשל"ז. צביקה קיבל לידיו את השיר האלמותי והוא החל להלחינו. השיר צעד 25 שבועות במצעד רשת ג'- תקופה רבה לאותם ימים. השיר הפך ללהיט ואף זכה בתואר שיר השנה של רשת ג' תשל"ח.

 

אביחי3001

New member
מקום 3


נסיך החלומות- גלי עטרי


שיר אלמותי שאהוב עלי המון שנים מתוך אלבום הבכורה של גלי- "נסיך החלומות" שיצא בשנת 1978. השיר נכתב כבר שנה קודם עבור ועדה של אנשים מכובדים לצורך ייצוג המדינה באירוויזיון 1977. אלא ששמרית אור שראתה סרט על נסיך איטלקי כתבה על דמותלועזית ולא על מה שמייצג את ארץ ישראל ולכן נפסל השיר ואילנית לא ביצעה אותו יותר בפני הוועדה שבחרה ב"אהבה היא שיר לשניים". כעבור שנה החליטו לשנות את שיטת בחירת נציג ישראל לתחרות האירופאית והחליטו שנציג ישראל יהיה מי שיזכה במקום ה- 1 בפסטיבל הזמר והפזמון תשל"ח שנערך באביב 1978. השיר ניתן לגלי עטרי ונחשב בעל סיכויים גבוהים לזכות. אלא שבאחד הרמקולים היתה תקלה(אחד המלווים הביא לה רמקול לא טוב) ולא שמעו מספיק טוב את גלי בעת הביצוע ככל הנראה מה שהשפיע על הניקוד. לבסוף השיר סיים במקום ה- 3 והמכובד והפך בארצנו לשלאגר גדול מאד שאהוב וידוע עד היום. גלי אמרה שהיא לא האמינה שהשיר הקליט הזה יישאר בתודעה אבל זה אכן קרה ובצדק- שיר ענק!!!

 
אוהב בעיקר בזכות הפתיח המהפנט והבית הראשון

פחות מתחבר לחריזה של ולנטינו - קלמנטינות, ועדיין, זה מהשירים הבולטים של השנה הזאת.
 

אביחי3001

New member
מקום 2


תבורכי ארצי- אילנית


מכירים? שיר ברכה למולדת עושה לי את זה ובטח שזה בא מפי אילנית המלכה
שיר אלמותי, מצמרר וענוג של גדולת הזמרות בארץ ובעולם. השיר יצא כסינגל ראשון מתוך האלבום "רגשות מעורבים). חייב לתת קרדיט למילים, ללחן והעיבוד של שייקה פייקוב(מי שאחראי על קלאסיקות רבות בשנות ה- 70 וה- 80). אני חולה על השיר הזה הרבה שנים ואילו שיר אחד, היה קוטף את המקום הראשון(להזכירכם "כי הנני בא"
עשה זאת אצלי בתשל"ד). לשמוע ולהתמוגג ולמות על הזמרת- איך אפשר שלא

 

אביחי3001

New member
מקום 1- שיר השנה


שיר תשרי- חוה אלברשטיין


שיר השנה שלי שייך לאחת ויחידה- מלכה בפני עצמה- חוה אלברשטיין שהוציאה בשנה הזאת שיר אלמותי שכתבה רחל שפירא ללחן של דני עמיהוד. השיר גם הוא להיט ענק מתוך האלבום "התבהרות" . מי שלא מכיר, מוזמן לשמוע


 

Lhuna1

New member
מסכימה 100% עם הבחירה!!


מצעד מקסים ביותר, אביחי, ובחרת שנה נהדרת

אהבתי לקרוא ולהקשיב - תודה!
&nbsp
 

אביחי3001

New member
תודה רבה על התגובות היפות והפרגון לונה


שמח לשמוע שנהנית מהמצעד שלי

השנה הבאה היא תשל"ט 1978/9
 
למעלה