מצעד העשור הישראלי שלי

אורישקי

New member
מקום 24


רוני דלומי - איש של לילה
שנה: תשע"ה
מקום בדירוג השנתי שלי: 7

למרות שעברו 10 שנים מאד אותו קיץ, אני עדיין לא הצלחתי בליבי להתגבר על השוד הנורא שקרה ביום שבו רוני דלומי ניצחה את מיי פיינגולד, לכל הדעות מתמודדת הריאלטי-שירה הגדולה ביותר שידענו בארצנו הקטנה.
למרות זאת, עבר עשור ורוני דלומי הצליחה לנהל פה קריירה ראויה למדי - ולהוציא כמות די מכובדת של שירים מקסימים, השיר הזה, סינגל הבכורה מאלבומה השלישי - "תסתכל עליי", הוא ללא ספק אחד מהם. משירי האהבה הנשיים היפים שיצאו פה בעשור האחרון.

 

אורישקי

New member
כעיקרון מסכים

זו סתם נקודה שצובטת לי בלב

דלומי אבל ללא ספק הפתיעה והוכיחה שהיא לא סתם ילדה חמודה שיודעת לשיר
 

אורישקי

New member
מקום 23


יהודה פוליקר - קצר פה כל כך האביב
שנה: תשע"א
מקום בדירוג השנתי שלי: 5

עצוב מאד לראות איך גם כשסגרנו שבעה עשורים לקום המדינה בעשור הזה, עדיין שירי הזיכרון והשכול מהווים חלק כל כך חשוב בפסקול שלנו, וזה גם לא שיר הזיכרון האחרון שתראו פה.
השיר נכתב בידי דוד גרוסמן, לזכר בנו אורי שנפל במלחמת לבנון השניה, 5 שנים קודם לכן, והולחן ובוצע בידי פוליקר - מגדולי הזמרים בתולדות המדינה - ואולי הזמר הכי מזוהה עם ימי הזיכרון. מילות השיר מדברות על צמיחה ופריחה במקביל לאובדן ומוות, וכמובן שאין יותר מתאים מפוליקר כדי לבצע אותם ולתת שיר שהוא סוג של קלאסיקה מודרנית.

 

ady18

Well-known member
מרגש עלי פחות כי הוא עצוב לי מדי וגם קצת חרוש.

 

אורישקי

New member
מקום 22


לירן דנינו - ללכת
שנה: תשע"א
מקום בדירוג השנתי שלי: 4

עוד מישהו שהוזנח קצת במצעדי סיכום העשור הוא לירן דנינו, שהשירים הראשונים שלו, במיוחד, זכו להצלחה מטורפת ברדיו. לירן דנינו שהגיע למקום הרביעי בכוכב נולד 7 וסומן כבר אז כפייבוריט (אישית אני בכלל לא הייתי מאוהדיו במהלך העונה), הוציא ב2011 את שירי הבכורה שלו. "ללכת" היה השיר השני, והוא זכה להצלחה ענקית, אולי יותר מכל השירים של דנינו עד כה. ב2012 יצא אלבום הבכורה המלא.

 

1Shir

New member


חוץ מלירן דנינו הכי אהבתי במצעד את
היי
טיפות
אצלנו בגן
כל הזמן הזה
 

אורישקי

New member
מקום 21


עדן בן זקן - מלכת השושנים
שנה: תשע"ה
מקום בדירוג השנתי שלי: 6

והנה, רגע לפני עשרים הגדולים - מגיעה המלכה.
השיר "מלכת השושנים" יצא כשיר של מצעד הגאווה 2015, וזכה להצלחה עצומה. הוא יצא כסינגל השני מאלבום הבכורה של עדן בן זקן שעונה לאותו שם, ולמעשה הפך אותה לתופעה היסטרית ולזמרת המצליחה ביותר בעשור הזה.
אני זוכר שנחשפתי לשיר ודי הזדעזעית ממנו בהתחלה, ולאחר מספר זמן הזעזוע הפך להתמכרות ואיתה להבנה שמדובר בשיר פופ מעולה, שמבצעת זמרת עם כריזמה וחינניות אינסופית, ובעצם מדובר בשיר הנשי (השני) הכי חשוב בעיני בעשור הזה.

 
למעלה