מצעד העשור שלי - 20 הגדולים

אורישקי

New member
מקום 5


עדן בן זקן - אף אחד
שנה: תשע"ז
מקום בדירוג השנתי שלי: 1

13 שירים הכניסה עב"ז למצעד שלי, יותר מכל אומן אחר.
זהו השיר האהוב עליי כמו שרבים מכם בטח יודעים, הוא יצא למעשה כסינגל הרביעי מתוך "תאמין לי", ממשבסמיכות לצאת האלבום. השיר יצא בספטמבר 2016, ממש חודשיים לפני הגיוס שלי, בשלב הזה עדן כבר הייתה כוכבת-על ואני עוד לא הייתי בטוח אם אני באמת ממש אוהב אותה או שהיא סתם גילטי פלז'ר ולא יותר. מי שהתלהבה ראשונה מהשיר הייתה למעשה אמא שלי, שדחקה בי לשמוע את השיר. משם השאר היסטוריה - אין הרבה שירים שכל כך מתקשרים לי לתקופות מסוימות.
המילים של השיר התאימו לי בדיוק לתקופה השגרתית הזו, קצת לפני הצבא, וההרגשה הבנאלית והסתמית הזו שהתפתחה אצלי קצת באותם חודשים. כשהתגייסתי השיר הזה המשיך ללוות אותי ולמעשה מילא אצלי את אותה הרגשה בדיוק, ולנצח הוא יזכר מבחינתי כ"שיר הטירונות שלי". שיר פופ אדיר שמופק מעולה, עם פזמון באמת סוחף.

 

אורישקי

New member
מקום 4


עידן עמדי - ממשיך לצעוד
שנה: תשע"ב
מקום בדירוג השנתי שלי: 1

ומשיר שמתקשר לי מאד עם סוף 2016 - חוזרים שנה אחורה לנובמבר 2015.
יצאתי עם השכבה שלי בתיכון למסע לפולין, מאמין שמי שחווה מסע שכזה יוכל להזדהות עם התחושות שיש מהשבוע הבאמת בלתי ניתן לתיאור הזה.
במסגרת טקסים שהצגו בכמה ממחנות ההשמדה - זכיתי להכיר את השיר הזה, בין כלל הקלאסיקות הגדולות כמו "אפר ואבק" ו"פגישה לאין קץ" - בוצע השיר הזה על אדמת מיידנאק. מודה שלא הכרתי אותו עד להכנות למסע הזה, השיר למעשה נכתב בעקבות ספרו של הרב לאו - "אל תשלח ידך אל הנער", ביוגרפיה שקראתי לאחר המסע וממליץ לכולכם לקרוא.
קשה לתאר מה אני מרגיש כלפי השיר הזה מאז אותו מסע לפולין, חבל לי שבין כל השירים הנהדרים שעמדי הוציא העשור השיר הזה פוספס קצת, אבל שמח שלקחתי מהעשור הזה משהו קטן שלי


 

אורישקי

New member
מקום 3


יובל דיין - בדיוק כמו הירח
שנה: תשע"ו
מקום בדירוג השנתי שלי: 1

הסברתי כבר במצעד שהתאהבתי ביובל דיין די בדיעבד. גם בשיר הזה התאהבתי לגמרי בדיעבד, וקצת אחרי שכבר פרסמתי את המצעד השנתי שלי תשע"ו, אבל אני חושב שבעקבות ההתאהבות שלי בשיר הזה התאהבתי כבר לגמרי ביובל דיין עצמה ולא בחתיכות שירים שלה מדי פעם.
מה עוד יש להגיד? זמרת העשור שלי עם שיר הסולו הכי מצליח של אישה במצעד, בלדה יפהפייה שבעיני עוד תזכר כקלאסיקה מודרנית, והוכחה אחת שלא צריך תמיד הפקה בומבסטית, עירום, קיטש זול או פרובוקציות בשביל ליצור שיר חשוב, לפעמים מה שמספיק זה לחן טוב, קול מלטף וליריקה שקולעת בול.
הדימוי - "בדיוק כמו הירח, אין לי אור שלי שייך..." הוא בעיני אחד הדימויים היפים שאני זוכר במוזיקה.

 

kobyz21

New member
אדיר, בלדה קסומה

יובל דיין מתעצבת להיות זמרת חשובה ביותר בזמר העבר, קצת שילוב של אתי אנקרי וירדנה ארזי...
 

אורישקי

New member
קצת לפני הטופ 2.....

לא סתם אני אומר- זה לא היה קל לקבוע מה שיר העשור שלי, היה לי ברור מאד לגבי רוב השירים בטופ 10 כבר זמן רב שהם יגיעו לכאן, אבל הבחירה בשיר העשור הייתה באמת קשה ועד עכשיו אני לא שלם לגביה,
למרות שמקומות 3-5 היו לרגעים מסוימים בשנים האחרונות אופציה אמיתית, מי שהובילו ב"קרב" הזה היו שני השירים שבמקום הראשון - ולאורך כל החלק השני של העשור היה לי ברור שההתלבטות תהיה באמת ביניהם.
אחד מהם הוא בעיני השיר הכי גדול ומורכב ככל הנראה שנוצר בעשור שדורש כמה שמיעות כדי לנסות להבין אותו, השני הוא הוא שיר שמכניס אגרוף בבטן כבר מהבית הראשון.
אחד מהם הוא שיתוף פעולה על דורי, והשני שייך לאומן שפרץ רק בעשור הזה,

היה לא קל, אבל במצעדים כאלה תמיד צריך לבחור בסוף לפי הלב
אז תהנו
 

אורישקי

New member
מקום 2


שלומי שבן וחוה אלברשטיין - תרגיל בהתעוררות
שנה: תשע"ד
מקום בדירוג השנתי שלי: 1

בשבוע שעבר ירון בחר בו בשיר העשור, כמעט והיה פה דאבל, אבל לא

ברגע שהשיר הזה יצא אני זוכר שהבנתי בלי להיכנס לעומקו של השיר שמדובר באחד השירים החשובים והייחודיים שיצאו בעשור הזה. אחרי כמה שמיעות הגעתי למסקנה שזה יהיה שיר העשור שלי.
הרבה ניסיונות היו לנתח את השיר הזה, הפרשנות הנפוצה ביותר היא שמדובר בסוג של "דואט" בין פצוע מלחמה, ככל הנראה ממלחמ יוה"כ, שעדיין סובל מהטראומות שלה - שמשוחח עם דמות אשה משמעותית בחייו - ככל הנראה אמא שלו. השיר ככל הנראה מתעסק באופוריה של העם, שיכול להיות שקיימת עוד היום, ואכן כמה חודשים לאחר יציאת השיר הזה קיבלנו את קיץ 2014 ומבצע צוק איתן - המשבר הביטחוני הכי גדול ומוחשי שידענו בעשור האחרון.
כל הליריקה הזאת עם הביצוע של שלומי שבן עם חוה אלברשטיין - אולי גדולת הזמרות במוזיקה הישראלית, הלחן המלחמתי, התחושה האפלולית שמלווה את כל השיר, הביאו יצירת מופת שעוד תזכר שנים רבות.
דרך אגב - ממליץ לכם לראות גם את הקליפ, שמתאר את הסיטואציה בצורה הכי טובה.

 

אורישקי

New member
מקום 1


טונה - רוק 30
שנה: תשע"ה
מקום בדירוג השנתי שלי: 1

שיר העשור שלי - בלי להרחיב יותר מדי במילים. טונה הצליח לקח את זמר, אלבום וגם את שיר העשור. אמנם לא שיניתי קידומת לגיל 30 בעשור הזה, אבל הוא ליווה אותי לאורך כל העשור ובעיקר גרם לי אולי לקבל קצת עיכובים/כשלונות לא צפויים שהיו לי בחיים בעשור הזה.

תודה שהייתם אתם, שהגבתם, שהתעניינתם או שסתם קראתם - מוזמנים להמשיך להגיב.
שיהיה לנו עשור נהדר עם מוזיקה מעולה


 
למעלה