מצעד העשור שלי - 20 הגדולים

אורישקי

New member
מקום 10


אביתר בנאי - יפה כלבנה
שנה: תשע"ד
מקום בדירוג השנתי שלי: 2

זה עוד שיר שלקח לי קצת זמן לאהוב, אבל הוא הפך להיות כנראה השיר הכי אהוב עליי של אביתר בנאי מאז אלבום הבכורה המופתי שלו. הוא עשה שינוי די ענק מאז - מזמר חילוני ובוטה למדי לגבר שחזר בתשובה, אבל הכישרון היה ונשאר . השיר הזה הוא שיר הנושא מאלבומו החמישי, והוא נכתב ככל הנראה על אשתו הגיורת, רות.
התאהבתי בשיר הזה לראשונה במסגרת הגדנ"ע באמצע כיתה י"א, אחד השבועות היותר יפים שאני זוכר שהיו לי.

 

אורישקי

New member
מקום 9


מירי מסיקה ואיזי - מפחד עלייך
שנה: תשע"ט
מקום בדירוג השנתי שלי: 1

שיר השנה הטרי שלי, שכתבתי עליו ממש לאחרונה -
כפי שראיתם, "לשם" הוא שיר העשור הקודם שלי, כשגם "עכשיו אתה חוזר בחזרה" היה בעשיריה,, ובאופן כללי מאד אהבתי את שני האלבומים הראשונים של מירי מהעשור שעבר. עם המעבר לעשור הזה משהו בה קצת התפספס ולמרות יציאות טובות פה ושם היא לא מיצתה את הפוטצניאל בעיני, זה השתפר עם "זהרה" שיצא שנה קודם - והגיע לשיא עם השיר הענק הזה.
אעתיק את מה שכתבתי עליו במצעד השנתי שלי - שיר חזק מיוחד, עם מילים כל כך מוצלחות ומתמצתות על אהבה קצת קנאית בין גבר לאישה "גדולה מהחיים" - ומרגיש שלא יכלו למצוא מישהי טובה יותר ומתאימה יותר ממירי מסיקה לשיר טקסט כזה - וגם קטע הראפ האדיר של איזי שמשתלב עם הפזמון האחרון הופך את השיר הזה לאפילו יותר אדיר.

 

kobyz21

New member
מצויין, פופ דאנס אינטימי וחמוד מאוד, מרגיש שקצת מפוספס

 

אורישקי

New member
מקום 8


דיקלה - שבע בערב
שנה: תשע"ה
מקום בדירוג השנתי שלי: 2

למקום השמיני מגיעה דיקלה, מהזמרות החזקות בעשור הזה - עם השיר שהוא אולי הכי מזוהה ומוכר איתה (אולי ביחד עם "ואם פרידה"), בלדת געגועים אדירה, שמוציאה את שיא הרגש ממנה, והפכה עם הזמן לאחת הקלאסיקות הנשיות הגדולות שיצאו מהעשור הזה. השיר אהוב במיוחד בפורום - והוא אפילו שיר העשור (המאד ראוי) של אביחי

ממליץ לכם לשמוע גם את הביצוע של דיקלה עם היהודים שצירפתי פה, מבטיח לכם שלא תתאכזבו




 

אורישקי

New member
מקום 7


נטע ברזילי - Toy
שנה: תשע"ח
מקום בדירוג השנתי שלי: 1

למרות שזה היה עשור עם הצלחה גדולה יותר של זמרים במוזיקה הישראלית, וגם במצעדים השנתיים ובמצעדי העשור - העשיריה הזו כוללת בה רצף די מכובד של נשים חזקות שתיחזקו כאן קריירות מכובדות - וכמה מתאים שיהיה בה את השיר הנשי הכי חשוב של העשור.
תאהבו אותו או תשנאו, תגידו שאת םכברכר לא מסוגלים לשמוע אותו - זה כנראה הלהיט הכי ענק וחשוב שידענו בעשור - שיר פופ טהור, מקורי, משוגע ומדבק שהכניס מדינה שלמה לשגעון לתקופה די מכובדת, הביא את האירוויזיון הביתה ובאופן כללי אם הייתי מדרג את מצעד העשור ה"אובייקטיבי", הוא גם היה מגיע למקום הראשון.
אמנם אני לא מת על מה שנטע הוציאה בשנה האחרונה, אין ספק שהכישרון קיים שם ובגדול - ואני מקווה שהיא תממש אותו בעשור הבא


 

אורישקי

New member
מקום 6


עידן רייכל וזהבה בן - אהבה כזו
שנה: תשע"ז
מקום בדירוג השנתי שלי: 2

השיר האחרון במצעד שהוא לא "שיר שנה" שלי - ובמצעד השנתי שלי בזמנו הוא בכלל הגיע רק למקום ה-26 שלי, עם הזמן האהבה שלי אליו רק גדלה וגדלה וגדלה ולטעמי זה עשוי רק לגדול.
עידן רייכל בשיר הטוב ביותר שלו בעשור - וגם בקריירת הסולו, שמוכיחהוב שהגדולה הענקית שלו היא ביכולת ליצור ולכתוב שירים ולמצוא את האדם הנכון לשיר אותם - ולא הייתה דמות טובה יותר לשיר שיר אהבה וגעגועים שכזה מזהבה בן, עם הקול הענק. לאורך כל השנים זהבה בעיני היא אחת הזמרות היותר מפוספסות במוזיקה הישראלית, למרות המון קלאסיקות נהדרות שהיא הוציאה. השיר הזה יכול להתברג יפה ברשימת הטופ של שניהם.

 

ady18

Well-known member
שיר מפופס אפשא להגיד שזה בין האהובים שיצאו שהכי אהבתי

מלבד גלגל השאר רחוקים ממני....
 
למעלה