מצעד העשור הישראלי שלי

אורישקי

New member
מקום 30


סטטיק ובן אל תבורי - זהב
שנה: תשע"ז
מקום בדירוג השנתיי שלי: 4

הפגישה האחרונה שלנו במצעד עם הצמד הזה, שבעיני לא זוכה להערכה מספיקה במצעדי סיכום העשור. שיר פופ נהדר, קליט וקצבי, שיצא כסינגל החמישי שלהם כצמד. אני זוכר ממש את רגע היציאה של השיר הזה (כן, הייתה תקופה כזו שבה כל יציאה של סינגל שלהם הייתה ממש אירוע בפני עצמו....), ממש בתחילת השירות הסדיר שלי, ואיך שלא היה אפשר לברוח מהשיר הזה. שיר מעולה, קליט, עם משפטי מחץ וקליפ צבעוני ועטיר כוכבים - בעצם כל מה שרק נרצה לבקש משיר פופ.

 

kobyz21

New member
הם די מעצבנים כפרסונות אבל פה הביאו קטע פופ מעולה ומגניב

הכי טוב שלהם ביחד עם סלסולים
 

אורישקי

New member
מקום 29


נצ'י נצ' - יום חדש
שנה: תשע"ו
מקום בדירוג השנתי שלי: 3

השיר שסוגר את אחד האלבומים החזקים של העשור - "ברוכים הבאים לפתח תקווה", של רביד פלוטניק שאז עוד קרא לעצמו לגמרי נצ'י נצ'. השיר בעיני הוא הטוב ביותר של הבחור, ומצטרף לעוד רשימה של כמה שירי ההתפרקות הנוסטלגיים של ראפרים בעשור הזה, שגם יופיעו כאן בהמשך... הסיום של השיר עם קטע הפתיחה מהאלבום - "בואו ונחזור לפתח תקווה..." הוא בעיני לא פחות מגאוני. השיר הזה, כמו עוד הרבה שירים שיצאו בשנתיים האלה - ליוו אותי מאד בתקופת סוף התיכון.

 

אורישקי

New member
מקום 28


ג'יין בורדו - איך אפשר שלא
שנה: תשע"ה
מקום בדירוג השנתי שלי: 8

ג'יין בורדו, עם השיר שהפך אותם להצלחה מסחררת ואחד ההרכבים האהובים והמושמעים עד היום. השיר נכתב בידי סולנית הלקה, דורון טלמון, כחלק ממטלה בבית הספר רימון שהטילה עליהם שמרית אור, לכתוב "שיר אהבה ללא ציניות". השיר, לדברי טלמון, נכתב בהשראת "Head Over Feet" של אלאניס מוריסט. השיר הפך ללהיט ענק, הושמע המון ברדיו והפך לאחד משירי האהבה היפים והמזוהים ביותר עם העשור.

 

אורישקי

New member
מקום 27


אניה בוקשטיין ועופר ניסים - רוקדת
שנה: תשע"ז
מקום בדירוג השנתי שלי: 3

גם כן ממש בתחילת השירות הסדיר שלי, הפך השיר הזה ללהיט. אניה בוקשטיין שפרצה במפתיע במהלך העשור כזמרת - בנוסף לעבודתה כשחקנית, בשיתוף פעולה אדיר עם עופר ניסים, שיצר את אחד משירי הדאנס הכי טובים שאני זוכר שיצאו בארץ. מאד אוהב את אווירת ה"יהיה בסדר, בואו נרקוד כדי לשכוח את כל הצרות" שיש בשיר הזה, ואין ספק שהפזמון שלו מאד השתלב לי עם הרצון להעביר את הימים הראשונים של השירות


 

אורישקי

New member
מקום 26


שי לי עטרי - אצלנו בגן
שנה: תשע"ד
מקום בדירוג השנתי שלי: 4

קיץ 2014 היה טראומתי למדי בזיכרון שלי, וכל המבצע של "צוק איתן" והחדשות הרעות על נפילות חיילים וטילים על כל הארץ במשך 50 יום לא הייתה נעימה לאוזן, בלשון המעטה. במהלך הקיץ הוציא יפתח קרזנר (הידוע גם כיפתי מהשיר "הלילה יעבור") את השיר שכתב ושרה שי לי עטרי, האחיינית של.... השיר הפך מאז לסוג של קלאסיקת יום זיכרון מודרנית ובועטת בבטן, המבנה הדרמטי שלו ובעיקר ההבנה שבמלחמה נהרגים ילדים צעירים בשיא תפארתם, הפכו אותו לאחד השירים המרגשים ביותר בעשור הזה.

 

אורישקי

New member
מקום 25


ברי סחרוף - זמן של מספרים
שנה: תשע"א
מקום בדירוג השנתי שלי: 6

יתכן שזה שיר הרוק הקלאסי הכי גדול בעשור הזה... ברי סחרוף מאחד האלבומים החזקים והמוערכים בעשור - "אתה נמצא כאן", ולהיט ענק שלו שלא יורד ברמתו משירי הענק שלו מהעשורים קודם לכן. המילים, העיבוד, הגיטרות, והביצוע האדיר של ברי יצרו כאן קלאסיקה של ממש, שמעבירה מחאה בצורה יפה מאד כנגד העולם המודרני ונטול הרגש שאנחנו חיים בו.

 
למעלה